Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI 125KM Z17DTR

39524
Silnik Opel 1.7 CDTI 125KM Z17DTR

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI o mocy 125KM i logotypie Z17DTR wszedł do produkcji w 2006 roku. To sprawdzona jednostka ISUZU z rodziny Circle L. Konstrukcja silnika trwała, niestety jej osprzęt nie należy do wytrzymałych i zazwyczaj przy przebiegach 150-200 tys dochodzi do ich awarii. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który jest montowany seryjnie niestety w użytkowaniu miejskim zapycha się i dochodzi do jego awarii.



Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł. W oplu zastosowano mniejszej pojemności filtr przez co częściej dochodzi do jego zapchania a co za tym idzie jego wypalania. W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso , o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze.



Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł. Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu. Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami, na tle konkurencji wypada blado, aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki. Reasumując silnik 1.7 CDTI  125KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian , niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • niski poziom spalania
  • dobra kultura pracy

Wady

  • awarie DPF-u -jazda miejska
  • awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
  • awarie zaworu sterowania turbiną
  • droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
  • odczuwalna turbodziura

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Z17DTR
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch/Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Występują dwie odmiany wtrysków
Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Denso- części orgyinalne bardzo drogie – występują w nowszych modelach
………………………………………………………………………………………………………………..
Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009) !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.7)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

5%
21%
5%
11%
47%
11%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

29.10.2019 Meriva A
(7.7)
Opinia: Witam meriva A 1.7 125km 2009r dpf 290tys regeneracja wtryskow denso auto chodzi jak nowe gorzej z filtrem dpf jeśli jeździ się wyłącznie po mieście na trasie nie ma problemu. Części zamienne w rozsądnej cenie. Możliwe czyszczenie dpf woda pod ciśnieniem z dodatkiem chemii w specjalnym
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Z17dtr 125km
  • Rocznik / Przebieg: 2009 2900000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
15.03.2019 Opel Astra J/IV
(9.0)
Opinia: Aura J 1.7 125 km przebieg 169 tys. (serwisowany w aso) przywieziony z Niemiec w 2018 r. auta używam od roku spisuje się rewelacyjnie. praca silnika bardzo cicha (głośniej pracuje koncern VW) spalanie okolo. 7 l. moc wystarczającą ładnie się zbiera fajnie się prowadzi. wady:
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 125
  • Rocznik / Przebieg: 2010/169000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
30.03.2018 Jan
(9.0)
Opinia: Nabyłem auto w 2017z przebiegiem 162000 km po wymianie rozrządu,spisuje się bardzo dobrze, teraz jest 198000.rzadnych usterek ,frajdę sprawia przycisk sport, który daje"kopa".Samochód jak na opla wypasiony.
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: H/125km coupe OPC
  • Rocznik / Przebieg: 2008/198000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
31.01.2016 Maciej
(8.0)
Opinia: "W astrze H 125 KM zadowala. Samochod kupilem jak mial 124 tyś, teraz po 3 latach ma 174 tyś. Silnik głośny ale dynamiczny,daje dużo przyjemności z jazdy. Spalanie w mieście na letnich oponach okolo 5,9 - 6,1 L(bez wlączonej klimy) na zimowkach zima 7,0 -
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Astra H 1.7 CDTI 125KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008r / 174 tyś
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
24.01.2015 Piotr
(10.0)
Opinia: "Astra Sports Tourer, 2011, 1.7 CDTI 125 KM. Jest OK, całkiem oszczędny, superelastyczny, czasem, jak nazwałby to Niemiec, "brummig" (ale nie jest głośny) na zimno, co jednak nie przeszkadza, po rozgrzaniu brzmi spokojniej. Spalanie przyzwoite, w mieście 6,5-8 (zima, opony zimowe), w trasie potrafi spalić
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI 125 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam