Silnik PSA 2.0 e-HDi 16V 150KM DW10 DTED4

20009
Silnik PSA 2.0 e-HDi 16V 150KM DW10 DTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.0 e-HDI 16V 150 KM został wprowadzony w 2013r. W odróżnieniu od wersji HDi w jednostce zastosowano szereg zmian które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje Co2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:
Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
elektroniczne sterowanie alternatorem, które pozwala na  odzyskanie energii, gdy pojazd zwalnia
skrzynia biegów udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia. W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.



Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.


Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie Fap- jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10 CTED4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

40%
0%
20%
20%
0%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

15.10.2018 Jack
(8.3)
Opinia: Uwaga! na łuszczace sie pompy wtryskowe, aby temu czesciowo zapobiec trzeba lac dodatki smarujace do paliwa: Archoil AR6900 D-Max , jak pompa sie złuszczy to cały układ wtryskowy do wymiany... Sama pompa lubi tez cieknąć. Co 120-130tys zaleca sie dac nowa pompe dla swietego spokoju.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 508 / 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
05.03.2018 Maks
(10.0)
Opinia: Silnik w Peugeocie 508 z roku 2015 przebieg 148.000km . Silnik oceniam na 5+ jest idealny do tego samochodu,mocny i co ważne oszczędny.Do dnia dzisiejszego nie zanotowałem żadnych awarii,problemów z FAP-em itd po prostu tankuję i jazda.Spalanie na trasie do 120km/h 5l po wyżej wzrasta
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Peugeot 508 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015 r 148tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam