Silnik PSA 2.0 BlueHDi 16V 180KM DW10FC

52193
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 2.0 BlueHDi 16V 180KM DW10FC

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 2.0 Blue HDi 16V o mocy 180KM należy do rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku. Jednostka współpracuje automatyczną skrzynią EAT6. Silnik o mocy 180KM BlueHDi charakteryzuje się świetnymi  osiągami, wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrą elastycznością. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.



Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.



Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta. Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania. Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne ASO. Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik 2.0 HDI o mocy 180KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny. Największym plusem są bardzo dobre osiągi świetna dynamika i wysoka kultura pracy. Osiągi tej odmiany zaspokoją najbardziej wybredne gusta, osoby szukające mocnej i dynamicznej jednostki będą usatysfakcjonowani

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty obsługi
  • problematyczny czynnik Adblue/FAP

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10FC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000ckm lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.6)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

5%
5%
3%
5%
80%
3%
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

13.01.2024 Peugeot 508
(7.7)
Opinia: Mario
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny i oszczędny. Korekty wtryskow wzorowe. Bezproblemowy FAP
Wady: Wycieki z uszczelniacza wału/skrzyni automatycznej. Wycieki z pompy wysokiego ciśnienia.
  • Silnik: Dw10fc
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 252000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
29.12.2022 Peugeot 508 I lift
(10.0)
Opinia: Od dwóch lat jeżdżę Peugeot-em 508 z silnikiem 2.0 BlueHDi 180 i pokonałem nim dystans ~30 tys. km. Jak dla mnie, to jest jeden z najlepszych silników ever. Koszty obsługi, wbrew temu, co tutaj napisano, są bardzo małe. Płyn AdBlue, to koszt około 5 PLN/1
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie koszty eksploatacji wystarczający zapas mocy i momentu obrotowego bardzo małe zużycie paliwa
Wady: wycieki z pompy CR, które pojawiają się przy przebiegu ~150 tys km., wystarczy wymienić uszczelniacz na pomie
  • Silnik: 2.0 blueHDi 180 | DW10FC
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 380000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
26.11.2020 Peugeot 508 RXH
(0.0)
Opinia: Pardzo ciekawa jednostka, niestety moj mial jakies drgania ktorych przez 5lat i 100Tys nikt nie potrafil zlokalizowac, nie zutowaly one na prace jednostki (czepianie sie troche) niestety Sonda NOx dawala alarm ale sposobem bylo "przepalenie" jazda na manualu z wysokimi obrotami przez 20-30 min pozwalala skutecznie
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Moc i eleastycznosc
Wady: drgania sonada NOx
  • Silnik: 180
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 97000
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Polecam
25.04.2020 DS5 FL
(9.7)
Opinia: Jeżdżę autem z takim silnikiem od października zeszłego roku. Zero problemów, auto dynamiczne, kultura pracy jednostki napędowej na wysokim poziomie. Zapewne ma jakieś wady aczkolwiek ja na tą chwilę ich nie doświadczyłem i obym nie musiał.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Przyśpieszenie, kultura pracy, synchronizacja z automatyczną skrzynia biegów, nie bierze oleju.
Wady: Spalanie w mieście mogło by być delikatnie mniejsze. Na trasie jest ok.
  • Silnik: 180 KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 187500
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
11.07.2018 Lukasz
(6.0)
Opinia: Srednie spalanie 6.5 litra
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 180
  • Rocznik / Przebieg: 2015
Polecam