Silnik 2.0 BlueHDI 150KM DW10FD - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8832

Silników używa:

HDI
Silnik 2.0 BlueHDI 150KM DW10FD

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 Blue HDI  o mocy 150KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Jednostka współpracuje z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6.Silnik o mocy 150KM BlueHDI cechuje się bardzo dobrymi osiągami,wysoką kulturą pracy oraz dobrą elastycznością.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania.Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne.Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik 2.0 HDI o mocy 150KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny.Największym plusem są bardzo dobre osiągi dobra dynamika i wysoka kultura pracy.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty obsługi FAP

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marek 06.06.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silnik duży potencjał mocy przez co auto się nie męczy i przy wyprzedzaniu nie ma obaw.Auto od nowości w naszych rękach przebieg 109tys km większość robione na trasie,tam auto sprawdza się idealnie zresztą to Van rodzinny.Silnik nowej generacji posiada wszystkie nowinki fapy,egery i sam nie wiem co jeszcze ale nie ma z tym żadnych problemów.Spalanie auta przy dynamicznej jeździe wychodzi w granicach 6.7 l spokojnie to 5.5l a w mieście nawet 10 ale to w korkach i z klimą normalnie w granicach 8.5L.Polecam świetny silnik !"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Citroen Grand C4 Picasso II Rok / Przebieg: 2014 r 109 tys km Śr. spalanie: 6.7 L
Seba 04.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto dopracowane pod każdym względem, bardzo dobry silnik o dobrych parametrach mocny dynamiczny i oszczędny.Do dziś przejechane 163tys km bez najmniejszych problemów,jednynie serwis i tankowanie po za tym nic się nie dzieje.Auto nowej generacji to duzo dodatków do filtra cząsetk stałych jakies płyny itd ale niema z nim żadnych problemów.Spalanie auta jak na gabaryty i pojemność naprawdę niskie średnio w granicach 6.2 l na trasie można osiągnąć wynik 5L ale przy jeździe do 120KM/h miasto to już loteria jak duże korki to nawet 8l ale tak normalnie w granicach 7l.Kultura pracy silnika rewelacja cichy bardzo elastyczny i ma przysłowiowego kopa.Jak dla mnie po przesiadce z Audi A6 to kosmos,wcześniej było super ale ten bije go na głowę,napewno silnik o niebo lepszy od TDI."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 508 2.0 150KM BlueHdi Rok / Przebieg: 2015r 163KM Śr. spalanie: 6.2

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 SDI 75KM (BDK)23.10.2018

Potwierdzam silnik nie do zarżnięcia obecnie przebieg 427 tys i pali na dotyk,przy 350 tys poprzedni właściciel regenerował pompę

Polecam

8.33

Silnik 2.0d N47 D20 116/143KM23.10.2018

Ten silnik to jakaś porażka.Bardzo brzydka praca jednostki + duże wibracje na karoserii.No i ten drgający drążek zmiany biegów.U

Odradzam

0.00

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.