Silnik 2.0 TDCi 16V 210KM Bi-Turbo (DW10FB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10079

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCI o mocy 210KM zadebiutował w Fordzie Mondeo w roku 2015. Jest to konstrukcja znana z poprzedniej wersji, która został poddana dużym modyfikacjom. W silniku zostały zastosowane  najnowsze technologie które mają odpowiadać za osiągnięcie wysokich parametrów. Ta 210-Konna odmiana ma podwójne doładowaniem Twin Turbo o maksymalnym momencie obrotowym 450NM !!! Współpracuje z automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift i wyposażona jest w System Ford Intelligent All-Wheel Drive który ma zadanie  rozdzielać przełożenia na dwie osie (4x4). Silnik seryjnie posiada nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji  i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy,filtr dopala się samoczynnie co jest ogromny plusem gdy pojazd jest użytkowany w mieście.Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką,użytkownicy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami którą dysponuje jednostka.Serwis o raz koszty nie należą do tanich  musimy pamiętać że mamy do czynienia z bardzo zaawansowaną technologicznie jednostką..

Zalety:
wysoka kultura pracy
doskonała dynamika
przyzwoity poziom spalania
automatyczna skrzynia biegów

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 1):
(9.67)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ford galaxy mk4 27.02.2020
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Posiadam ten silnik w Galaxy Mk4. NIe wyobrażam sobie słabszego silnika w tej budzie. Dzieki tej jednostce nawet na chwilę nie pomyślałem, że jadę ciężkim 7osobowym vanem. Prowadzi się go jak osobówkę a wyprzedzanie na autostradzie to czysta przyjemność pozbawiona jakiegokolwiek stresu. koszty serwisu wysokie - bo brak na rynku zamienników. z jednej strony świadczy to o tym, że najwyraxniej nie ma sensu ich produkcji skoro tak rzadko się coś psuje, z drugiej zaś strony - kieszeń właściciela dostaje po tyłku.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:- cicha praca silnika - nieodczuwalna zmiana biegów - ogromna dynamika - dobre wygłuszenie

Wady:- koszty eksploatacji (serwisowane w aso)

Odmiana silnika: 210Rocznik: 2017Przebieg: 110000 Śr. spalanie: 7.5

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.