Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 210KM Bi-Turbo DW10FB

24227
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 210KM Bi-Turbo DW10FB

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI o mocy 210KM zadebiutował w Fordzie Mondeo w roku 2015. Jest to konstrukcja znana z poprzedniej wersji, która został poddana dużym modyfikacjom. W silniku zostały zastosowane  najnowsze technologie które mają odpowiadać za osiągnięcie wysokich parametrów. Ta 210-Konna odmiana ma podwójne doładowaniem Twin Turbo o maksymalnym momencie obrotowym 450NM !!! Współpracuje z automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift i wyposażona jest w System Ford Intelligent All-Wheel Drive który ma zadanie  rozdzielać przełożenia na dwie osie (4×4).


Silnik seryjnie posiada nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji  i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy, filtr dopala się samoczynnie co jest ogromny plusem gdy pojazd jest użytkowany w mieście. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką, użytkownicy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami którą dysponuje jednostka. Serwis o raz koszty nie należą do tanich  musimy pamiętać że mamy do czynienia z bardzo zaawansowaną technologicznie jednostką..

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • doskonała dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • automatyczna skrzynia biegów

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10FB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 200.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

4%
0%
8%
77%
8%
4%
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

06.11.2022 Mondeo MK5
(9.3)
Opinia: Posiadam Mondeo z 2015r ze skrzynią PS. Przebieg niecałe 200k km: Przy 180k wymieniłem rozrząd, który w raz z pompą był w niezłym stanie. Przy 190k odezwał się EGR - błąd skrzyni biegów. Póki co jeszcze go nie wymieniłem. Czeka mnie uszczelnienie pompy CR, która już delikatnie podcieka. Są
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Żwawy Stosunkowo oszczędny Przyzwoita kultura pracy Żywotność - 300k to dopiero początek
Wady: Rozrząd i pompa często nie wytrzymuje deklarowanych przez producenta 200k Zacinający się lub pękający zawór EGR Cieknąca pompa CR.
  • Silnik: 210 Biturbo
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 196000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
27.02.2020 ford galaxy mk4
(9.7)
Opinia: Posiadam ten silnik w Galaxy Mk4. NIe wyobrażam sobie słabszego silnika w tej budzie. Dzieki tej jednostce nawet na chwilę nie pomyślałem, że jadę ciężkim 7osobowym vanem. Prowadzi się go jak osobówkę a wyprzedzanie na autostradzie to czysta przyjemność pozbawiona jakiegokolwiek stresu. koszty serwisu wysokie -
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - cicha praca silnika - nieodczuwalna zmiana biegów - ogromna dynamika - dobre wygłuszenie
Wady: - koszty eksploatacji (serwisowane w aso)
  • Silnik: 210
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam