Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 16449

endura

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 TDCI  o mocy 200KM i oznaczeniu DW12 występuje w modelach marki Ford od roku 2010. Silnik powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Z jednostką współpracuje zaawansowana technologicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. W trosce o ekologie i zminimalizowanie emisji spalin część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych. Niestety element należy do awaryjnych zwłaszcza jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść zapchania DPF-u cząstkami sadzy co w konsekwencji prowadzi jego awarii i spadku mocy silnika. Ewentualna naprawa to koszt kilku tyś. złotych.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo droższe części od klasycznej  dwulitrowej odmiany.Do takich należy koło np. zamchowe dwumasowe które w tej wersji jest wyższej cenie.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka.Awaryjność jest na niskim poziomie ale to wszystko jest uzależnione od kondycji jednostki.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Zalety:
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
wysokie koszty części
awarie DPF
awarie dwmunasy po 200.000KM

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI

Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu

Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4,S-MAX - moc 175,200KM pasek rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 3):
(9.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.33/10
Dynamika
 9.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo MK4 08.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowanie - auto po chiptuningu (159000kkm) dysponujące mocą 230KM i 520Nm. Teraz zdecydowanie ma siłę, przyznam, że jazda sprawia dużą przyjemność. Zwiększenie mocy ponieważ standardowa była niewystarczająca względem poprzedniego auta, podobne parametry, a oczekiwania większe. Spalanie - cykl mieszany (70% autostrada, 30% miasto) ~7,3l; autostrada prędkość średnia 130km/h ~8,5-9l. Podsumowanie - jedyna słuszna alternatywa dla jednostek 3 litrowych, po wzmocnieniu parametry bardzo zbliżone. W tyle zostawia jednostki 2 litrowe. Jeśli ktoś chce naprawdę dynamiczne auto spoza segmentu premium, zdecydowanie warte zastanowienia.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Moc

Wady:

Odmiana silnika: 200 - 230Rocznik: 2014Przebieg: 196000 Śr. spalanie: 7.3
yozi 07.10.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Posiadam ten silnik w sowim mondeo jak do tej pory prawie niezawodny gdyby nie 5 wtrysk paliwa w DPF koszt naprawy w serwisie 1100zl + mycie 500zl.i nie tak strasznie jak wymiana całego na nowy(w serwisie 4700) Kultura pracy bardzo fajna trochę słabo sie zbiera na małych obrotach ale jak już poczuje 1800 to jest bajka, idealny na trasy. średnie spalanie 8 litrów na trasie zeszlem do 6,1 wcześniej miałem s-maxa ze 2,2 175 konnym silnikiem i po przejechaniu 250tys nie dołożyłem do silnika ani zlotowki oprócz oleju i paska rozrzadu(.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 2,2tdciRocznik / Przebieg: 2013 156tys Śr. spalanie: 8
Robi 10.05.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik mam w Mondku i jestem bardzo zadowolony bardzo dobra dynamika świetna elastyczność to jego największe atutu,dodam że kultura pracy silnika to bajeczka ne to co TDI.Zdecydowałem się za zakup Mondea z tym silnikiem dlatego że miał świetne ponad standartowe wyposażenie a szukałem 2.0 140KM ,nie żałuję.Pali może o dwa litry więcej ale to co auto chodzi to szok. Jak dotąd nie miałem żadnych problemów z niczym.Fajny zwłaszcza na trasy pięknie się zbiera lekkie dodanie gazu odrazu odczuwalne ale przyjemne.Fajne auto i świetny silnik.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ford Mondeo IV Hatchback 200KM Rocznik / Przebieg: 2011/ 170.000km Śr. spalanie: 8.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 2.2 TDCi opracowane z PSA (2006-2015)

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów