Silnik 2.0 TDCi 16V 130KM (DW10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 13301

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCI/PSA o mocy 130KM występował w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Po nieudanych próbach stworzenia własnej konstrukcji firma Ford przy współpracy z koncernem PSA skonstruowała kolejną 2 litrową jednostkę wysokoprężną ,która została zastosowana od 2006 r. Silnik występował w modelach Mondeo ,S-Max ,Focus i generowała od moc 115KM 130KM,136KM,140KM (jest to ta sama konstrukcja różniąca się oprogramowaniem). W przeciwieństwie do poprzednika nowy silnik wykazywał się dużo większą bezawaryjnością. Użytkownicy chwalą sobie dobrą dynamikę, niskie spalanie oraz wysoką kulturę pracy. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka często choć nie zawsze występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.W opinii kierowców silnik jest uznawany za trwały o dobrej kulturze pracy niskiej awaryjność o niskim poziomie spalania

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra kultura pracy silnika
świetna dynamika i elastyczność
niski poziom spalania
trwały układ wtryskowy
wymiana rozrządu po 240000km

Wady:
awarie koła dwumasowego
filtr cząstek stałych DPF
zapychający się EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ wtryskowy Siemens stosowany od 2006 do 2010r

Układ wtryskowy Delphi stosowany od 2010r

Silnik z oznaczeniem (DW10BTED)-wtryski Pizoelektryczne -Bosch nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 3):
(9.33)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 01.11.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Świetny silnik!!!, dobre przyspieszenie w dolnym zakresie obrotów 1700obr/min, kultura pracy przy stosowaniu paliwa premium i oleju 100% syntetyk pracuje jak silnik benzynowy!!! automat pracuje rewelacyjnie bez odczucia zmiany biegów jest tak zaprogramowany ze dobiera inteligentnie zmianę przełożeń i co najważniejsze jak jest potrzeba użycia ma quick down!!! Daje5+

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mondeo 2.0 tdci130 automatRocznik / Przebieg: 2007/180000 Śr. spalanie: 6.5
Marek 28.10.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik posiadam w Mondeo IV z roku 2009 obecny przebieg 243tys na dzień dzisiejszy nie mogę nic złego powiedzieć.Silnik bezawaryjny osprzęt taki jak wtryski,turbo pompa i inne od nowości nie ruszane.Moc 130KM jest tak wyważona nie narzekam ale jakby było 10 kucy więcej było by OK.Silnik raczej na trasy a niżeli do miasta,w mieście na krótkich odcinkach jak jest niedogrzany rto spala pod 10L ale na trasie przy spokojnej jeździe już mamy wynik 5.5l.Średnio wyliczyłem że wychodzi tak 7l jak na automat to uważam że jest bardzo dobrze.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Mondeo IV Hatchback 2.0TDCI 130KM Rocznik / Przebieg: 2009.r/243.tys Śr. spalanie: 7
Krzysiek 04.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "witam,jeździłem poprzednikiem i byłem bardzo zadowolony,teraz już 1,5 roku w mk4 i 38tys km ,śmiało polecam auto ma już przebieg 213tys i nie ma z nim żadnych problemów,jak dla mnie spalanie na poziomie 8l cykl mieszany to sporo ale wybrałem wersję z automatem więc teraz cierpię.Oczywiście o te silniki trzeba odpowiednio dbać a nie zalewać opał albo tankować na stacji u pana Gienka bo 10gr na litrze taniej,jak ktoś ma takie podejście to lepiej omijać ten silnik bo skończy się tak jak u panów poniżej co im w tydzień 2 razy silnik pada hehe"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: ford mondeo mk4 20tdci/psa ale wersja 130km automatRocznik / Przebieg: 2013r Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.