Silnik 2.0 TDCi 16V 150KM (DW10FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 29675

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCI o mocy 150KM zadebiutował w Fordzie Mondeo w roku 2014. Silnik został poddany dużym modyfikacjom, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu. Silniki współpracuje z dwoma rodzajami skrzyni biegów manualna 6-cio biegową oraz automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift. Jednostka wyposażona w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy.Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma.Nie oznacza to że jest bezawaryjny,wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji,serwisowania oraz samego użytkowania.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami jednostki.Pierwszą setkę w Fordzie Mondeo osiąga już po 9.4 s jest to imponujący wynik biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z 1.5 tonowym autem .Również elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie,silnik przyspiesza z niskich obrotów natychmiastowo.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie a ewentualne koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Zalety:
doskonała dynamika
niski poziom spalania
wysoka kultura pracy
napęd na 4 koła

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 51

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 32
Średnia (głosów 5):
(7.6)
Trwałość
 6.8/10
Utrzymanie
 6.6/10
Dynamika
 9.4/10

Głosy według opinii:

32

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo MK5 26.01.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mega trwały silnik i podzespoły. Wszystko zależy od umiejętnego korzystania z diesla. Mimo wszystko HDI aka.TDCI to legenda i najlepszy diesel w swojej klasie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Spalanie/bezawaryjność/koszty wymian eksploatacyjnych podzespołów

Wady:

Odmiana silnika: 150/Rocznik: 2016Przebieg: 205tyś Śr. spalanie: 5.3
Jack 15.10.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Ten silnik ma pewna wade: luszczaca sie pompa wtryskowa, należy ja wymieniac co ok 120tys km i lac dodatki do paliwa smarujace cały układ wtryskowy np: Archoil AR6900 D-Max. Zapobiega to czesciowo łuszczeniu pompy. Bo jak sie pompa złuszczy, nie dosc ze moze sie zatrzec to moze opiłki rzucic na wtryski a wtedy koszta ogromne... Rozrzad nie patrzymy na to co podaje producent max to 160tys km lub 6-7lat. Do tego same pompy wtryskowe lubia cieknac nawet przy niskich przebiegach. Po za pompa silnik wytrzymały

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 150Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 7
Jaś 31.03.2018
Średnia:
(4.33)
Nie

Opinia: Po 180 tys km auto ma 3 lata padla pompa wody i przeskoczyl mi rozrzad silnik padl . Masakra Nie polecam. Auto od nowosci w moich rekach

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mondeo 150kmRocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 6
X 03.03.2018
Średnia:
(6.67)
Nie

Opinia: Po 100 tyś. km pompa wtryskowa rzuciła opiłki na układ wtryskowy co doprowadziło do awarii. Kupione dwie pompy używane, obydwie z tym samym problemem. nie mam pojęcia z czego oni to zrobili. Mondeo MK5 rocznik 2014, grudzień. Auto nowe z salonu.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: MK5Rocznik / Przebieg: 2014 r 100tys Śr. spalanie: ?
Jacek 03.01.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: "Mam okazję poruszać się już 4 fordem z silnikiem 2.0 tdci poprzednie wersje 140KM w Cmax, i dwóch mondeo MK4 obecnie mam MK5 z silnikiem 150KM, wszyskie auta służbowe dwa z nich odkupiłem z przebiegiem ok 200 tyś km, odpukać jak na razie w jednym mondeo 2012r mam awarię polegającą na wycieku oleju z pompy CR, wyciek jest śladowy więc na razie tego nie robię :) razem przejechałem na tym silniku z 600 tyś km polecam. Ten silnik wyleczył mnie z uwielbienia dla TDI :) Dobra dynamika spalanie od 6ll bujanie do 110 km/h -9.0 l przy dynamicznej jeździe. generalnie polecam "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: MK5 z silnikiem 150KMRocznik / Przebieg: 2016 Śr. spalanie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.