Silnik 1.5 TDCi 8V 95KM (DLD-415) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 21788

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 TDCI o mocy 95KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w samochodach Ford Focus C-MaxJest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda.Silnik występuję w kilku odmianach mocy 95KM,105KM,120KM. W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin EURO6 .W specjalnej wersji Econetic o pojemności 105KM charakteryzuje się emisją spalin CO2 na poziomie 88g/k.Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwu-sprzęgłową PowerShift, seryjnie zostały wyposażone w funkcję Start-Stop co pozwala na znaczne obniżenie spalania.W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 3,5L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 49

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 5):
(9.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

focus kombi 06.03.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Witam, Jako posiadacz f. focusa kombi 1.5tdci 95km z przebiegiem 20tys przejechanych przeze mnie, mogę spokojnie polecić ten model i silnik. Zalety: - komfort jazdy - wyciszenie - duży bagażnik - zawieszenie - system audio - spalanie przy predkości od 120-134km/h - 5,9L, przy mniejszych predkościach dużo mniej - przyspieszenie jak na 95KM od 0-160km/h idzie pożniej do 180 trzeba czekać Wady: - trzeszczenie w drzwiach i słupkach, ale serwis na 20 tys usunął wadę. (mogło by to być lepiej spasowane od nowości)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 1.5 tdci 95KMRocznik / Przebieg: 2018/ 22000 Śr. spalanie: 5.9
Sebastian 11.06.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Start-Stop nie jest seryjny na polskim rynku. Pracuje o wiele fajniej niż 1,6 95KM

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 95Rocznik / Przebieg: 2018/28 Śr. spalanie: 5.5
Łukasz 18.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: bardzo fajne auto mimo że ma tylko 95 koni i tak fajnie przyspiesza bardzo cichy spalanie średnie 5.1

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Focus /95Rocznik / Przebieg: 2016/12000 Śr. spalanie: 5.1
Sebastian 07.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: W Polsce ten silnik nie posiada seryjnie Start-stop(jedynie w wersji econetic jest on seryjny)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Focus 1,5 95Rocznik / Przebieg: 2017 Śr. spalanie: 6
Jarek 02.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Super silniczek pali przysłowiową kropelke paliwa,cichy bardzo elastyczny o dobrej dynamice to tak pokrótce.Spalanie auta na trasie schodzi poniżej 4l a przy prędkościach do 90 km/h 3.5L miasto maksymalnie 6.5L .Bardzo elastyczny silnik o dobrej kulturze pracy,super się zbiera z niższych obrotów dodatkowo.Na dzień dzisiejszy przy przebiegu 137 tys nie zanotowałem żadnych problemów.Auto bardzo tanie w utrzymaniu .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ford Focus Hatchback 95KMRocznik / Przebieg: 2014r 137.000km Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów