Silnik 2.0 TDCI 115KM DPF (PSA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9883

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0TDCI 115KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w modelu C-Max Mk2. Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B. Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy.Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane,przez co awaryjność silnika stała się znikoma.Nie oznacza to że jest bezawaryjny,wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji,serwisowania oraz samego użytkowania.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej. z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka  może nie jest tak dynamiczna jej odmiana 140 -konna ale za to odwdzięcza się niskim poziomem spalania.Kierowcy szukający oszczędności będą usatysfakcjonowani niskimi kosztami użytkowania auta z tm silnikiem..Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Zalety:
trwała jednostka
niski poziom spalania
trwały układ wtryskowy

Wady:
filtr cząstek stałych DPF
słaba dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 3):
(8.78)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo mk4 01.01.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Szczerze polecam mało awaryjny silnik a przy tym bardzo oszczędny.Jedyna poważniejsza awaria to wymiana sprzęgła dwumasy po przebiegu 220tyś.Na trasie przy spokojnej jeżdzie udało się spalić 4,1 litra

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 115km dieselRocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 5.5
Tomek 12.10.2017
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Polecam silnik dobry trwały i bezawaryjny mam go w Mondeo 2010rok przebieg 210 tys zero problemów.Jedyna awaria jaka mnie spotkała to zapchania filtra cząstek stałych DPF został wypalony elektronicznie 200 zł i po bólu.Po za tym auto spisuje się rewelacyjnie dynamika na niezły poziomie może w mieście niema takiego kopa ale na trasie jak się rozbuja to idzie prawie 200 km/H (autostrady niemieckie) Spalanie na poziomie 7.5 l i to większość w mieście.Wymiana rozrządu przy 190 tys km koszt jakieś 700 zł to po trzech latach użytkowania takie koszty.Dobry solidny silnik

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Ford Mondeo 2.0 115KMRocznik / Przebieg: 2010 r210tys Śr. spalanie: 7.5
Mario 21.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "bardzo dobry silnik,zero awarii,dobra dynamika i niskie spalanie. Do miasta idealny jak na taką masę auta Mondeo to spalanie około 8 L."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mondeo 2.0 TDCI 115KM Rocznik / Przebieg: 2010r 185tys Śr. spalanie: 6.7

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.