Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 200.000 km lub 10 lat
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Delphi
Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.
Uzywam tego silnika w dosc sporym aucie Nissan X-Trail T32.Wiele osob mi go odradzalo ale poki co jest ok. Jestem naprawde mega zadowol
7.21
Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd
7.21
regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ
7.67
Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego
9.17
Silnik 2.0 TDCI 115KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w modelu Focus Mk3 oraz C-Max Mk2. Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B. Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej elektroniki oraz osprzętu .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy.Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane,przez co awaryjność silnika stała się znikoma.Nie oznacza to że jest bezawaryjny,wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji,serwisowania oraz samego użytkowania.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej. z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka może nie jest tak dynamiczna jej odmiana 140 -konna ale za to odwdzięcza się niskim poziomem spalania.Kierowcy szukający oszczędności będą usatysfakcjonowani niskimi kosztami użytkowania auta z tm silnikiem..Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Zalety:
trwała jednostka
niski poziom spalania
trwały układ wtryskowy
Wady:
filtr cząstek stałych DPF
słaba dynamika
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Szczerze polecam mało awaryjny silnik a przy tym bardzo oszczędny.Jedyna poważniejsza awaria to wymiana sprzęgła dwumasy po przebiegu 220tyś.Na trasie przy spokojnej jeżdzie udało się spalić 4,1 litra
Odmiana silnika: 115km diesel | Rocznik / Przebieg: 2008 | Śr. spalanie: 5.5 |
Opinia: Polecam silnik dobry trwały i bezawaryjny mam go w Mondeo 2010rok przebieg 210 tys zero problemów.Jedyna awaria jaka mnie spotkała to zapchania filtra cząstek stałych DPF został wypalony elektronicznie 200 zł i po bólu.Po za tym auto spisuje się rewelacyjnie dynamika na niezły poziomie może w mieście niema takiego kopa ale na trasie jak się rozbuja to idzie prawie 200 km/H (autostrady niemieckie) Spalanie na poziomie 7.5 l i to większość w mieście.Wymiana rozrządu przy 190 tys km koszt jakieś 700 zł to po trzech latach użytkowania takie koszty.Dobry solidny silnik
Odmiana silnika: Ford Mondeo 2.0 115KM | Rocznik / Przebieg: 2010 r210tys | Śr. spalanie: 7.5 |
Opinia: "bardzo dobry silnik,zero awarii,dobra dynamika i niskie spalanie. Do miasta idealny jak na taką masę auta Mondeo to spalanie około 8 L."
Odmiana silnika: Mondeo 2.0 TDCI 115KM | Rocznik / Przebieg: 2010r 185tys | Śr. spalanie: 6.7 |
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.