Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 140KM DW10C

106467
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 140KM DW10C

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI 140KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo IV LIFT oraz S-MAX i Galaxy. Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B. Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu . Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą. Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.


Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy. Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku. Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane, przez co awaryjność silnika stała się znikoma. Nie oznacza to że jest bezawaryjny, wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji, serwisowania oraz samego użytkowania. Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej. z wysokimi kosztami naprawy.


Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie Fap- jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10C
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 200.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 5.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Wersje 140KM oraz 163KM poza różnicą mocy, są identycznymi jednostkami.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (8.8)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 2

Najbardziej awaryjna część

10%
23%
17%
3%
5%
41%
Suma głosów: 87

Opinie użytkowników

20.07.2023 Ford S-Max , I generacja
(8.7)
Opinia: S-Max 2013, DW10c 140 KM, dobra dynamika, niskie spalanie. Problemem jest układ wtryskowy Delphi, miałem Mondeo MK3 z dieslem z układem wtryskowym Delphi, opiłkowała pompa CR, teraz w Smax to samo. Delphi nie odrobiło pracy domowej, sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia na jednym wałku rodzi
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, niskie spalanie, dobra kultura pracy.
Wady: Wadliwy układ wtryskowy Delphi, wysokie koszty naprawy.
  • Silnik: 140/DW10c
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 316000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
14.01.2020 Mondeo/mk4
(10.0)
Opinia: Motor super. Bylo kilka przygod z wymianą dpf i teraz 465tys. wymiana wtrysków, bo jeden odstaje. Poza tym super silnik. Tania obsluga, autko caly czas nie stygnie. Brat mial a6 3.0tdi, 2.0tdi na cr, teraz vw cc z 2.0 tdi i zawsze cos się dzialo.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Po poprzednim mondeo mk3 i dieselku tdci to auto jest bezawaryjne. Same plusy
Wady: Po okolo 400000 problem z dpf, tanio rozwiazany Jakis kabelek przy klimie nie wlaczal wentylatora przy 450000 Wtryski - jeden gorzej rozpyla, wymiana 120 na uzywke przy 467000.
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 470000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
22.12.2019 s-max 2013r
(3.7)
Opinia: Może miałem pecha, ale rozmawiając z rzeczoznawcą i "pompiarzami"... Im dalej w las tym więcej drzew... Zasada działania pompy paliwa wysokiego ciśnienia DELPHI właściwie się nie zmieniła. Sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia na jednym wałku. Sekcja niskiego ciśnienia opiłkuje jak w starych TDCI Forda. Wystarczyło
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 7.0/10
Zalety: niskie spalanie dynamika
Wady: opiłkująca pompa paliwa wyraźna turbodziura kultura pracy mogłaby być wyższa
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 127 000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
10.11.2019 Mondeo mk4
(10.0)
Opinia: Moim zdaniem najlepszy silnik diesla w tym momencie na rynku jak chodzi o bezawaryjność przy odpowiedniej eksploatacji
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.0 tdci 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011 240 000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
19.02.2019 Mondeo mk4
(10.0)
Opinia: Kupiłem auto jako trzyletnie po leasingu. Miał nalatane mniej więcej 200 000 od tego czasu wymienione sprzęgiełko przy przebiegu 330 tysięcy i przy 370 000 zawiodła aparatura wtryskowa okazało się że jeden wtryskiwacz się skończył. Wtryski kupione używane za 1000 (komplet) a autko śmiga dalej.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.0 tdci 140 km
  • Rocznik / Przebieg: 2009/ 440000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam