Silnik 2.0 TDCi 16V 140KM (DW10C) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 42774

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0TDCI 140KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo IV LIFT oraz S-MAX i Galaxy.Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B. Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy.Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane,przez co awaryjność silnika stała się znikoma.Nie oznacza to że jest bezawaryjny,wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji,serwisowania oraz samego użytkowania.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej. z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersje 140KM oraz 163KM poza różnicą mocy, są identycznymi jednostkami.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 54

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 10):
(8.83)
Trwałość
 8.4/10
Utrzymanie
 8.4/10
Dynamika
 9.7/10

Głosy według opinii:

82

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Damian 20.10.2018
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było wyrobienie dzwigienki zaworowej. Także polecam ten silnik ale do 200 tyś. Po przekroczeniu tej ilości km może okazać się kosztowny.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: S-max 140kmRocznik / Przebieg: 2008/220000 Śr. spalanie: 8
Kali 24.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "świetny silnik,bardzo dobra dynamika,spalanie na poziomie 6.5L ,bardzo elastyczny i cichy.Obecnie na rynku to chyba najbardziej popularna jednostka.Przed kupnem auta jeździłem różnymi i pytałem specjalistów za czym wybrałem ten.Przebieg 90tys auto posiada DPF ale jak by mi nie powiedzieli w serwisie to bym nie wiedział,poprostu nie sprawia żadnych problemów.Bardzo dobry i godny polecenia motor."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ford Mondeo 2.0TDCI 140KMRocznik / Przebieg: 2010r 90tys Śr. spalanie: 6.5
O 13.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "C-Max 2011r 155tys polecam,silnik godny polecenia,dobra dynamika nawet bardzo dobra przy niskim spalaniu na poziomie 5-6 L dodam że przy jeździe dynamicznej.Awaryjność totalnie zerowa."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: C-Max 2.0TDCI 140KMRocznik / Przebieg: 2011r 155km Śr. spalanie: 5-6 L
jarek 17.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "kupiłem mondeo nowe 2,0tdci , psa 140 km na pocz 2013r. póki co przejechałem 60 tys km , brak awarii , auto pali bardzo mało na trasie przeciętnie w polskich korkach i ograniczeniach prędkości 5,5 l na autostradzie przy jeżdzie b. szybko 6,4 l/100km , POLECAM TEN SAMOCHÓD I TEN SILNIK !!!"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: ford mondeo 2,0 tdci/psa , 140 km Rocznik / Przebieg: 2013r. 60 tys km Śr. spalanie: 5.5-6.4 l trasa
Wiesiek 08.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: "Super silnik posiadam go w Mondeo 2011 rok 140KM automat ,totalnie bezawaryjny ,super dynamika ,spalanie na dobrym poziomie.Auto od nowości u mnie przebieg 140 tyś.Co do spalania na autostradzie można zejść do poziomu 6 L ale przy bardzo spokojnej jeździe miasto to 9 L biorąc pod uwagę że to automat uważam że to dobry wynik .Nigdy nic nie robiłem przy aucie po za regularnymi wymianami oleju i filtrów . Słyszałem że to bardzo dobra jednostka diesla podobno taki sam silnik ma Peugeot .Ja osobiście nie widzę żadnych wad oraz nie miałem żadnych usterek .Z ręką na sercu mogę polecić Mondeo z tym silnikiem "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ford Mondeo 2.0TDCI 140KMRocznik / Przebieg: 2011r 140 tyś km Śr. spalanie: 7.5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.