Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 200.000 km lub 10 lat
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Delphi
Ilość oleju: 5.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.
Uzywam tego silnika w dosc sporym aucie Nissan X-Trail T32.Wiele osob mi go odradzalo ale poki co jest ok. Jestem naprawde mega zadowol
7.21
Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd
7.21
regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ
7.67
Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego
9.17
Silnik 2.0TDCI 140KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo IV LIFT oraz S-MAX i Galaxy.Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B. Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej elektroniki oraz osprzętu .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy.Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane,przez co awaryjność silnika stała się znikoma.Nie oznacza to że jest bezawaryjny,wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji,serwisowania oraz samego użytkowania.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej. z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie
Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania
Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Wersje 140KM oraz 163KM poza różnicą mocy, są identycznymi jednostkami.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Motor super. Bylo kilka przygod z wymianą dpf i teraz 465tys. wymiana wtrysków, bo jeden odstaje. Poza tym super silnik. Tania obsluga, autko caly czas nie stygnie. Brat mial a6 3.0tdi, 2.0tdi na cr, teraz vw cc z 2.0 tdi i zawsze cos się dzialo. A ford g wart smiga bez awarii.
Zalety:Po poprzednim mondeo mk3 i dieselku tdci to auto jest bezawaryjne. Same plusy
Wady:Po okolo 400000 problem z dpf, tanio rozwiazany Jakis kabelek przy klimie nie wlaczal wentylatora przy 450000 Wtryski - jeden gorzej rozpyla, wymiana 120 na uzywke przy 467000.
Odmiana silnika: 140 | Rocznik: 2008 | Przebieg: 470000 | Śr. spalanie: 6 |
Opinia: Może miałem pecha, ale rozmawiając z rzeczoznawcą i "pompiarzami"... Im dalej w las tym więcej drzew... Zasada działania pompy paliwa wysokiego ciśnienia DELPHI właściwie się nie zmieniła. Sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia na jednym wałku. Sekcja niskiego ciśnienia opiłkuje jak w starych TDCI Forda. Wystarczyło 110tyś km i właściwie cały układ zasilania oraz turbo i DPF do sprawdzenia. Już dochodzą słuchy o lejących wtryskach i opiłkach w nowszych silnikach 2,0TDCI. Niestety ja tego silnika nie polecam. Jest dynamiczny, oszczędny jeśli chodzi o paliwo, ale jeśli chodzi o kieszeń Właściciela to jest fajnie do puki jest gwarancja. Potem out!
Zalety:niskie spalanie dynamika
Wady:opiłkująca pompa paliwa wyraźna turbodziura kultura pracy mogłaby być wyższa
Odmiana silnika: 136 | Rocznik: 2013 | Przebieg: 127 000 | Śr. spalanie: 6.5 |
Opinia: Moim zdaniem najlepszy silnik diesla w tym momencie na rynku jak chodzi o bezawaryjność przy odpowiedniej eksploatacji
Odmiana silnika: 2.0 tdci 140KM | Rocznik / Przebieg: 2011 240 000 | Śr. spalanie: 6 |
Opinia: Kupiłem auto jako trzyletnie po leasingu. Miał nalatane mniej więcej 200 000 od tego czasu wymienione sprzęgiełko przy przebiegu 330 tysięcy i przy 370 000 zawiodła aparatura wtryskowa okazało się że jeden wtryskiwacz się skończył. Wtryski kupione używane za 1000 (komplet) a autko śmiga dalej. Dodam tylko że około 340 000 miał podniesioną moc o trzydzieści parę koni. przy 410 000 pojawiły się drobna wahania i szarpnięcia przy wolnej równomiernej i statycznej jeździe, po analizie decyzja padła na DPF, został wycięty i problem zniknął. Teraz waham się czy kupić tą samą furę z końca produkcji czy zaryzykować z nowszą konstrukcją.
Odmiana silnika: 2.0 tdci 140 km | Rocznik / Przebieg: 2009/ 440000 | Śr. spalanie: 6.5 |
Opinia: Silki bajka jak na nowoczesne rozwiązania. Olej wymiana co 15 tyś. Zamontowany w Galaxy, kupione z nalotem 160k obecnie 400k i pojawił sie pierwszy poważny probem, opiłki w filtrze paliwa. Pompa wymieniona, uklad paliwowy wyczyszczony wraz ze zbiorkiem, o dziwo wtryski nadal te same nie uległy uszkodzeniu. Turbina od początku w tym samochodzie nigdy nawet nie czyszczona. DPF po prostu zatkał się od ilości już wypalonej sadzy, Został wyczyszczony na specjalej maszynie i ponownie zamontowany, Oczywiście dwu masa wymieniona przy 230k to nie jest niestety wieczny element. Spalanie śrenio ok 8l jazda normalna bez dziadkowania czy piłowania od świateł do świateł. a nie wspomniałem samochd po chipie przy 170 k km na 400Nm, skrzynia manual. Samochod super i silnik też na duży +, jak to mówią jak dbasz tak masz i u mnie się to sprawdza,. Dolewam raz na 15-20 tyś na bak paliwa tak 100tkę oleki 2T LM1052 by wtryski miały trochę smarowania. Polecam niezdecydowanym, ważne by był uczciwy przebieg bo wtedy wiadomo co trzeba zrobić i nie ma zgadywania.
Odmiana silnika: Galaxy 140/170 330/400Nm | Rocznik / Przebieg: 2008 /410k km | Śr. spalanie: 8 |
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.