Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 40785

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0TDCI 140KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo IV LIFT oraz S-MAX i Galaxy.Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B. Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy.Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane,przez co awaryjność silnika stała się znikoma.Nie oznacza to że jest bezawaryjny,wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji,serwisowania oraz samego użytkowania.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej. z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersje 140KM oraz 163KM poza różnicą mocy, są identycznymi jednostkami.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 52

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 30
Średnia (głosów 10):
(8.83)
Trwałość
 8.4/10
Utrzymanie
 8.4/10
Dynamika
 9.7/10

Głosy według opinii:

82

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo/mk4 14.01.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Motor super. Bylo kilka przygod z wymianą dpf i teraz 465tys. wymiana wtrysków, bo jeden odstaje. Poza tym super silnik. Tania obsluga, autko caly czas nie stygnie. Brat mial a6 3.0tdi, 2.0tdi na cr, teraz vw cc z 2.0 tdi i zawsze cos się dzialo. A ford g wart smiga bez awarii.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Po poprzednim mondeo mk3 i dieselku tdci to auto jest bezawaryjne. Same plusy

Wady:Po okolo 400000 problem z dpf, tanio rozwiazany Jakis kabelek przy klimie nie wlaczal wentylatora przy 450000 Wtryski - jeden gorzej rozpyla, wymiana 120 na uzywke przy 467000.

Odmiana silnika: 140Rocznik: 2008Przebieg: 470000 Śr. spalanie: 6
s-max 2013r 22.12.2019
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: Może miałem pecha, ale rozmawiając z rzeczoznawcą i "pompiarzami"... Im dalej w las tym więcej drzew... Zasada działania pompy paliwa wysokiego ciśnienia DELPHI właściwie się nie zmieniła. Sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia na jednym wałku. Sekcja niskiego ciśnienia opiłkuje jak w starych TDCI Forda. Wystarczyło 110tyś km i właściwie cały układ zasilania oraz turbo i DPF do sprawdzenia. Już dochodzą słuchy o lejących wtryskach i opiłkach w nowszych silnikach 2,0TDCI. Niestety ja tego silnika nie polecam. Jest dynamiczny, oszczędny jeśli chodzi o paliwo, ale jeśli chodzi o kieszeń Właściciela to jest fajnie do puki jest gwarancja. Potem out!

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:niskie spalanie dynamika

Wady:opiłkująca pompa paliwa wyraźna turbodziura kultura pracy mogłaby być wyższa

Odmiana silnika: 136Rocznik: 2013Przebieg: 127 000 Śr. spalanie: 6.5
Mondeo mk4 10.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Moim zdaniem najlepszy silnik diesla w tym momencie na rynku jak chodzi o bezawaryjność przy odpowiedniej eksploatacji

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.0 tdci 140KMRocznik / Przebieg: 2011 240 000 Śr. spalanie: 6
Mondeo mk4 19.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Kupiłem auto jako trzyletnie po leasingu. Miał nalatane mniej więcej 200 000 od tego czasu wymienione sprzęgiełko przy przebiegu 330 tysięcy i przy 370 000 zawiodła aparatura wtryskowa okazało się że jeden wtryskiwacz się skończył. Wtryski kupione używane za 1000 (komplet) a autko śmiga dalej. Dodam tylko że około 340 000 miał podniesioną moc o trzydzieści parę koni. przy 410 000 pojawiły się drobna wahania i szarpnięcia przy wolnej równomiernej i statycznej jeździe, po analizie decyzja padła na DPF, został wycięty i problem zniknął. Teraz waham się czy kupić tą samą furę z końca produkcji czy zaryzykować z nowszą konstrukcją.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.0 tdci 140 kmRocznik / Przebieg: 2009/ 440000 Śr. spalanie: 6.5
Paweł 10.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silki bajka jak na nowoczesne rozwiązania. Olej wymiana co 15 tyś. Zamontowany w Galaxy, kupione z nalotem 160k obecnie 400k i pojawił sie pierwszy poważny probem, opiłki w filtrze paliwa. Pompa wymieniona, uklad paliwowy wyczyszczony wraz ze zbiorkiem, o dziwo wtryski nadal te same nie uległy uszkodzeniu. Turbina od początku w tym samochodzie nigdy nawet nie czyszczona. DPF po prostu zatkał się od ilości już wypalonej sadzy, Został wyczyszczony na specjalej maszynie i ponownie zamontowany, Oczywiście dwu masa wymieniona przy 230k to nie jest niestety wieczny element. Spalanie śrenio ok 8l jazda normalna bez dziadkowania czy piłowania od świateł do świateł. a nie wspomniałem samochd po chipie przy 170 k km na 400Nm, skrzynia manual. Samochod super i silnik też na duży +, jak to mówią jak dbasz tak masz i u mnie się to sprawdza,. Dolewam raz na 15-20 tyś na bak paliwa tak 100tkę oleki 2T LM1052 by wtryski miały trochę smarowania. Polecam niezdecydowanym, ważne by był uczciwy przebieg bo wtedy wiadomo co trzeba zrobić i nie ma zgadywania.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Galaxy 140/170 330/400NmRocznik / Przebieg: 2008 /410k km Śr. spalanie: 8
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.