Silnik 2.0 TDCi 16V 115KM Econetic (DW10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8626

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCI o mocy 115KM miał zastosowanie w modelu Ford Mondeo MKIV. Jednostka 2.0TDCI 115KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja ,w którym zastosowano najnowszą technologię która pozwalała na obniżenie kosztów użytkowania  nie tracą przy tym na kulturze pracy silnika.Silnik może nie jest tak dynamiczny jak jego odpowiednik o mocy 140KM ale za to odwdzięcza się bardzo niskim poziomem spalania.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka zawsze występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych,szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.Reasumując jednostka o mocy 115KM jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających oszczędności .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niski poziom spalania
trwały układ wtryskowy

Wady:
awarie koła dwumasowego
filtr cząstek stałych DPF
zapychający się EGR
słaba dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jarek 28.09.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Rewelacyjny silnik. Z dynamiką wcale nie jest tak źle jak piszą powyżej. Niskie spalanie , trasa bez problemów z wyprzedzaniem nawet przy komplecie pasażerów i bagażu. Niskie spalanie , bezawaryjność (ponad 330000 bez awarii). Polecam. Silnik ma identyczną budowę jak ten 140KM , kwestia tylko elektroniki, jak twierdzą znawcy tematu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Mondeo IV econeticRocznik / Przebieg: 2010/339000 Śr. spalanie: 5.6
Tores 15.02.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik w Mondeo MK4 z roku 2010 przebieg 196tys bez najmniejszego zająknięcia,silnik jest już po lifcie z zmianą DPF który nie jest tak bardzo uciążliwy.Jedynym mankamentem jest awaryjny piaty wtrysk który lubi się zawiesić i wtedy dochodzi do zatkania filtra.Mechanicy o tym nie wiedzą i czyszczą filtr albo próbują go wyciąć !!! Pamiętajcie lepiej sprawdzić wtrysk oraz świece żarowe i nie ma żadnych problemów.Auto daje radę z tym silnikiem na trasie potrafi bez problemu iść ponad 180km/h,spalnie średnio wychodzi 6.7L na trasie do 130km/h 5l miasto 8.2L .Dynamika na dobrym poziomie,niezła elastyczność i cicha praca,silnik szybko się nagrzewa to ważne.Jest to wersja econetic która jest oszczędniejsza od zwykłych wersji.Zdecydowanie na tak

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Mondeo Econetic 115KMRocznik / Przebieg: 2010r 196tys Śr. spalanie: 6.7

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.