Silnik 2.0 HDI 16V 140KM DW10BTED4 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10428

Silników używa:

HDI
Silnik 2.0 HDI 16V 140KM DW10BTED4

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po.240.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnikach 2.0HDI 16V od 2004-Fap II oraz III Generacji wymiana filtra po 180tys a uzupełnienie płynu  (Eolys) po 120tys !!!

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 140KM został wprowadzony do produkcji w roku 2008 roku.Była to jednostka 16-zaworowa bardziej zaawansowana technologicznie pod względem osprzętu oraz wtrysku paliwa.Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w Filtr cząstek stałych II generacji.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tys.Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200tys km to dobry wynik.Zdarzają się również problemy z zaworem ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia-objawy to problem z rozruchem nierówna praca oraz dymienie. Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek.Użytkownicy chwalą sobie długą żywotność tych elementów w tej odmianie która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku.Trzeba nadmienić że od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM mocno zmodyfikowane.Reasumując silnik 2.0 HDI w odmianie 140-konnej jest jednostką bardzo trwałą o niskiej awaryjności która bez większych problemów przekroczy przebieg 300 tys/km jakichkolwiek awarii.Jednak wszystko jest uzależnione od jej eksploatacji serwisu wymiany na czas olejów i filtrów oraz tankowania dobrej jakości paliwa.Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne.

Zalety:
bardzo udana konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
jeden z najlepszych silników na rynku

Wady:
awarie FAP w jeździe miejskiej
awarie dwumasowego koła po wyżej 200tys.km
problemy z przepływomierzem
awarie zaworu ciśnienia paliwa
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 4):
(7.58)
Trwałość
 7.75/10
Utrzymanie
 7.5/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Krzysztof 29.08.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Najpierw do poprzednika: Marco, idź chwalić silniki VAG a nie opluwasz coś, czego nie miałeś. Oleju nie wymieniałeś, wiesz co to filtr? Wiesz co to porządne paliwo a nie od dziadka zza stodoły,,, Silnik fajny, bezawaryjny, jak dbasz tak masz frajerze. Kupiłeś trupa i myślałeś, że Niemiec płakał jak sprzedawał tak? Kpina. Szczerze polecam. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 407 Rok / Przebieg: 2008/271000 Śr. spalanie: 7.5
Marco 28.08.2018
Średnia:
(1.00)
Nie
"silnik totalny francuski złom, nie kupować i nie oglądać, po kilku latach te samochody nie nadają się do niczego"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: C5 / 140km Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 8
Jacek 24.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"mam 2,0 HDI 136 KM w C4 Picasso . Przejechałem już 310 tys km , przy silniku kompletnie nic nie robiłem , wymiana oleju co 15 do max 20 tys km . Dwumasa wymieniona przy 250 tys km cały komplet . Spalanie najmniejsze 5.5 największe 8,5 litra . Teraz zauważyłem kapanie oleju z uszczelniacza na wale więc wymiana pewna ale zrobię to wraz z wymianą rozrządu . Wg mnie najlepszy silnik jaki miałem , żadnych awarii , sam nim zrobiłem 160 tys km . Największa awaria auta ? rozsypane łożysko w skrzyni biegów przy 250 tys km , kupiłem używaną za 600 zł i od razy wymiana dwumasy . Remont skrzyni 2400 zł"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: DW10BTED4/136 KM Rok / Przebieg: 2009/311000 Śr. spalanie: 7
Fabian 17.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik jak jest obecnie na rynku totalnie bezawaryjny mam go w C5 wersja Kombi silnik idealnie dopasowany do wielkości auta.Moc i dynamika na bardzo dobrym poziomie przyspieszenie bardzo dobre,silnik pięknie pracuje równo i cicho.Autem osobiście zrobiłem 170tys kupiłem przy 96tys z Francji wymieniłem rozrząd po 230 tys i to wszystko żadnych awarii,przepraszam jeszcze dolewka płynu w ASO do FAP-a .Zerow wycieków zero problemów z turbiną,z fapem,dwumasem itd jestem pod wrażeniem tego silnika i nie chcę innego.Spalanie w granicach 6L miasto 8-9L i to bez żadnego oszczędzania.Francja elegancja żadnych TDi-ków .Pozdrawiam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Citroen c5 Kombi 2.0HDI 140KM Rok / Przebieg: 2009r 265tys Śr. spalanie: 6

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 SDI 75KM (BDK)23.10.2018

Potwierdzam silnik nie do zarżnięcia obecnie przebieg 427 tys i pali na dotyk,przy 350 tys poprzedni właściciel regenerował pompę

Polecam

8.33

Silnik 2.0d N47 D20 116/143KM23.10.2018

Ten silnik to jakaś porażka.Bardzo brzydka praca jednostki + duże wibracje na karoserii.No i ten drgający drążek zmiany biegów.U

Odradzam

0.00

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.