Silnik 2.0 HDI 16V 140KM (DW10BTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 16321

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 140KM został wprowadzony do produkcji w roku 2008 roku.Była to jednostka 16-zaworowa bardziej zaawansowana technologicznie pod względem osprzętu oraz wtrysku paliwa.Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w Filtr cząstek stałych II generacji.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tys.Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200tys km to dobry wynik.Zdarzają się również problemy z zaworem ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia-objawy to problem z rozruchem nierówna praca oraz dymienie. Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek.Użytkownicy chwalą sobie długą żywotność tych elementów w tej odmianie która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku.Trzeba nadmienić że od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM mocno zmodyfikowane.Reasumując silnik 2.0 HDI w odmianie 140-konnej jest jednostką bardzo trwałą o niskiej awaryjności która bez większych problemów przekroczy przebieg 300 tys/km jakichkolwiek awarii.Jednak wszystko jest uzależnione od jej eksploatacji serwisu wymiany na czas olejów i filtrów oraz tankowania dobrej jakości paliwa.Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne.

Zalety:
bardzo udana konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
jeden z najlepszych silników na rynku

Wady:
awarie FAP w jeździe miejskiej
awarie dwumasowego koła po wyżej 200tys.km
problemy z przepływomierzem
awarie zaworu ciśnienia paliwa
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnikach 2.0HDI 16V od 2004-Fap II oraz III Generacji wymiana filtra po 180tys a uzupełnienie płynu  (Eolys) po 120tys !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 28

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 5):
(8.07)
Trwałość
 8.2/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jacek 28.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Marco z całym szacunkiem dla Ciebie pewnie VW co pracuje jak c-330 to wyznacznik trwałości.. Myślę że raczej nie miałeś do czynienia z żadnym silnikiem z PSA bo tylko tacy wyrażają takie opinie jak Twoja.. Ja ze swojej strony powiem na ten temat coś odwrotnego: mam obecnie 4-tego citroena i jak dla mnie silniki diesla z PSA to silniki o dużej kulturze pracy, trwałe (silnik 2.0 HDI DW10ATED nazwał bym niezniszczalnym) dynamiczne i oszczędne w spalaniu. 4 citroenami przejechałem łącznie ponad 500000 km i nigdy żaden z nich nie "stanął" na trasie a poza wymianą świec żarowych w 1 przypadku nie dotknąłem się w tych silnikach do niczego. Dodam jeszcze że 2 z nich kupowałem z przebiegiem powyżej 220000km (realnym). Obecnie mam zamiar kupić jakiegoś dostawczaka i oczywiście najważniejszym kryterium jest dla mnie silnik - 2.0 HDI 16V i takiego będę szukał."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: C5 TOURER X7 /140km Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 6.2
Krzysztof 29.08.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Najpierw do poprzednika: Marco, idź chwalić silniki VAG a nie opluwasz coś, czego nie miałeś. Oleju nie wymieniałeś, wiesz co to filtr? Wiesz co to porządne paliwo a nie od dziadka zza stodoły,,, Silnik fajny, bezawaryjny, jak dbasz tak masz frajerze. Kupiłeś trupa i myślałeś, że Niemiec płakał jak sprzedawał tak? Kpina. Szczerze polecam. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 407 Rocznik / Przebieg: 2008/271000 Śr. spalanie: 7.5
Marco 28.08.2018
Średnia:
(1.00)
Nie
"silnik totalny francuski złom, nie kupować i nie oglądać, po kilku latach te samochody nie nadają się do niczego"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: C5 / 140km Rocznik / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 8
Jacek 24.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"mam 2,0 HDI 136 KM w C4 Picasso . Przejechałem już 310 tys km , przy silniku kompletnie nic nie robiłem , wymiana oleju co 15 do max 20 tys km . Dwumasa wymieniona przy 250 tys km cały komplet . Spalanie najmniejsze 5.5 największe 8,5 litra . Teraz zauważyłem kapanie oleju z uszczelniacza na wale więc wymiana pewna ale zrobię to wraz z wymianą rozrządu . Wg mnie najlepszy silnik jaki miałem , żadnych awarii , sam nim zrobiłem 160 tys km . Największa awaria auta ? rozsypane łożysko w skrzyni biegów przy 250 tys km , kupiłem używaną za 600 zł i od razy wymiana dwumasy . Remont skrzyni 2400 zł"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: DW10BTED4/136 KM Rocznik / Przebieg: 2009/311000 Śr. spalanie: 7
Fabian 17.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik jak jest obecnie na rynku totalnie bezawaryjny mam go w C5 wersja Kombi silnik idealnie dopasowany do wielkości auta.Moc i dynamika na bardzo dobrym poziomie przyspieszenie bardzo dobre,silnik pięknie pracuje równo i cicho.Autem osobiście zrobiłem 170tys kupiłem przy 96tys z Francji wymieniłem rozrząd po 230 tys i to wszystko żadnych awarii,przepraszam jeszcze dolewka płynu w ASO do FAP-a .Zerow wycieków zero problemów z turbiną,z fapem,dwumasem itd jestem pod wrażeniem tego silnika i nie chcę innego.Spalanie w granicach 6L miasto 8-9L i to bez żadnego oszczędzania.Francja elegancja żadnych TDi-ków .Pozdrawiam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen c5 Kombi 2.0HDI 140KM Rocznik / Przebieg: 2009r 265tys Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów