Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 110KM EA189

56710
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 110KM EA189

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V z rodziny EA189 o mocy 110KM wszedł do produkcji w 2007 roku. Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze. Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach. Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki.


Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi – ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. Jednostki po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.


W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju nisko-popiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie. Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólnodostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • wtryski pizoleketryczne nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CLCA, CFHF, CBDC, CFFG, CFFD, CUVE, CKTB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch lub Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.3 L, typ oleju: VW 507,00, 5W-30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok / 30.000 km lub 2 lata

Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 3.8l-4.3l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata.
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.1)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 7.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 1

Najbardziej awaryjna część

18%
16%
10%
16%
8%
33%
Suma głosów: 51

Opinie użytkowników

15.08.2023 Tiguan 5N
(7.3)
Opinia: Silnik bazowo słaby pod Tiguana (1540kg), ale po przywróceniu ograniczeń pod kątem ekologii i podatków w wybranych krajach robi się 140KM do tego wirus imam 175KM i 405Nm. Przy tej masie lata jak szalony :) Spalanie na DK przepisowo to nawet i 4,9l w pakiecie
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie, podatność na chip tuning, dobra kultura pracy.
Wady: Bardzo czuły DPF w tej wersji, trzeba dbać i wypalać zgodnie z instrukcją.
  • Silnik: 110 / CFFD
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
15.01.2023 Golf Plus
(8.3)
Opinia: Silnik marzenie na dzisiejsze trudne czasy
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Może i demonem szybkości na autostradzie nie jest ale na S-ce przy włączonym tempomacie 120 spalanie na 100 km wychodzi 4,4 litra. Wymienione sprzęgło dwumasowe i dwa razy rozrząd z pompą wodną. Przejechałem 235 tys km. Oby tak dalej nawet przy cenie napędu 8 PLN.
Wady: Wad jeszcze nie zauważyłem.
  • Silnik: 81kW/ 110KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 235000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
12.07.2022 Golf Plus
(9.0)
Opinia: Samochód kupiony jako nowy w Niemczech, od nowości w jednych rękach. Pomijając kwestię dynamiki - mogłaby być lepsza , ale do spokojnego przemieszczania się wystarczy - można powiedzieć, że silnik idealny, jedynie po przebiegu około 250 tys. wymieniono sprzęgło i koło dwumasowe, a tak to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: trwałość, niskie spalanie , silnik popularny więc dobra dostępność części.
Wady: słaba dynamika
  • Silnik: 110 / cbdc
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 390000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
14.12.2020 Passat B6
(8.3)
Opinia: Jeden z lepszych odmian 2.0TDI od VW. Dynamika oczywiście bez komentarza choć zdarzyło się uzyskać spalanie nawet 3.7l/100 do 80km/h. Po sofcie silnika można uzyskać 170-180KM i lepiej się nie zastanawiać tylko zrobić to od razu po kupnie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Trwałość Spalanie Dostępność części
Wady: Dynamika Skrzynia 5 biegów
  • Silnik: 110KM CBDC
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 125000
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
01.11.2018 W
(8.3)
Opinia: Silnik 2.0 tdi cr 110 km niczym się nie różni od silnika 140-konnego. Są to wersje bluemotion ograniczone mocowo ze względu na ekologię. Wystarczy wizyta w profesjonalnej firmie tunerskiej ,w której fachowcy przywrócą oryginalną moc silnika + mogą coś dorzucić.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Tiguan / 110
  • Rocznik / Przebieg: 2014/60000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam