Silnik 1.6 TDCi 8V 95KM (DLD-416) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 37751

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 TDCI 95KM produkowany od 2011r najczęściej spotkany go w modelach Focus oraz C-Max,Fiesta.Konstrukcja bliźniacza HDI wspólnie wykonana z inżynierami z koncernu PSA.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5 .DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy.Obecnie filtr jest suchym,pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać.Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny.Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach.Jednostka współpracują z 6-stopnową skrzynia jej przełożenia są bardzo męczące zwłaszcza podczas jazdy miejskiej.Ogromnym atutem odmiany 95KM jest bardzo niski poziom spalania które średnio oscyluje w granicach 5l,na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l !!! Silnik1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów jest trwały,mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Oznaczenia silnika: 1.6

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niski poziom spalania
dobra elastyczność

Wady:
słabsza dynamika
drogi serwis

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 79

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 46
Średnia (głosów 9):
(8.33)
Trwałość
 8.89/10
Utrzymanie
 9.11/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ford Focus MK3 FL 14.06.2020
Średnia:
(6.33)
Tak

Opinia: Ta sama konstrukcja co w wersji 1.6 TDCI 115 KM, więc nie rozumiem dlaczego wszędzie nie jest zamontowany ten sam sterownik. Przenosi duże drgania na biegu jałowym, słabo to wyszło producentowi. Poza tym w porządku, dobry silnik na trasy, ale mieście też daje radę. Bezproblemowy DPF.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (3/10)

Zalety:- Niskie spalanie - Niezawodność

Wady:- Duże drgania na biegu jałowym, bardzo irytujące. - Przydałoby się tak z 20 koni mechanicznych więcej.

Odmiana silnika: 1.6 95KMRocznik: 2015Przebieg: 46 tys. Śr. spalanie: 5.2
Focus MK3 24.04.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Przebieg 188 tys 2011r - myłem tylko EGR , poza tym - żadnych usterek Silnik pracuje miękko, w trasie prawie niesłyszalny , nagrzewa się szybko - bo jest automatyczna żaluzja chłodnicy - super rozwiązanie na chłodne pory roku

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niskie zużycie paliwa cicha praca trwałość

Wady:Konieczność mycia EGR co 100 tys km

Odmiana silnika: 1,6 TDCi 95km 8VRocznik: 2011Przebieg: `188 Śr. spalanie: 5.2
Dawid 09.08.2018
Średnia:
(4.67)
Tak

Opinia: Auto kupiłem w grudniu 2017r. Oryginalny przebieg 112tys - kupiony w AutoPlaza Warszawa. 1.6 tdci 95KM. Dostałem nawet gwarancję na pół roku. Minęło pół roku i skrzynia mi się rozsypała. Nie wiadomo czemu, jeżdżę spokojnie. W serwisie krzyczeli ok 12tys zł. Zdecydowałem się na remont

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Focus/95KMRocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 4.7
Robert 27.04.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: przebieg 97tys wymiana chłodnicy klimatyzacji. poza tym silnik w dobrej kondycji, przyspieszenie wystarczy, przy 5 osobach może trochę brakować mocy. samochód godny polecenia

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Focus/95kmRocznik / Przebieg: 2014/97tys Śr. spalanie: 5.1
Przemysław 11.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: W fordzie fieście silnik Tdci 1.6 95 Km spisuje się świetnie, jest cichy, kultura pracy na wysokim poziomie, oszczędny 4 litry przy prędkości do 90 km/h osiągane bez problemu.Ford Fiesta z tym silnikiem jest dynamiczna, jak dotychczas żadnej awarii przy przebiegu 120 tys. oby tak dalej, jak najbardziej silnik godny polecenia, jeśli ford fiesta to tylko z tym silnikem jest oszczędny, dynamiczny i bezawaryjny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ford Fiesta Rocznik / Przebieg: 2010r/120tys Śr. spalanie: 4.5
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (2010-2017)

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.