Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 27914

dCi
Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania.Silnik znajdziemy w między innymi  Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu. W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza  z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 79

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 17):
(7.96)
Trwałość
 7.35/10
Utrzymanie
 8.24/10
Dynamika
 8.29/10

Głosy według opinii:

143

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Krystian 02.12.2018
Średnia:
(0.00)
Tak
"Kupiłem nowego, z silnikiem wszystko ok.. przy niskich temperaturach coś chalasuje od lewej strony silnika.. serwis poprawiał na parę tygodni. Myślę że jakiś plastik dolega do karoserii i jest hałas. Po 3 latach i 2 miesięcy (po gwarancji) klimatyzacja przestaje działać.. wizyta w serwisie, diagnoza... - kamień zrobił dziurkę... (koszt w Belgii 800e) zdecydowałem samemu się podjąć ewentualnie naprawy.. profesjonalna firma od klimy sprawdziła szczelność i wyszło tzw sitko z chłodnicy, 8 dziurek.. specjalista opowiedział że, nowy gaz jest bardziej zracy i wytrwałości chlodnic jest krótsza. Tyle o klimie.. od kupna, stuki przy hamowaniu przy minimalnej prędkości (ruszaniu, cofaniu) tak jakby klocek miał luzy w docisku.. w środku zaczął się odklejac plastic przezroczysty od wyświetlacza regulacji temperatury. Lejek od zbiorniczka płynu do spryskiwaczy stał się nagle luźny, jakby oring wyskoczył.. jestem sam człowiek techniczny i dlatego widzę te problemy. koniec nie równa praca silnika zimnego przy minusowych temteraturach... Wszystko zgłaszane przy serwisach i nie rozwiązane. Podsumowując po tych małych problemach to pozytywnie się sprawuje. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1.5 dci 110 pk Rocznik / Przebieg: 2015/ 77000 Śr. spalanie: 5.4
Maciek 14.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Opinie powinny zawierać info nt tego skąd masz auto. 2 czy 3 właściciel auta kupionego od handlarza niestety ale przebiegu auta nie zna. Jestem 2 właścicielem - auto kupione od znajomego, więc przebieg prawdziwy. Zrobiłem 20 tys. Silnik na razie bezawaryjny. Jedyna wada dla mnie - wolno się nagrzewa, a ja dużo jeżdżę po mieście trasy 2-6 km. Moc / Dynamika wystarczająca - nawet auto mocno obciążone daje radę. Spalanie może być nawet poniżej 4 l / 100 km - jadąc autostradą 90 kmh. Przy normalnej jeździe autostradowej tj. 130-140kmh (wszelkie wakacje z bagażem i 4 osobami, rowery na haku) spalanie takie jak w mieście tj. 6,5 l/100. Polecam - silniki po 2010 r. z pewnego źródła są absolutnie bezawaryjne."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane III / 110 KM Rocznik / Przebieg: 2014 / 85 Śr. spalanie: 6.5
Mikołaj 06.11.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik mało awaryjny, dobra elastyczność, niski poziom spalania, w mieście ok 6.5l/100km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Megane III / 110km Rocznik / Przebieg: 2012/85000 Śr. spalanie: 6.5
Super Mario Bros 26.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak czytam te dwie opinie pod spodem to nie wiem czy się śmiać czy płakać ? Jeden wydał majątek ale pytanie na co ? drugi mówi że są drogie części ale które ? I to takie opinie wielkich znawców które zaburzają obraz tego silnika. Panowie może auto kupione od Niemca z przebigiem 350 tys i serwis od przypadku,może to wy jeździcie bez pojęcia o tym że to diesel? Powiem tak totalne bzdury silnik 1.5 dci jest obecnie najbardziej doparcowaną jednostką diesla na rynku,przede wszystkim ma totalnie bezobsługowy FAP czego inne firmy nie mają .Układ wtryskowy totalnie bezawaryjny ponad 300 tys bez żadnych problemów,koło dwumasowe jakie zastosowano wytrzymuje praktycznie dożywotnio.Pierwsze słyszę żeby przy takich przebiegach coś się działo ,dlatego śmiem twierdzić że wasze to razy 3.Szkoda że panowie nie napisali co się im zepsuło,panowie olej trzeba wymieniać maks .co 15 tys co drugą wymianę filtr paliwa i to wszystko co przy tym silniku trzeba robić.Nie straszcie ludzi a jak już coś to konkrety co się zepsuło i jakie koszty.Mam trzy renówki z tym silnikiem o różnych wersjach a tam 110KM ma obecnie 289tys i silnik pracuje jak nowy.Dodam że tak mało palącego silnika diesla nie spotkałem a miałem ponad 20 diesli."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane Grantour 1.5 dci 110KM Rocznik / Przebieg: 2012.r 289 tys Śr. spalanie: 5.6
Rebert 26.10.2018
Średnia:
(3.33)
Nie
"Również odradzam, wydałem majątek na remonty"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Scenic / 110 Rocznik / Przebieg: 2012 / 170tyc Śr. spalanie: 6.5
<<<1234>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 TDI PD 75KM (AMF/BAY/BHC)19.01.2019

Mam seata ibize 2003 r 75 km 1.4 tdi amf dobry silnik mało awaryjny , zrobiłem nią 150000km codzienie dojeżdżam ponad 260 km w obi

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDCI 68KM ('00-'08)18.01.2019

W małym i lekkim F.Fusion, jeżdżąc samemu na krótkich dystansach dynamika zadowalająca...ale nie polecam absolutnie dla jazdy rod

Polecam

7.64

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.