Silnik 2.0 TDCi 16V 170/180KM (DW10FC) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 24315

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCI o mocy 180KM zadebiutował w Fordzie Mondeo w roku 2014. Silnik został poddany dużym modyfikacjom, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu. Silnik współpracuje z dwoma rodzajami skrzyni biegów manualna 6-cio biegową oraz automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift. Jednostka wyposażona w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy.Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma.Nie oznacza to że jest bezawaryjny,wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji,serwisowania oraz samego użytkowania.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami jednostki zwłaszcza ze sportowym zacięciem.Pierwszą setkę w Fordzie Mondeo osiąga już po 8.7 s jest to imponujący wynik biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z 1.5 tonowym autem.i Również elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie,silnik przyspiesza z niskich obrotów natychmiastowo. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie a ewentualne koszty ich naprawy są bardzo wysokie..

Zalety:
wysoka kultura pracy
doskonała dynamika
świetna elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 4):
(8.83)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo mk5 16.10.2019
Średnia:
(6.67)
Tak

Opinia: Zimny silnik pracuje głośno po rozgrzaniu jest dużo lepiej. Szczerze to nie wiem gdzie te 180 koni. Przesiadka z 1.6 tdi 105 koni to raczej różnica powinna być i jest ale szału nie ma myślałem że będzie duuuzo lepiej. Spalanie 6.5 litra w górę i raczej niżej się nie da przy normalnej jeździe. Generalnie to średnio jest.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 2.0 tdci 180 koniRocznik / Przebieg: 2015 108 tyś. Śr. spalanie: 6.7 l
Kuga 07.07.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Poleca cichy mocny oszczedny

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.0Rocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 8
Max 02.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Potwierdzam poprzednią opinię silnik rewelacja bardzo mocny a przy tym oszczędny o bardzo wysokiej kulturze pracy.Dodam że silnik jest nieprawdopodobnie elastyczny ciągnie z niskich obrotów,lekki dodanie gazu auto natychmiast reaguje.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: S-MAx 2.0 180KM Rocznik / Przebieg: 2016r/68.tys Śr. spalanie: 7.0
Waldemar 14.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jednostka o bardzo dużych możliwościach,duża moc wysoki moment obrotowy a przy tym niskie spalanie.Auto od nowości z Salonu po za serwisem nic się nie dzieje jestem bardzo zadowolony,wcześniej miałem Mondeo 143KM to w porównaniu do tego to przepaść.Duże auto,duża moc a koszty utrzymania jak w aucie z segmentu B.Polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: S-MAX 180KM Rocznik / Przebieg: 2015r/86.000km Śr. spalanie: 7.2

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.