Renault

Silnik Renault 3.0 V6 dCi 231KM-241KM V9X

32185
Silnik Renault 3.0 V6 dCi 231KM-241KM V9X

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 3.0 V6 dCi o mocy 231, 235 lub 241KM z maksymalnym momentem obrotowym 550NM o znaczeniu V9X. To kolejna wspólna konstrukcja Renault-Nissan produkowana od 2008 roku w podparyskiej miejscowości Rueil-Malmaison i ma zastosowanie w autach Renault, Nissan oraz Infinity. Silnik konstrukcyjnie oparty na rozwiązaniach zastosowanych przy konstruowaniu udanej jednostki 2.0 dCi, przez co jest nazywany starszym bratem odmiany M9R.


Konstruktorzy zdecydowali na zastosowanie silnika widlastego który może mieć wszechstronne zastosowanie w autach typu SUV , COUPE, Sedan sprzedawanych nie tylko w Europie ale również w USA. Również takie rozwiązanie daje możliwość montowania silnika wzdłużnie tak jak to ma miejsce w samochodach Nissan oraz Infinity i poprzecznie jak w Renault Laguna . Ta wszechstronność daje pole manewru oraz możliwość wykorzystanie silnika w przyszłości w nowych modelach. Jednostka zaawansowana technologicznie spełniająca najwyższe normy europejski Euro5, współpracuje z filtrem cząstek stałych oraz układ SRC przez co stał się jednym z najczystszych silników wysokoprężnych na świecie.


Silnik współpracuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią spalin współpracującą z chłodnicą powietrza, mechanizm rozrządu został oparty na łańcuchu jednak został mocno zmodernizmowany . Silnik posiada wtrysk bezpośredni   Common Rail  z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch z siedmioma otworami o ciśnieniu 1800barów umożliwiające wielokrotny wtrysk, przez co silnik zdecydowanie pracuje ciszej . Wszystkie te innowacje powodują że silnik 3.0 V6 stał się jednym z najbardziej zaawansowanych konstrukcji na rynku, ma odpowiednio dużo mocy, charakteryzuje się wysoką kultura pracy przy jednoczesnym niskim spalaniu.


Przykładem może być  Renault Laguna Coupe który spala niespełna 6l pozwalający osiągnąć największy moment obrotowy 450Nm w śród silników Renaulta, przy tym przyspiesza do setki w niecałe 7.3s a dodatkowo silnik jest bardzo cichy i elastyczny. Reasumują obu koncernom udało się  po raz kolejny stworzyć silnik wysokiej klasy technologicznie bardzo zaawansowany.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • świetna dynamika i elastyczność
  • bardzo dobre osiągi
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • bardzo drogi serwis
  • wysoki koszt napraw w razie awarii

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: V9X 891
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

15%
3%
70%
0%
3%
9%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

13.10.2020 Laguna Coupe
(9.7)
Opinia: Robię codziennie trasy ok 30 kilometrów 15 w jedną i drugą stronę + jazda po mieście. Średnia spalania lato 7,3 zima 7,7. W trasie (ostatnio Opole-Białystok) 6,6 l/100km Jazda nie ma nic wspólnego z oszczędną.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, kultura pracy, bezawaryjność.
Wady: brak
  • Silnik: 241 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 198000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
04.04.2019 Laguna III
(9.0)
Opinia: 3.0 DCI , 235 KM , Laguna III : Obecnie mam przejechane prawie pół miliona kilometrów. Użytkuje auto od 4 lat.Kupiłem z przebiegiem prawie 200 tys.km.Jedyny problem przez 300 tys.km to zawór EGR/AGR. To wszytko. Olej wymieniam co 10-12 tys max.Silnik absolutnie bezproblemowy. POLECAM
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 3.0 DCI 235 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
16.01.2018 Bob
(9.0)
Opinia: Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zimą to 12 l w mieście. Latem nie przekroczyłem 10 l. Trasa 2600 km do Chorwacji, z zapakowanym max bagażnikiem i czterema osobami - spalanie 9 l. Wymiany oleju, filtrów
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Nissan Pathfinder V6 3.0
  • Rocznik / Przebieg: 2012/140000
Polecam
31.07.2017 Rex
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik zrobiłem nim 120tys i zero problemów,spalanie średnio 10L ale nigdy nie patrzę na to tylko cisnę i jeżdżę dynamicznie. Po za wymianami olejów,filtrów nic nie wymieniałem turbin,pompy,wytysków itd.Jak ktoś szuka dobrej jednostki mocnej i bezawaryjnej to silnik godny polecenia .
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Infiniti EX/238KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008r/190tys
Polecam