Silniki Opel TD / DI / DTI są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.7 TD o mocy 68KM z oznaczeniem X17DTL to konstrukcja koncernu General Motors z rodziny silników II. Jednostkaczęsto mylona z silnikiem 1.7 TD produkcji ISUZU. Zasilana pompą z wtryskiem pośrednim. Jednostka o bardzo niskiej kulturze pracy, słabej dynamice oraz spalaniu na wysokim poziomie. Kierowcy narzekają na dużą usterkowość silnika oraz podzespołów osprzętu. największych problemów przysparza nie trwały układ wtryskowy, przede wszystkim pompa, oraz wtryski.
Opinia:
Owszem jak go zapalam to okoliczne bociany zlatują poznać nowego kolegę, do 100 rozpędza się w tydzień a wyprzedzanie możliwe głównie z górki i z wiatrem.
Ale w najgorsze mrozy odpala od dotknięcia, na długich dystansach potrafi palić 5.0, jak go duszę po miastach pali 6,2
nigdy nie spalił więcej jak 6,5. Mechanik za grosze naprawia wszystko w dwie godziny.
Długo się nagrzewa.
8.0/10
10.0/10
2.0/10
Silnik:
X17DTL
Rocznik / Przebieg:
2003 / 168kkm
Spalanie:
6.2 l/100km
Polecam
01.03.2016Sławek
(7.3)
Opinia:
390 000km, Wymieniany był 5x rozrząd, 1x sprzęgło, olej co 10-12000 km, 5x świeca żarowa. O pompie i wtryskach nic nie wiem, choć przy pełnym przyspieszaniu troszkę zadymi mam nadzieję że do 400000 dojadę i zamienię go na coś z CDTI 120km... Ale tak tanio
już nie pojadę..., poprawię sobie dynamikę ale nie ekonomię w eksploatacji.
8.0/10
10.0/10
4.0/10
Silnik:
1.7TD/68KM
Rocznik / Przebieg:
390000
Polecam
06.02.2015Adam
(6.0)
Opinia:
przebieg 370 tys auto z 1997r daje radę silnik jako taki nie ruszany,tylko podzespoły wadliwa pompa wtryskowa,świece żarowe,wtryski,wycieki,ale zastrzegam że silnik w dobrej kondycji po za tym części pod dostatkiem z grosze,serwis również tani.Auto do przemieszczania idealne mało pali.