Silnik 1.8 Duratorq TDCi 125KM (DLD-418) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 71188

endura

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.8 TDCI 125KM  z systemem Common Raill pojawiły się w 2006 roku i miał zastosowanie do roku 2011.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail. W wyposażony był 2  tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również  zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.

Zalety:
Bardzo trwała jednostka
niskie spalanie
brak DPF-u
przystępne ceny serwisu i części

Wady:
przestarzała konstrukcja silnika
niska kultura pracy-głośny
awarie koła dwumasowego
kosztowna wymiana rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 149

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 73
Średnia (głosów 14):
(8.38)
Trwałość
 8.43/10
Utrzymanie
 8.29/10
Dynamika
 8.43/10

Głosy według opinii:

140

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo MK4 2010r. 28.07.2019
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Silnik bardzo oszczędny, na jednym baku 70 litrów udało mi się zrobić 1200km. Awaryjność w moim przypadku dość wysoka, ale powodem był prędzej przekręcony licznik przez handlarza niż wady konstrukcyjne.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.8 TDCI 125KMRocznik / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 7
mondeo mk4 18.05.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata pozdrawiam

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.8 TDCI 125 KMRocznik / Przebieg: 2009 178760tys km Śr. spalanie:
Marcin 07.07.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Auto zakupione w marcu 2017 z przebiegiem 228000- pewnym, udokumentowanym od momenty wyjazdu z salonu (PL). Obecnie ma 245000. W przeciągu prawie półtora roku użytkowania nic mnie nie zaskoczyło, poza usterką alternatora. Wymieniłem tzw. dolny rozrząd ( radzę o nim pamiętać, bo wielu nieobeznanych z fordami mechaników nie wie o nim)- koszt ok. 1500zł, oczywiści robiony poza ASO. Silnik całkiem OK- wystarczająco dynamiczny, trochę głośny, ale za to rewelacyjne niskie spalanie. Największym minusem jest mało wydajna klimatyzacja. Poza tym bardzo wygodne duże auto. Na pochwałę zasługuje komfortowe i trwałe zawieszenie jak również brak filtra cząstek stałych. Poprzedni właściciel wymienił sprzęgło i dwumasę przy ok. 200000 oraz turbinę przy przebiegu ok. 80000. Na chwilę obecną oba elementy nie wykazują oznak zużycia. Jeśli uda się znaleźć jakiś zadbany, z pewnym przebiegiem Mondeo mk4, to szczerze polecam.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Mondeo mk4 1.8 TDCIRocznik / Przebieg: 245 Śr. spalanie: 6.1
Baszko 09.05.2017
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: autem jeżdżę tylko w trasy ale 75% tej trasy to tereny zabudowane gdzie średnią z ostatnich 30000 kilometrów mam 53km/h (wg wskazań z aplikacji yanosik). Spalanie na tych trasach średnio wychodzi 6,1l/100km. Podczas wyjazdu w góry gdzie zrobiłem ok 800km przy czterech osobach i bagażach spalanie wyniosło 5,6l/100km ale nie przekraczałem 110km/h. Posiadam skrzynie 6cio biegową i to też ma spory wpływ na niskie spalanie. Jak dla mnie stosunek spalania do mocy a w szczególności momentu to rewelacja, pod tym względem silnik mogę śmiało polecić. Przy 200000km wymieniałem kompletny rozrząd w tym drugi pasek mokry (koszt tego paska to 650 zł), pompa wody, rolki, napinacze wszystkie niezbędne uszczelki i wymiana poza ASO kosztowała ... 2300 zł. Mokry pasek wg zaleceń forda wymienia się co 200000 km (zerwanie powoduję poważe uszkodzenie silnika), a ten normalny co 60000 km. Jak dla mnie tutaj koszty są dosyć znaczące. Jeszcze nie miałem okazji wymieniać ale koło dwumasowe ponoć wytrzymuje tylko 120000 km, koszt w ASO ponad 2500zł wraz ze sprzęgłem. Duży plus za brak DPF. Kultura pracy słaba, w zimie silnik przenosi duże drgania na auto, długo się nagrzewa, optymalna temperatura dopiero po ok 15 km, czyli silnik w zimie do miasta na krótkie trasy się nie sprawdzi, po prostu go zniszczymy. Jeśli chodzi o pozostałą eksploatację to z silnikiem nic się nie dzieje, osprzęt bez zarzutu, tani serwis w ASO jeśli chodzi o wymianę oleju i filtrów (w obecnym momencie nie przekracza 280zł). Reasumując z silnika jestem bardzo zadowolony, mimo dość drogich wymian rozrządu i dwumasu. Niskie spalanie, bezproblemowa jazda oraz podstawowy niedrogi serwis w ASO sprawiają że polecam ten silnik.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: mondeo / 125KMRocznik / Przebieg: 2008 / 229000 Śr. spalanie: 6.1 l/100km
Kasper 18.11.2016
Średnia:
(6.00)
Tak

Opinia: jeżdżę od jakiegoś czasu i średnio mi się podoba ten silnik. Plusy: - zdecydowanie ekonomia, w trasie bez problemu osiągał poziom nawet 4,5l/100km (według komputera pokładowego) -brak dpf -dynamika jazdy minusy: -delikatna dwumasa, przy 150 tys. km nadaje się do wymiany. -kultura pracy, silnik hałasuje niemiłosiernie, trzęsie całym nadwoziem na niskich obrotach. -chmura czarnego dymu z wydechu przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: mondeo kombi/125KMRocznik / Przebieg: 2007/150 000km Śr. spalanie: 6l/100km
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.