Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM (DLD-416) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 170072

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)17.01.2021

Uzywam tego silnika w dosc sporym aucie Nissan X-Trail T32.Wiele osob mi go odradzalo ale poki co jest ok. Jestem naprawde mega zadowol

Polecam

7.21

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.01.2021

Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd

Polecam

7.21

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)14.01.2021

regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ

Polecam

7.67

Silnik 2.0 TDI 16V CR 163KM (EA288)07.01.2021

Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego

Polecam

9.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDCI o mocy 115KM produkowany od 2011r, najbardziej znany z Forda Focus Mk3. Jednostka 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPFWspółpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi. Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach  poprzednich 109KM z przed 2010roku .Największym  atutem tej jednostki  niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L !!! Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna.Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali jest dynamiczny i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie spalanie
dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika

Wady:
koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Ważne !!!

Wcześniej silnik 1.6 TDCI miał zalecaną wymianę paska rozrządu przy około 200tys ze względu na  zdarzające się zerwania paska Serwis  zaleca wymianę przy 140.000tys !!!

Zdarzały się awarie silnika przez zerwany pasek  w autach przy przebiegach 160tys -200tys.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 420

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 161
Średnia (głosów 19):
(8.12)
Trwałość
 8.74/10
Utrzymanie
 8.42/10
Dynamika
 7.21/10

Głosy według opinii:

181

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

focus mk3 07.12.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: dla mnie super

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:silnik super

Wady:dla mnie brak wad

Odmiana silnika: Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM (DLD-416)Rocznik: 2011Przebieg: 190000 Śr. spalanie: 5.7
Ford Focus Mk3 03.06.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik chodzi w Fordzie. Przebieg już 249 tys. km i nadal żwawy. Z napraw to do tej 2 x wymiana rozrządu, wymiana łożyska wyciskowego i tarczy sprzęgła (bez dwumasy). Olej niskopyłowy 5W30 wymieniany co 10 tys. Filtr paliwa co 60 tys. Paliwo lane przede wszystkim premium Verva (Orlen), czy V-Power (Shell), chyba że na trasie nie ma akurat zaufanej stacji. Przy 220 tys wymieniony akumulator. Zimą odpala za 1 razem. Spalanie trasa 4,4 miasto 6,1. Ogólnie polecam - udana konstrukcja, choć mógłby mieć z 15 km więcej :)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niskie spalanie, duża kultura pracy (cichy) i całkiem dobry moment obrotowy! Podkreślam trwałość!

Wady:Czuły na kiepski olej i kiepskie paliwo - skracają żywotność i są przyczynami awarii!

Odmiana silnika: 85 kWRocznik: 2012Przebieg: 249 000 Śr. spalanie: 5.5 / 100 km
c-max 12.03.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Użytkuję ten motor w Fordzie C-max od dłuższego czasu, jak dotychczas bezproblemowo. Pilnuję terminów serwisowych, leję tylko olej Total i zamawiam markowe filtry. Części dostępne i za normalne pieniądze. Silnik elastyczny, jak na taką pojemność dobrze się zbiera, nie ma problemów z wyprzedzaniem, mało pali. Jestem zadowolony z zakupu tego auta i polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:trwałość, przyspieszenie, elastyczność, mały apetyt na paliwo, dostępność części

Wady:

Odmiana silnika: 1.6 TDCi 8V 115KMRocznik: 2012Przebieg: 148000 Śr. spalanie: 5-6
ford focus mk3 Kombi 09.01.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: silnik bardzo ekonomiczny, działa bez zarzutów, spalanie trasa około 90km/h 4,7l /: 140km/h 5,6l-6,2l /: 170km 6,9-7,5l w mieście nie używany zbyt często ale spalanie około 6l

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:cena części OAE Ford ekonomiczny niezła dynamika jak na 1.6

Wady:

Odmiana silnika: 115Rocznik: 2014Przebieg: 165000 Śr. spalanie: 5.6
Mondeo mk4 09.11.2019
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Pękła tuleja 2 cylindra po 10 0000 koszt ok 5000

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1.6 tdciRocznik / Przebieg: 2014 100000 Śr. spalanie: 6
<<<1234>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (2010-2017)

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.