Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM DPF - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 150059

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 TDCI o mocy 115KM produkowany od 2011r najbardziej znany z Forda Focus MK3 .Jednostka 8-zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF,jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Jednostki współpracują z turbina o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowy.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach  poprzednich 109KM z przed 2010roku .Największym  atutem tej jednostki  niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L !!! Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna.Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali jest dynamiczny i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie spalanie
dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika

Wady:
koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Ważne !!!

Wcześniej silnik 1.6 TDCI miał zalecaną wymianę paska rozrządu przy około 200tys ze względu na  zdarzające się zerwania paska Serwis  zaleca wymianę przy 140.000tys !!!

Zdarzały się awarie silnika przez zerwany pasek  w autach przy przebiegach 160tys -200tys.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 392

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 151
Średnia (głosów 18):
(8.02)
Trwałość
 8.67/10
Utrzymanie
 8.33/10
Dynamika
 7.06/10

Głosy według opinii:

171

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ford Focus Mk3 03.06.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik chodzi w Fordzie. Przebieg już 249 tys. km i nadal żwawy. Z napraw to do tej 2 x wymiana rozrządu, wymiana łożyska wyciskowego i tarczy sprzęgła (bez dwumasy). Olej niskopyłowy 5W30 wymieniany co 10 tys. Filtr paliwa co 60 tys. Paliwo lane przede wszystkim premium Verva (Orlen), czy V-Power (Shell), chyba że na trasie nie ma akurat zaufanej stacji. Przy 220 tys wymieniony akumulator. Zimą odpala za 1 razem. Spalanie trasa 4,4 miasto 6,1. Ogólnie polecam - udana konstrukcja, choć mógłby mieć z 15 km więcej :)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niskie spalanie, duża kultura pracy (cichy) i całkiem dobry moment obrotowy! Podkreślam trwałość!

Wady:Czuły na kiepski olej i kiepskie paliwo - skracają żywotność i są przyczynami awarii!

Odmiana silnika: 85 kWRocznik: 2012Przebieg: 249 000 Śr. spalanie: 5.5 / 100 km
c-max 12.03.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Użytkuję ten motor w Fordzie C-max od dłuższego czasu, jak dotychczas bezproblemowo. Pilnuję terminów serwisowych, leję tylko olej Total i zamawiam markowe filtry. Części dostępne i za normalne pieniądze. Silnik elastyczny, jak na taką pojemność dobrze się zbiera, nie ma problemów z wyprzedzaniem, mało pali. Jestem zadowolony z zakupu tego auta i polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:trwałość, przyspieszenie, elastyczność, mały apetyt na paliwo, dostępność części

Wady:

Odmiana silnika: 1.6 TDCi 8V 115KMRocznik: 2012Przebieg: 148000 Śr. spalanie: 5-6
ford focus mk3 Kombi 09.01.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: silnik bardzo ekonomiczny, działa bez zarzutów, spalanie trasa około 90km/h 4,7l /: 140km/h 5,6l-6,2l /: 170km 6,9-7,5l w mieście nie używany zbyt często ale spalanie około 6l

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:cena części OAE Ford ekonomiczny niezła dynamika jak na 1.6

Wady:

Odmiana silnika: 115Rocznik: 2014Przebieg: 165000 Śr. spalanie: 5.6
Mondeo mk4 09.11.2019
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Pękła tuleja 2 cylindra po 10 0000 koszt ok 5000

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1.6 tdciRocznik / Przebieg: 2014 100000 Śr. spalanie: 6
DARS 04.07.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jestem młodym użytkownikiem w porównaniu do innych właścicieli mam przejechane 21 000 km. Focus kombi 115 km DPF. Samochodzik spala mi z klimą 4,7l lub 4,9 l z klimą przy normalnej jeżdzie 80-110 km/h. W korku jak jadę z Wawy (od 50 do 80km/h) przy EKO JEŹDZIE zszedłem kilka razy na 4,3l a ostatnio 4,2l. Z wyprzedzaniem częstym na 4 i 5 biegu ma super strzał jak się turbina włączy, wtedy jadąc 90-120 spala mi 5,0 do 5,3l. Ci co jeźdżą szybciej piszą 5,5l. Jak przewoziłem załadowany samochód po dach, to jadąc w korku, pokazał mi 6l. Moje wyniki dotyczą tylko wyjazdów z Wawy, przedzierając się w Piątek. Po mieście nim bardzo mało jeżdżę, więc się nie wypowiadam na temat spalania, ale więcej niż 6,5 mi nie pokazał. Polecam samochód na trasy, super auto dla rodziny. Troszkę wolny na 1 biegu, 2 i 3 już idzie lepiej, 4 i 5 rewelacja, 6 nie używam nie ma gdzie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: FOCUS1,6 tdci /115 KM DPFRocznik / Przebieg: 2015/21000 Śr. spalanie: 4.7
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów