Popularne na rynku

Silnik Rover 2.0 CDT 115KM 204D2

23755
Silnik Rover 2.0 CDT 115KM 204D2

Silniki Rover SDi / CDTi / iDT są stosowane w samochodach marki

  • Rover
  • Land Rover
  • Honda

Silnik Rover 2.0 CDT występuję w samochodach Rover 75. Generuje moc 116 KM. Jednostka została całkowicie skonstruowana przez niemiecki koncern BMW (odpowiednik silnika M47), posiada 4 cylindry, wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych.



W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania.Wraz z upływem lat silnik ewoluował i w 2001 roku pojawiła się zmodyfikowana  jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagenetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji Obie jednostki należą do trwałych. Dla osób preferujących dynamiczną jazdę polecić można jednostkę mocniejszą 131 konną.



 Po stronie minusów należy zapisać nie najwyższą kulturę pracy jednostki wysokoprężnej oraz słabą dynamikę silnika 116 konnego. Rozrząd oparto o łańcuch przez co zmniejszono koszta obsługi. Poza tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa do 2001/ Common Rail od 2001

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie wtrysków
  • wysoki koszt serwisu i części
  • awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 204D2 (M47)
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.5)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

5%
21%
11%
16%
21%
26%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

12.10.2020 MG ZT
(8.0)
Opinia: Jak pisze pan Marek, w opisie są bardzo istotne błędy. Silnik ten zawsze miał wtrysk Common Rail i nigdy nie miał turbo ze zmienną geometrią. Co istotne - turbosprężarka jest jak w ciągniku rolniczym i zarżnąć ją można tylko nie zmieniając oleju lub go nie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwałość Niezawodność Tani serwis
Wady: Brak turbo ze zmienną geometrią, przez co motor do 2000 obr nie ma dynamiki Toporna praca
  • Silnik: CDTi
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 230 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
12.01.2017 marek
(9.0)
Opinia: W powyższym opisie znalazły się istotne błędy. Silnik M47R montowany w Roverach 75 nie ma i nie miał turbiny o zmiennej geometrii, turbina ma stałą geometrię łopatek. Od początku była to też jednostka wyposażona w system Common Rail, żaden R75 CDT nie miał pompy wtryskowej
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: CDT+ (160KM po chipie)
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
26.12.2016 rafał
(9.3)
Opinia: moj roverek ma juz 380 tys jedyne co sie zepsuło to elektryczna pompka paliwa samochod idealny do pracy jak i na dalsze wyjazdy oczywiscie olej zmieniam co 10 tys wraz z filtrami mam słabsza wersje na common rail ale nie jest zle z dynamika naprawde
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: cdti/116
  • Rocznik / Przebieg: 2000/380 tys
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
15.01.2015 Darek
(9.3)
Opinia: Jeżdżę tym samochodem od 7 lat - przebieg na dziś 250 tys. km (kupiłem z przebiegiem 60 tys.). Spalanie po Warszawie 5,5 w trasie przy prędkościach 100-160 (najczęściej 120) trochę mniej. Miałem problem tylko z pompą do sprzęgła - reszta działa bez zarzutu. Dobre autko
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Rover 75 2.0 CDTi; rok 2004
Polecam
10.01.2015 Piotr
(9.3)
Opinia: Mam od kilku lat Rovera 75 i lepszego auta nie mialem zmieniam auta srednio 3-4razy w roku ten jedyny został u mnie i juz zostanie nigdy nie musze rano myslec czy odjade z domu po prostu odpalam zdalnie webasto wychodze wsiadam i jade jedyny koszt
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: R75/2,0cdt/2001rok
Polecam

Samochody z tym silnikiem