Silnik 2.0 DiTD 16V - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 53456

Mazda
Silnik 2.0 DiTD 16V

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 90.000 Km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Ilość oleju: 5.4 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po: co 10.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd !!!

Wymiana kompletu rozrządu  co 90 tys !!!

Wymiana pompy wody co 180tys -co drugą wymianę rozrządu

Używać tylko części Oryginalnych nie zamienników które nie są tak trwałe


Pompa wtryskowa !!!

koszt regeneracji 2500-5000zł cena nowej około 10.000zł


Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 10tys/km zalecany Dexelia 5W30


Zawory !!!

regulacja zaworów co 30tys/km

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 DITD występuje w modelu Mazda Premacy i jest całkowicie opracowana przez koncern Mazda. Generuje moc 90KM oraz 101KM, przy 230NM maksymalnego momentu obrotowego. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką jednak nie posiada często awaryjnego elementu jakim jest koło dwumasowe. Do największych grzechów jednostki należą awarie pompy wtryskowej oraz zrywające się paski rozrządu !!! Jednak konstruktorzy Mazdy  zastosowali rozwiązanie pionowych zaworów które miały zminimalizować ewentualną usterkę silnika po zerwaniu paska.Powodem tego rozwiązania są duże obciążenia przy wyższych obrotach silnika co może właśnie przekładać się na awarie rozrządu. Dlatego producent szczególnie zaleca  wymiany paska plus napinaczy nie dłużej niż co 90tys (tylko oryginał ponieważ zamienniki nie są tak trwałe ,natomiast pompę wody co 180tys.Pamiętajmy o tankowaniu dobrej jakości paliwa i wymianie filtra, ponieważ pompa wtryskowa przy dużych przebiegach i złej jakości paliwie bywa często awaryjna ,niestety koszty nie są małe regeneracja to kwota 2500zł-5000zł a nowa to 10.000zł!!! W dużej mierze wynika to z wyeksploatowania samej jednostki oraz jej zaawansowanego wieku. Ponadto użytkownicy narzekają na niską kulturę pracy jednostki oraz hałas dobiegający do wnętrza pojazdu. Po stronie plusów należy zapisać trwałość układu wtryskowego(wtryskiwacze)  konstrukcje silnika  i zadowalające poziomy spalania w granicach 5-6 L.Ze względy duże przebiegi aut z tym silnikiem przed zakupem zalecamy wizytę w serwisie  w celu sprawdzenia stanu jednostki oraz jej osprzętu,turbiny,pompy,wtrysków.

Zalety:
prosta trwała jednostka
dostępność części
niskie spalanie

Wady:
niska kultura pracy
słaba dynamika
awarie pompy wtryskowej -wysokie koszty
uwaga na zrywające się paski rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 157

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 61
Średnia (głosów 24):
(8.22)
Trwałość
 9.29/10
Utrzymanie
 8.25/10
Dynamika
 7.13/10

Głosy według opinii:

231

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 06.11.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam 626 gf 74KW od 10 lat. Kupiłem ją 10 lat temu z Holandii przy przebiegu ok. 175000. Niedawno pękło 350 000. Na początku (do ok. 230 000km) zainwestowałem sporo kasy (turbo, pompa, alternator), ale po doprowadzeniu auta do porządku jest bajka. Żadnych awarii, jedyne koszty to elementy eksploatacyjne (płyny, filtry, paski, układ hamulcowy i elementy zawieszenia). Dużym plusem jest stosunek dosyć niskiej masy auta do momentu obrotowego silnika (1270kg/830Nm). Spalanie jest niskie jak na auto o tych gabarytach i osiągach- mój rekord to 1100 km z baku. Jedynym mankamentem tej jednostki jest wrażliwość na "jakość: paliwa- dobrze się jeździ na Vervie z Orlenu, ropie ze Statoil (subiektywne odczucie). Tylko ta ruda..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Mazda 626 gf RF2A 101 km/74KW Rok / Przebieg: 1999/350000 Śr. spalanie: 5.5
tomek 24.12.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
" Mzr-cd to nie to samo co Ditd . Premacy miałem 5 lat i auto bezawaryjne . Dobiłem do 265tyś . 101KM szału nie ma ale zawsze do celu dojechałem. Brak dwumasy , dpfu . Dobry diesel .Teraz jeżdżę 5 143KM tutaj trzeba uważać . "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2002/101KM Rok / Przebieg: 260tys Śr. spalanie: 6.5
Adrian 04.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto posiadam ponad rok czasu, zrobiłem ponad 20 tys.Wymieniane olej i filtry, reszta bdb.Świetne auto !!! Oszczędne i niezawodne jedynie co to ranty i progi wychodzą no i klapa tyl... Pozdro"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 110 km Rok / Przebieg: 250000 Śr. spalanie: 5
Paweł 24.05.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik naprawdę godny polecenia. Bezawaryjny. Należy pamiętać o regularnej wymianie oleju i wymianie rozrządu. Auto kupiłem 4 lata temu i w tym momencie ma 220 tys. km przebiegu. Zero awarii :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Premacy/101KM Rok / Przebieg: 2002/220 tys Śr. spalanie: 7
Marek 18.03.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik.Trochę głośny,lecz trwały i pewny.Należy dbać o wymianę rozrządu co 90tys km,wymieniać olej na Dexelię 5W30 co 10tys.km i odwdzięczy się bezawaryjną pracą.Mnie nie zawiódł przez 10 lat odkąd posiadam to auto.Bez dwumasy,bez dpf.Nie generuje kosztów.Niewrażliwa na twarde obchodzenie się turbosprężarka.Bardzo fajna jednostka."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: RF4/ 101KM Rok / Przebieg: 2002/181000km Śr. spalanie: 6.0

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP14.11.2018

Opinie powinny zawierać info nt tego skąd masz auto. 2 czy 3 właściciel auta kupionego od handlarza niestety ale przebiegu auta nie

Polecam

7.83

Silnik 1.6 TDCI 16V 109KM14.11.2018

Wieczne problemy z dpf lejace wtryski i wymiana turbo przebieg 140tys na naprawy wydałem już 6tys a auto warte może 15

Odradzam

8.02

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów