Popularne na rynku

Silnik Honda 2.2 i-CTDI 16V 140KM N22A

106161
Silnik Honda 2.2 i-CTDI 16V 140KM N22A

Silniki Honda CTDi / i-DTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.2 i-CTDI o moc 140KM z maks. momentem obr. 340Nm przy 2000obr/min. został całkowicie opracowany przez inżynierów z japońskiego koncernu i wszedł do produkcji w 2003 roku. Konstrukcja silnika wykonana w całości z aluminium z szeregiem nowatorskich rozwiązań.  Jednostka 4 cylindrowa, posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskami elektromagnetycznymi firmy Bosch ciśnieniu 1950 barów.


Ich największą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka występuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek oraz z kołem dwymasowym. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Silnik z początkowych lat produkcji borykał się z problemami pompy wysokiego ciśnienia, oraz awarią turbosprężarki (problem z wirnikiem) te przypadłości zostały wyeliminowane po 2004 roku.Problem tyczył się również rozciągającego się łańcucha rozrządu,o czym mogą świadczyć niepokojące odgłosy dobiegające spod maski.


Niestety oryginalne zamienniki są kosztowne i poważnie obciążą budżet w przypadku awarii.Przed zakupem pojazdu z nieudokumentowaną przeszłością oraz z dużym przebiegiem należy wziąć pod uwagę potencjalne awarie koła dwumasowego, turbosprężarki lub zaworu EGR. W późniejszym okresie po 2006 roku silnik zaczął współpracować z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF, nie we wszystkich wersjach, jedynie na wybrane kraje Europy.Awaryjnym zwłaszcza jeśli auto porusza się głównie w cyklu miejskim, wówczas może dojść do jego zatkania cząsteczkami niewypalonej sadzy. W konsekwencji prowadzi to do spadku mocy silnika i kosztownej naprawy. Producent przewiduje żywotność filtra DPF na około 160. tys/km.


Podsumowując , jednostka  2.2 i-CTDI jest konstrukcją udaną nie sprawiającą większych problemów, zwłaszcza godne polecenia są jednostki po 2006 roku w których wadliwe elementy zostały wyeliminowane jednak trzeba uważać na filtr cząstek stałych który był już montowany (sprawdzić po winie czy silnik posiada DPF). W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi niskie koszty użytkowania oraz małą awaryjność. A przestrzeni lat był uznawany za jeden z lepszych silników wysokoprężnych .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność zwłaszcza po 2006r

Wady

  • wysokie ceny serwisu oraz części
  • pękanie kolektora wydechowego
  • awarie koła pasowego (CRV)
  • rozciągający się łańcuch do 2006r
  • awarie sprzęgła do 2006
  • awrie EGR -2006

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: N22A
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią VTG
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak od 2006 r w wybranych krajach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 0W30-5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

uwaga na wadliwy osprzęt z pierwszych lat produkcji do 2006r dotyczy to :
– luz wirnika w turbosprężarce
– pompy wysokiego ciśnienia
-rozciąganie się łańcucha rozrządu do 2006r
-awarie EGR
-wtryskiwaczy
Wszystkie te wady po 2006r zostały  dopracowane i nie sprawiają problemów
DPF !!!
Silnik 2.2 i-CTDI od 2006 roku był wyposażany w filt czastek stałych DPF – opcja na wybrane kraje Europy – przed zakupem warto sprawdzić czy dany model posiada lub nie DPF
2.2 i-CTDI 150KM od 2009 r seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych !!!

Żywotność Filtra szacuje się mniej więcej na około 160tys/km
Wymiana oleju i filtrów zalecana jest co 20 tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 22) (8.1)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 6.8/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 19 3

Najbardziej awaryjna część

23%
15%
12%
25%
15%
10%
Suma głosów: 52

Opinie użytkowników

07.11.2023 Honda Accord 7
(6.3)
Opinia: Honda z tym silnikiem z całą pewnością nie jest autem dla każdego, chociażby ze względu na naprawdę wysokie ceny części. Za zawór EGR potrafią zaśpiewać w hurtowni 1200 zł, a za zestaw rozrządu 1100. Kupując samochód z tą jednostką trzeba się z tym liczyć. Podobnie,
  • 7.0/10
  • 3.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Kultura pracy silnika oraz jego moment obrotowy. Ogromny bagażnik w Accordzie kombi.
Wady: Drogi serwis. Naprawdę słaba blacha. Dużo drobnych usterek, wynikających z wieku samochodu.
  • Silnik: 2.2 140 KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 268000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Odradzam
19.10.2023 CRV
(9.0)
Opinia: Świetny, wręcz idealny silnik na długie dystanse, kultura pracy rewelacyjna, moc wystarczająca do zwykłego podróżowania ( zawsze można zrobić chipa na 170km ) spalanie na trasie na poziomie 6,4l
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Spalanie, kultura pracy rewelacyjna
  • Silnik: 140km I-CTDI
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 226
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam
30.09.2023 Honda Accord
(8.0)
Opinia: Silnik wystarczająco mocny do accorda, mało pali i dosyć dynamiczny.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy, spalanie
Wady: Drogie części oraz serwis
  • Silnik: 2.2 i-Ctdi 140km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 212
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
19.09.2022 F-RV
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwałość
Wady: Ruda
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 315000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
28.02.2022 Honda Civic VIII UFO
(9.7)
Opinia: Bardzo trwały, dynamiczny i elastyczny silnik a przy tym oszczędny. Idealny w trasę.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, elastyczność, bezawaryjność, oszczędność
Wady: DPF, EGR
  • Silnik: N22A2
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam