Silnik 2.2 i-CTDI 140KM N22A - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 45769

CTDI
Silnik 2.2 i-CTDI 140KM N22A

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią. VTG

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania od 2006 r w wybranych krajach

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Ilość oleju: 6.0 L, typ oleju: 0W30-5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

uwaga na wadliwy osprzęt z pierwszych lat produkcji do 2006r dotyczy to :
- luz wirnika w turbosprężarce
- pompy wysokiego ciśnienia

-rozciąganie się łańcucha rozrządu do 2006r

-awarie EGR
-wtryskiwaczy

Wszystkie te wady po 2006r zostały  dopracowane i nie sprawiają problemów

DPF !!!

Silnik 2.2 i-CTDI od 2006 roku był wyposażany w filt czastek stałych DPF - opcja na wybrane kraje Europy - przed zakupem warto sprawdzić czy dany model posiada lub nie DPF

2.2 i-CTDI 150KM od 2009 r seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych !!!

Żywotność Filtra szacuje się mniej więcej na około 160tys/km

Wymiana oleju i filtrów zalecana jest co 20 tys/km

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.2 i-CTDI o moc 140KM z maks.momentem obr. 340Nm przy 2000obr/min.Został całkowicie opracowany przez inżynierów z japońskiego koncern i wszedł do produkcji w 2003 roku.Konstrukcja silnika wykonana w całości z aluminium z szeregiem nowatorskich rozwiązań.  Jednostka 4 cylindrowa, posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskami elektromagnetycznymi firmy Bosch ciśnieniu 1950 barów. Ich największą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka występuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek oraz z kołem dwymasowym. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Silnik z początkowych lat produkcji borykał się z problemami pompy wysokiego ciśnienia,oraz awarią turbosprężarki (problem z wirnikiem) te przypadłości zostały wyeliminowane po 2004 roku.Problem tyczył się również rozciągającego się łańcucha rozrządu,o czym mogą świadczyć niepokojące odgłosy dobiegające spod maski. Niestety oryginalne zamienniki są kosztowne i poważnie obciążą budżet w przypadku awarii.Przed zakupem pojazdu z nieudokumentowaną przeszłością oraz z dużym przebiegiem należy wziąć pod uwagę potencjalne awarie koła dwumasowego, turbosprężarki lub zaworu EGR. W późniejszym okresie po 2006 roku silnik zaczął współpracować z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF, nie we wszystkich wersjach, jedynie na wybrane kraje Europy.Awaryjnym zwłaszcza jeśli auto porusza się głównie w cyklu miejskim, wówczas może dojść do jego zatkania cząsteczkami niewypalonej sadzy.W konsekwencji prowadzi to do spadku mocy silnika i kosztownej naprawy.Producent przewiduje żywotność filtra DPF na około 160.tys/km.Podsumowując ,jednostka  2.2 i-CTDI jest konstrukcją udaną nie sprawiającą większych problemów, zwłaszcza godne polecenia są jednostki po 2006 roku w których wadliwe elementy zostały wyeliminowane jednak trzeba uważać na filtr cząstek stałych który był już montowany (sprawdzić po winie czy silnik posiada DPF).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi niskie koszty użytkowania oraz małą awaryjność.A przestrzeni lat był uznawany za jeden z lepszych silników wysokoprężnych .

Zalety:
trwała konstrukcja
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania
niska awaryjność zwłaszcza po 2006r

Wady:
wysokie ceny serwisu oraz części
pękanie kolektora wydechowego
awarie koła pasowego (CRV)
rozciągający się łańcuch do 2006r
awarie sprzęgła do 2006
awrie EGR -2006

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 136

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 17):
(7.98)
Trwałość
 8.53/10
Utrzymanie
 6.65/10
Dynamika
 8.76/10

Głosy według opinii:

152

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Max 07.11.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"z grubszych awarii to przy 110 000 km wymienione sprzęgło w aso przez poprzedniego właciciela, w moich rękach honda bez awaryjna,auto mam fabrycznie bez dpf z polskiego salonu z historią serwisową prowadzoną do końca, niektórzy piszą w opiniach że mają auto z 2011 roku i kłopoty z silnikiem przez dpf, a w 2011 roku ni było już w hondach silnika i-ctdi tylko był jego następca i-dtec i to jest całkiem inny silnik, więc ludzie ogarnijcie sie trochę. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Honda Cr-v/140KM Rok / Przebieg: 2007/155000 Śr. spalanie: 7l/100km
Dominik 26.07.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik jak i cały samochód jest prawie 99 % na oryginalnych częściach (fabrycznych). Jak na 11 lat i 310 tyś km przebiegu to chyba dobrze? Wiem co pisze bo jestem 2 właścicielem a auto było do 2017 roku i przebiegu 300 tyś km serwisowane w ASO Hondy. Przy silniku były wymieniane tylko: koło pasowe wału korbowego wraz z paskiem -700zł , regenerowany alternator +sprzęgło/łożysko -800 zł, wąż wysokiego ciśnienia klimatyzacji. Reszta osprzętu (wtryski /Egr/ Turbina) działa bez problemu. Koło dwumasowe i sprzęgło jeszcze nie było nigdy wymieniane. W samym samochodzie wymienione były tylko 2 przednie amortyzatory wraz z osłonami -1000 zł. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: CRV/140km Rok / Przebieg: 2007/310 tyś Śr. spalanie: 7.5
Jadzia 03.11.2017
Średnia:
(1.67)
Nie
"Najgorszy samochód jakim jeździliśmy, filtr cząstek stałych przepuścił paliwo do miski olejowej, uszkodzeniu uległ cały silnik. Nie polecam CRV 2,2 diesel 2011 rok."
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: 2,2 Rok / Przebieg: 237k Śr. spalanie: 10
michal 19.09.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"witam wszystkich posiadam honde crv 2,2 diesel i moje pytanie czemu moj silnik glosno chodzi jak ursus krach krach krach...:) a widzialem taki sam model z tego samego roku i chodzil cichutko....co to moze byc czym to jest spowodowane prosze o pomoc dziekuje"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 10000 Śr. spalanie: 10
Janusz 21.04.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam. Samochod zakupilem 2,5 roku temu z przebiegiem 117kkm od dealera w Belgii obecnie 180kkm . Olej zmieniam co 12-15 kkm . Jedyna usterka z jaka musialem sie zmierzyc to pekniety "ferelny" kolektor wydechowy co objawiało sie smrodem spalin w kabinie. Koszt naprawy : kolektor 600zl z allegro ale nie polecam nie pasuja otwory i trzeba przetaczac lepiej dolozyc i kupic oryginal ok 1500zl, robota 500.zl. Reszta rewelacja. W 100% polecam silnik. Wysoka kultura pracy, elastycznosc i przyspieszenie mimo ze "tylko" 140 koników. Co do spalania autostrada od 5,5-6 miasto nawet do 8. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Civic/140 Rok / Przebieg: 2006/ 180tys Śr. spalanie: 6
<<<1234>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP14.11.2018

Opinie powinny zawierać info nt tego skąd masz auto. 2 czy 3 właściciel auta kupionego od handlarza niestety ale przebiegu auta nie

Polecam

7.83

Silnik 1.6 TDCI 16V 109KM14.11.2018

Wieczne problemy z dpf lejace wtryski i wymiana turbo przebieg 140tys na naprawy wydałem już 6tys a auto warte może 15

Odradzam

8.02

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów