Silnik 2.0 VCDI (VM Motori) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 54675

Silników używa:

Rover
Silnik 2.0 VCDI (VM Motori)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: . Firma Bosch

Ilość oleju: 6.2 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 VCDI montowane są w marce Chevrolet to produkcja firmy VM Motori  to włoski producent silników wysokoprężnych. W zależności od modelu posiadał moc 125KM,150KM oraz 163KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail .Producent podaje w danych technicznych że rozrząd jest oparty na psaku,jednak dla modeli Chevrolet występuje Łańcuch rozrządu. Wysoki moment obrotowy bo aż 320NM(w jednostce 150 konnej) przekłada się na doskonałą dynamikę silnika. Pierwszą "setkę" model Cruze osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów.W poźniejszym czasie wprowadzono wersję 163KM z maksymalnym momentem obrotowym 360Nm już przy 1750obr/min co przekłada się świetną elastyczność silnika.Właśnie bardzo dobra dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło,powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niskie spalanie
bardzo dobra elastyczność wersja 163KM

Wady:
drogi serwis
awaryjny filtr -DPF
falowanie i nierówna praca silnika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 171

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 69
Średnia (głosów 15):
(8.78)
Trwałość
 9.27/10
Utrzymanie
 7.87/10
Dynamika
 9.2/10

Głosy według opinii:

141

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Daniel 29.08.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jestem posiadaczem od 2 lat. Posiadałem wiele diesli ale ten najbardziej mi odpowiada. Spalanie , dynamika, koszty utrzymania. Pojazd nie ma wad choć można się czepiać. Ale jak każdy pojazd ma wady ale też i zalety. Jeśli miałbym kupić po raz drugi nie wiem czy ponownie nie zakpił bym Captivy. Dla mnie super. Jak przedmówcy ... o diesel trzeba umieć dbać ... Polecam."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 210000 Śr. spalanie: 8.5
Krzysztof 26.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechane od nowości 220 000 km - żadnych awarii, aczkolwiek słychać już trochę łańcuch rozrządu i postukuje przegub. Z DPF żadnych problemów, trzeba mu tylko pozwalać się regularnie wypalać. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Orlando Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 6.8
Marek 09.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Epica serwisowana do zeszłego roku, ja jeżdżę rok, niestety ostatnio długo po mieście i zaczyna trochę się pocić Turbo... jednak auto ma już 10 lat :) i po tym czasie turbo, przy miejskiej jeździe można raz na taki czas zregenerować... Poza tym jednostka całkiem elastyczna, tak jak wspominają opiniotwórcy , turbodziura istnieje, ale prawdopodobnie, po regeneracji i dbaniu jak o diesla powinno być ok. Utrzymanie, całego samochodu, na poziomie normy...ogólnodostępne zamienniki oraz oryginały. Wiadomo, że nowoczesny diesel przy większej awarii pociągnie z portfela, ale dopiero przy przebiegach zbliżonych do 300tys.POLECAM JEDNOSTKĘ"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: CH.Epica/155KM Rok / Przebieg: 2007/122tys Śr. spalanie: 7
Darek 09.08.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"Silnik dynamiczny, ale duża turbodziura zmusza do wybierania - albo bardzo spokojna jazda, albo wyższe obroty (w końcu turbosprężarka też musi pracować). Silnik nie należy do najoszczędniejs zych diesli, ale pracuje dość przyjemnie. W zestawieniu z manualną skrzynią cierpi jednak koło dwumasowe. I jeszcze jednak uwaga: VM Motori faktycznie podaje w tym silniku pasek rozrządu, ale w Chevroletach ten silnik ma łańcuch rozrządu. Wymiana wg instrukcji co 240.000 km."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Orlando/163 KM Rok / Przebieg: 2011/132000 Śr. spalanie: 8.8
zoda 29.11.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik godny polecenia - wręcz zalecam wykonanie chip-tuningu po którym moc i moment obrotowy silnika wzrasta [w moim przypadku do 197 KM i 431Nm] a średnie spalanie spada o ok.0,6 l/100km - obecnie to ok. 6,5 - 6,6 l/100km. Wzrosła dynamika a więc i przyjemność z jazdy (również ilość mandatów). Z filtrem PDF idzie wytrzymać - średnio raz w roku jadę do domu okrężną drogą gdy włączy się czujnik (10min.) . Warto tankować zaraz po włączeniu się rezerwy - przy niskim poziomie paliwa w zbiorniku wypalanie jest wstrzymywane. Użytkuję głównie w mieście i na niewielkich dystansach. POLECAM !"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: LT+ Rok / Przebieg: 2011/25.000 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 SDI 75KM (BDK)23.10.2018

Potwierdzam silnik nie do zarżnięcia obecnie przebieg 427 tys i pali na dotyk,przy 350 tys poprzedni właściciel regenerował pompę

Polecam

8.33

Silnik 2.0d N47 D20 116/143KM23.10.2018

Ten silnik to jakaś porażka.Bardzo brzydka praca jednostki + duże wibracje na karoserii.No i ten drgający drążek zmiany biegów.U

Odradzam

0.00

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.