Silnik 2.0 VCDi (VM Motori) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 69037

Chevrolet

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)13.12.2019

Zgadzam się z przedmówcą. Silnik po 300 tyś km, nie daje żadnych oznak wyeksploatowania, w Astrze G służy dzielnie od 15 lat. Ł

Polecam

7.23

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)13.12.2019

Silnik należy ocenić z dwóch perspektyw. 1) Z perspektywy obecnego potencjalnego nabywcy: Na dzień dzisiejszy jest to już leciw

Polecam

7.23

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)13.12.2019

Laguna III 2.0 dci 150 KM 240 tys. przebiegu. Zupełnie bezawaryjny do tej pory. Samochód robi trasy lub małe trasy. Jeśli odpalony,

Polecam

8.87

Silnik 1.4 DDiS 90KM (PSA 8HY)13.12.2019

Rewelacyjny silnik jak na te pojemność. Dynamiczny i bardzo oszczędny bezawaryjny praktycznie.

Polecam

9.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 VCDI które montowane są w marce Chevrolet to konstrukcja włoskiej firmy VM Motori   producenta silników wysokoprężnych. W zależności od modelu posiadał moce 125KM,150KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail.Występują dwie odmiany tego silnika starsza 2005-2011 z rozrządem opartym na pasku oraz wersja nowsza po 2011 roku z rozrządem opartym na Łańcuchu.Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecane są wersje mocniejsze.Przykładem jest odmiana 150-konna z wysokim momentem obrotowy bo aż 320NM co przekłada się na doskonałą dynamikę silnika. Pierwszą "setkę" model Cruze osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów.W 2011 roku wprowadzono nowsze wersje silników produkowanych przez GM-Korea o mocach 130KM oraz 163KM które spełniają bardziej rygorystyczne normy spalin Euro6 .Silnik w opinii użytkowników uchodzi raczej za trwały i nie sprawiający większych problemów.Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło,powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Podsumowując jednostkę 2.0 VCDI  dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niskie spalanie
bardzo dobra elastyczność wersja 163KM

Wady:
drogi serwis
awaryjny filtr -DPF
falowanie i nierówna praca silnika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd !!!

Wersje 125KM oraz 150KM -pasek rozrządu/ wymiana po 150.000 km

Wersje 130KM oraz 163KM - łańcuch rozrządu/ wymiana po 240.000 km lub 10 lat

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 192

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 80
Średnia (głosów 16):
(8.81)
Trwałość
 9.31/10
Utrzymanie
 7.88/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

151

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 02.11.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Przejechałem od 2012 roku 208000km. Cały czas robię przeglądy w ASO co15000km. Do tej pory nie miałem żadnej usterki. Raz wymienione tarcze, 3 razy klocki. To wszystko na 6 lat. Samochód w 80% używany w trasie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: cruze LT+ sedan 163kmRocznik / Przebieg: 2012/208000 Śr. spalanie: 6.7
Daniel 29.08.2017
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Jestem posiadaczem od 2 lat. Posiadałem wiele diesli ale ten najbardziej mi odpowiada. Spalanie , dynamika, koszty utrzymania. Pojazd nie ma wad choć można się czepiać. Ale jak każdy pojazd ma wady ale też i zalety. Jeśli miałbym kupić po raz drugi nie wiem czy ponownie nie zakpił bym Captivy. Dla mnie super. Jak przedmówcy ... o diesel trzeba umieć dbać ... Polecam.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150Rocznik / Przebieg: 210000 Śr. spalanie: 8.5
Krzysztof 26.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Przejechane od nowości 220 000 km - żadnych awarii, aczkolwiek słychać już trochę łańcuch rozrządu i postukuje przegub. Z DPF żadnych problemów, trzeba mu tylko pozwalać się regularnie wypalać.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: OrlandoRocznik / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 6.8
Marek 09.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Epica serwisowana do zeszłego roku, ja jeżdżę rok, niestety ostatnio długo po mieście i zaczyna trochę się pocić Turbo... jednak auto ma już 10 lat :) i po tym czasie turbo, przy miejskiej jeździe można raz na taki czas zregenerować... Poza tym jednostka całkiem elastyczna, tak jak wspominają opiniotwórcy , turbodziura istnieje, ale prawdopodobnie, po regeneracji i dbaniu jak o diesla powinno być ok. Utrzymanie, całego samochodu, na poziomie normy...ogólnodostępne zamienniki oraz oryginały. Wiadomo, że nowoczesny diesel przy większej awarii pociągnie z portfela, ale dopiero przy przebiegach zbliżonych do 300tys.POLECAM JEDNOSTKĘ

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: CH.Epica/155KMRocznik / Przebieg: 2007/122tys Śr. spalanie: 7
Darek 09.08.2016
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Silnik dynamiczny, ale duża turbodziura zmusza do wybierania - albo bardzo spokojna jazda, albo wyższe obroty (w końcu turbosprężarka też musi pracować). Silnik nie należy do najoszczędniejs zych diesli, ale pracuje dość przyjemnie. W zestawieniu z manualną skrzynią cierpi jednak koło dwumasowe. I jeszcze jednak uwaga: VM Motori faktycznie podaje w tym silniku pasek rozrządu, ale w Chevroletach ten silnik ma łańcuch rozrządu. Wymiana wg instrukcji co 240.000 km.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Orlando/163 KMRocznik / Przebieg: 2011/132000 Śr. spalanie: 8.8
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.