Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 83614

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 CRDI produkowane są w wersji 75 oraz 90 konnej. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z układem wtryskowym Delphi. Największą wadą wtrysków Delphi jest słaba odporność na niskiej jakości paliwo. W trosce o środowisko i przestrzeganie restrykcyjnej normy Euro 5 zamontowano problematyczny filtr cząstek stałych. Jeśli pojazd głównie porusza się w cyklu miejskim mogą pojawić się problemy. Resztki niedopalonej sadzy stopniowo zatykają filtr co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika i dużych kosztów związanych z regeneracją bądź kupnem nowego. Silnik cieszy się dobrą opinią wśród kierowców,charakteryzuje się małą awaryjnością oraz niskim zużyciem paliwa.Ponadto dużym plusem jest zastosowanie łańcucha rozrządu. Również kultura pracy silnika stoi na przyzwoitym poziomie. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę osiągnięcie 1szej "setki" zajmuje około 14 sekund.

Zalety:
jednostka mało awaryjna
niskie zużycie paliwa
wysoka kultura pracy
łańcuch rozrządu

Wady:
awaryjne wrażliwe na złej jakości paliwo
uwaga na DPF
przeciętna dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przy 90 tys konieczność sprawdzenia naciągu łańcucha !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 123

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 91
Średnia (głosów 11):
(8.48)
Trwałość
 9.27/10
Utrzymanie
 8.73/10
Dynamika
 7.45/10

Głosy według opinii:

110

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Hyundai i30 kombi 04.11.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Hyundai i30 kombi. Użytkuję od 4 lat. Przejechane ok. 220000. Silnik bez zarzutu. Nie jest demonem dynamiki ale lubi obroty i dla wprawnego kierowcy przyspieszenie nie stanowi problemu. Spalanie na poziomie 5 litrów. Przy przebiegu 160000 taniutka wymiana sprzęgła. Silnik jak i samochód rewelacja.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 90KMRocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 5
Hyundai i30 10.07.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Na razie wszystko bez zarzutu, auto jeżdżone od 2015 roku.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.4Rocznik / Przebieg: 2015 / 150000 Śr. spalanie: 4.9
Konrad 22.04.2018
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Użytkowałem silnik 1.4 CRDi w Kia Cee'd 1.4 90KM Silnik cichy i bardzo jedwabnie pracujący , bardzo oszczędny w KORKACH w Warszawie 5,9. Trwały i bezawaryjny, tani i bezproblemowy. Co 40 tys padają świece żarowe, nie są drogie, ale to słabą strona tego silnika. Brak dwumasy, ale sprzęgło także szybko się kończy, niemniej jest tanie koszt ok 400zł. Wada to dynamika , on jedzie i można powiedzieć daje radę , ale nic więcej. Autostrada do 140 później trzeba rozwijać żagiel vmax 170. Silnik jest za słaby i w porównaniu z 90KM VW wypada blado jakby miał 60 koni, a nie 90 Generalnie, prosty i tani oraz oszczędny

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Kia Cee'd 1.4 CRDI 90kmRocznik / Przebieg: 185000 Śr. spalanie: 5.8
Ja 06.03.2018
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Mam ten silnik w Kia ceed i przejechane ok 200tys. od nowości to jedyny problem to dpf w tym silniku. Przy 170tys.musialem usunąć filtr bo był już zapchany i cały czas przybywało oleju. Chciałem go oddać do czyszczenia czy do regeneracji ale co się dowiedziałem to się nie opłaca. Po usunięciu dpf jest już wszystko w porządku mniejsze spalanie.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Ceed 90Rocznik / Przebieg: 200tys Śr. spalanie:
jACEK 11.01.2018
Średnia:
(6.67)
Tak

Opinia: 1,4 CRDI, 90 KM. NIKT NIE PISZE O PROBLEMACH Z FILTREM DPF. W silniku po przez komputer, po przypchaniu filtra DPF (pojawia się różnica ciśnienia na początku i końcu filtra) włączane jest automatyczne wypalanie DPF. ten proces trwa do 20 min. Komputer podaje zwiększona dawkę paliwa. Jeżeli w tym czasie zgasi się silnik np. na parkingu lub przed domem to nadmiar paliwa, oleju napędowego ścieka do miski olejowej. w efekcie w tydzień po wymianie oleju silnikowego na bagnecie, wskaźniku oleju silnikowego stan osiąga poziom 1-1,5 cm po wyżej max. Zmieniam olej co 10 tys. km. Na stacjach KIA można za 150 zł wypalić DPF lub dodawać co 3 tys.km. środków do czyszczenia DPF-u ale też wtryskiwaczy.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: VNGARocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 5.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.