Silnik 2.2 TDCi 16V 175KM (DW12B) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 73816

endura

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.2 TDCI o oznaczeniu DW12 występuje w modelach marki Ford od roku 2006Silnik powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Z jednostką współpracuje zaawansowana technologicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. W trosce o ekologie i zminimalizowanie emisji spalin część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych. Niestety element należy do awaryjnych zwłaszcza jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść zapchania DPF-u cząstkami sadzy co w konsekwencji prowadzi jego awarii i spadku mocy silnika. Ewentualna naprawa to koszt kilku tyś. złotych.

Zalety:
Bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
Bardzo wysoka kultura pracy
trwałość silnik
dobry poziom spalania

Wady:
drogi serwis oraz części
filtr cząstek stałych
awarie koła dwumsowego

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI

Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc 155KM łańcuch rozrządu

Konstrukcja PSA- od 2006r. występował w Ford Mondeo MK4,S-MAX - moc 175,200KM pasek rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 171

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 72
Średnia (głosów 9):
(8.63)
Trwałość
 9.11/10
Utrzymanie
 7.22/10
Dynamika
 9.56/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo IV 12.02.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: W mieście samochód nieco się "męczy" za to idealny na trasy. Jak do tej pory 200tys. km bez poważnej usterki. Drogie w utrzymaniu zawieszenie IVDC ale warte swej ceny. Uwielbiam to auto mimo iż mam je od 9 lat. Padł DPF w wyniku pękniętego kolektora turbiny (nadmierne kopcenie, którego nie zauważyłem w porę). Po wypaleniu filtra i wymianie kolektora wszystko ok. Auto po tunningu ma w tej chwili 206KM i od 30tys km nic się nie dzieje.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 175Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 10
Robert 18.11.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przyzwoite w trybie mieszanym 7,5l/100km . Jestem zadowolony

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mondeo IV / 175kmRocznik / Przebieg: 2009/ 208tys Śr. spalanie: 7.5l
Grzegorz 06.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Typowo autostradowa jednostka - mocna, cicha i aż prosi się o automat. Potężny moment obrotowy zapewnia porządne przyśpieszenie na 6-tym biegu (autostrada oczywiście). Auto ogromne, średnio pali ok 9 L. Używam głownie na trasy w 80% autostrada - brak problemów z dpf-em. Najlepszy wynik spalania to ok 7.2 L ale jazda spokojna 80 - 90 km/h. Miasto MINIMUM 9L, podobnie jak szybka jazda autostradą. Przejechałem 180 tyś i jedyna awaria to wymiana przewodu gumowego intercoolera (ok 600pln).

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: GalaxyRocznik / Przebieg: 2009/180000 Śr. spalanie: 9 L
Czarek 17.08.2016
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik bezawaryjny i w miarę dynamiczny. Nie spala oleju i nie ma jak dotąd żadnych nieszczelności. Nawet przy jezdzie typowo miejskiej wystarczy raz na miesiąc przepalić DPF. Spalanie większe od nominalnego 10.0/9.2/7.5.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 175KMRocznik / Przebieg: 2009/136000 Śr. spalanie: 8.5
Łukasz 01.05.2015
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Bardzo fajna jednostka, wysoka kultura pracy i przystępne spalanie (oczywiście zależne od stylu jazdy). Po chipie 211KM i 518Nm :) Co do zbierania z każdego biegu to ok, ale nie z każdych obrotów. Z niskich obrotów czasami trzeba poczekać, ale po tym jest już bardzo fajnie. Bardzo denerwujące wypalanie DPF, wzrasta wówczas spalanie, silnik poszarpuje i traci kilka koni.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: mondeoRocznik / Przebieg: 197000 Śr. spalanie: 7-8
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 2.2 TDCi opracowane z PSA (2006-2015)

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.