Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 148208

endura

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.8 TDCI  z systemem Common Raill pojawiły się w 2001 roku. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,115KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail występowała w modelach Focus ,C-Max. Początkowo był on realizowany przy pomocy układu wtrysków Delphi. Były one stosunkowo trwałe, a naprawa nie pociągała wysokich kosztów. W roku 2004 wprowadzono tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również  zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.Do 2007 roku występowały pasek + łańcuch ,po 2007r występowały dwa paski .

Zalety:
Bardzo trwała jednostka
niskie spalanie
brak DPF-u
przystępne ceny serwisu i części

Wady:
przestarzała konstrukcja silnika
bardzo niska kultura pracy-głośny
awarie koła dwumasowego

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Od 2001 do 2004 roku silnik współpracował z układem wtryskowym  DELPHI

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 288

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 139
Średnia (głosów 26):
(8.45)
Trwałość
 8.77/10
Utrzymanie
 7.96/10
Dynamika
 8.62/10

Głosy według opinii:

261

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

MK2 25.02.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Auto użytkuję od 13 miesięcy, w tym okresie pokonałem ponad 38 tys. kilometrów. Forda Focusa MK2 1,8 TDCI zakupiłem, wiedząc, że do wymiany mam dwumasę, sprzęgło, wysprzęglik i jednen wtrysk. Za wszysttko z robocizną (SACHS) + regeneracja wtrysku SIEMENS zapłaciłem 3950PLN. Po tym zabiegu Ford odwdzięcza się spalanie w mieście na poziomie 6,2l, drogi krajowe 4,7l, autostrady 5,2l. Delikatny wieciek z obudowy od termostatu został usunięty za 2zł za pomocą kropli sylikonu.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1,8 TDCIRocznik / Przebieg: 2008/280000 Śr. spalanie: 5.2
Robert 14.08.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Focus MK2 FL, 2008 rocznik, przejechałem w ciągu roku użytkowania 18 tysięcy kilometrów, silnik bardzo elastyczny i dynamiczny, wymieniałem koło dwumasowe w tym miesiącu, kosz z robocizną 1500 zł (SACHS) czyli całkiem nieźle, niestety po tygodniu nawalił alternator i kolejne 400 zł, wcześniej tylko uszczelka pod wtryskiem nie trzymała ale koszt 150 zł nie uderzył mocno w kieszeń. Na chwilę obecną jestem zadowolony ale więcej będę mógł powiedzieć gdy zrobię samochodem ok 50000 km.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.8TDCi/115KMRocznik / Przebieg: 2008/ 211680 Śr. spalanie: 5.8
Tomasz 29.05.2018
Średnia:
(6.33)
Tak

Opinia: 4 lata 46000 km focus MK1 115 KM 250 newtono metrów silnik rewelacja bezbłędne zawieszenie jedyny minus powyżej 140 głośno ale tak jeździć i tak nie wolno auto z 2002 luty mimo wieku polecam trasa poniżej 5 l/100km Tomasz

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: focus MK1 TDCi. 1753 /115 Rocznik / Przebieg: 2002 215000 Śr. spalanie: 6
Paweł 23.10.2017
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Silnik oldskulowy, ale właśnie dlatego go kupiłem, że nie ma filtra DPF. Niestety, nie doczytałem i nabyłem wersję z paskiem w napędzie pompy wtryskowej, co zwiększyło koszty serwisu pozakupowego (nie słyszałem, żeby ktoś łańcuch wymieniał). Silnik głośny w mieście, ale w trasie znacznie cichszy niż benzynowe 5-biegowe z tego okresu. Bardzo długo się nagrzewa w zimie, ale akurat mam auto z grzałką elektryczną, więc jest ciepło w kabinie wcześniej niż w benzynowym. Do 170 km/h jedzie sprawnie. Najgorsza jest jazda w mieście na drugim biegu - wymaga długiego przyzwyczajania się. Auto z tym silnikiem kupiłbym ponownie, ale nie w nadwoziu forda, bo ma zbyt wiele irytujących wad konstrukcyjnych.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: focus/115Rocznik / Przebieg: 2008/210 000 Śr. spalanie: 6.5
Arek 23.08.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg 265 tys. a silnik chodzi bez zarzutu. Dynamika też na poziomie. Na autostradzie przy prędkości 150 km/h wciąż jest duży zapas mocy.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.8 tdci /100KMRocznik / Przebieg: 2003/265000 Śr. spalanie: 5.4

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.