Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 284306

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

Oprócz tego co pisali poprzednicy ważnym elementem który potrafi unicestwić pancernego Mariana (Mondeo) z silnikiem TDDI 90 KM to p

Polecam

7.75

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

2.0 TDDI 90 KM silnik z woła roboczego jakim jest Transit. Fakt, jest głośny, typowy klekot lat 90' bo cóż to jest innego jak star

Polecam

7.75

Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M)31.03.2020

Wysokie koszty serwisu to mało powiedziane, pompa, wtryski, turbina ceny kosmos, a używanych nie opłaca się kupować, bo długo nie

Odradzam

2.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 1.6 TDCI/90KM występuje w pojazdach marki Ford ,Volvo, Peugeot ,Citroen (tutaj silnik posiada logotyp HDI). Jednostka została skonstruowana przez francuski koncern PSA przy udziale firmy Ford. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe (w niektórych  modelach zwłaszcza po Liftingu 2008r możliwość występowania dwumasy). Silnik 1.6 TDCI 90KM oznaczony jako 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek . Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wielkich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych DPF( w modelach po 2010r możliwość występowania DPF-u) Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sadzy i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3-4 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą. Chwalony jest również za niskie poziomy spalania. Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz kulturę pracy.

Zalety:
Niskie spalanie
trwała jednostka
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
awarie turbiny
lejące wtryski
przeciętna dynamika
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silniki po 2008r mogą posiadać koło dwumasowe !!!

Silniki po 2010r mogą posiadać  DPF!!!

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!

Zalecane jest przy okazji wymiany oleju jego czyszczenie .Niektórzy mechanicy usuwają całkowicie,należy się jednak zastanowić bo konsekwencją mogą kosztowne  do turbiny mogą dostać się nieczystości.Nowy przewód bez problemu można zakupić w serwisie Forda za kwotę około 200zł .

 

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 496

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 192
Średnia (głosów 43):
(8.69)
Trwałość
 9.23/10
Utrzymanie
 9.09/10
Dynamika
 7.74/10

Głosy według opinii:

421

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Focus MK2 FL hatchback 06.03.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Jezdze od przebiegu 110K km. Rozrzad zrobiony przy 170k km.troche przed czasem. Glownie po miescie. 15k km na rok. Bez awarii. Turbo oryginalne. Sprzeglo od nowosci. Nie wiem czy ma kolo dwumasowe. Nieduzy moment obrotowy nie obciąży tak napędu jak w 109KM. Z osprzetu pojawila sie awaria silnika przy 210k km okazalo sie ze wszystkie swiece zarowe. Bez problemu udalo sie wykrecic i wymienic. Obecnie komputer czyta bledy przeplywomierza ale bez wplywu to na dynamike i spalanie.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Male spalanie. Przy 70-100 to 4-5litrow. Przy 140 srednia to ok.6l. Miasto ok.7. Od 2000obr.dynamika ok

Wady:Glosny dosyc. Turbodziura do 1800obr.

Odmiana silnika: 90KMRocznik: 2009Przebieg: 223000 Śr. spalanie: 6
ford focus mk2 31.01.2020
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Dobry silnik. Przez 5 lat jazdy do zrobienia miałem tylko zawór EGR

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:

Wady:Bardzo drogi filtr paliwa

Odmiana silnika: 90Rocznik: 2010Przebieg: 26000 Śr. spalanie: 6
Ford c Max, po lifcie 15.02.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litra w zimie pół litra więcej ( 50% miasto, 50% trasa) . Ogólnie auto mnie nie zawiodło, padł EGR, auto straciło moc ale jechało (zaślepienie + przeprogramowanie komputera w renomowanej firmie 400 zł). Do tego padło wspomaganie kierownicy. Okazało się że kabel gdzieś przy pompie się wypiął ( koszt naprawy 40 zł). Oprócz tego w okolicy jednegi wtrysku pojawiła się dziwna maź. Ponoć standard w tym silniku. Zleciłem wymianę uszczelniaczy pod wszystkimi wtryskami. Niestety problem nie zniknął. Ponoć trzeba wymienić szpilki przy wytryskach. Ja z tym nic już nie robiłem, po prostu raz na miesiąc maska do góry i wycieram chusteczką i patyczkami do uszu okolicę wtrysku.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 90 KMRocznik / Przebieg: 2007/198 tyś Śr. spalanie: 5
C max po lifcie 03.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Posiadam od 10 lat Forda C Maxa z tym silnikiem i jestem z niego bardzo zadowolony. Pali średnio miasto i trasy 4,8 l. Przy szybkiej jeździe autostradowej dochodzi do 5,5 l. Zalety to cicha praca, dobra dynamika jak na tą pojemność 240 Niutków robi swoje. Benzyna może tylko pomarzyć o takim momencie. Serwis tani,a poza awarią EGR-a nigdy nie odmówił posłuszeństwa. Szczerze polecam ale o zadbany egzemplarz coraz trudniej.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 90 KMRocznik / Przebieg: 2007/145000 Śr. spalanie: 4.8
Tom 03.10.2018
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Silnik nie generuje może ogromnej mocy, ale na autostradzie w mare komfortowo 150km/h można jechać. Focus 1.6 benzyna 16V (100KM) niestety na dłuższych trasach wychodzi słabo. Tak że ogólnie auto jak i silnik polecam. U mnie w firmie auta te maja przejechane nawet 300 tys km. i jeżdżą :)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Focus II FL / 90KMRocznik / Przebieg: 2009/203000 Śr. spalanie: 6.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.