Silnik 1.3 TDCi 16V 75KM (MultiJet) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17164

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.3 TDCI o mocy 75 KM jest montowany w modelu 2giej generacji forda Ka i posiada 75KM. Konstrukcyjnie i technologicznie został opracowany przez koncern Fiat w przypadku Forda nosi nazwę Duratorq TDCI. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. Na jej korzyść przemawia dosyć prosta konstrukcja łatwiejsza w ewentualnej naprawie. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu opart o łańcuch. Wśród kierowców ten mały silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy,elastyczność oraz niskie spalanie. Jednostka występowała z lub bez Filtra cząstek stałych. Przed zakupem auta dobrze sprawdzić czy interesujący nas model posiada ten problematyczny element. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w silniku zostały nagrodzone tytułem Engine of the year 2005.

Zalety:
niski poziom spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
bezobsługowy rozrząd -łańcuch
brak koła dwumasowego

Wady:
niska trwałość sprzęgła
przeciętna dynamika
awarie zaworu EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(8.17)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 9.5/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

opel corsa 15.11.2019
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się przy 150tyś ( opel Corsa D 2009r). na szczeście poszły tylko dzwigienki zaworowe, został założony nowy łańcuch i silnik jak nowy działał.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 75Rocznik: 2009Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 4.5
Seba 28.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: silnik sprawuje się bardzo dobrze żadnych problemów,auto użytkowane w mieście średni spala 6.L kupione w salonie w2009r do dziś tylko serwis co 20tys olej,filtry,klima przebieg 80tys .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Ford Ka 2009r 80tys 1.3TDCI 75KM

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów