Silnik 4.0 V8 CDI 32V 306/320KM (OM629) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14121

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

Oprócz tego co pisali poprzednicy ważnym elementem który potrafi unicestwić pancernego Mariana (Mondeo) z silnikiem TDDI 90 KM to p

Polecam

7.75

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

2.0 TDDI 90 KM silnik z woła roboczego jakim jest Transit. Fakt, jest głośny, typowy klekot lat 90' bo cóż to jest innego jak star

Polecam

7.75

Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M)31.03.2020

Wysokie koszty serwisu to mało powiedziane, pompa, wtryski, turbina ceny kosmos, a używanych nie opłaca się kupować, bo długo nie

Odradzam

2.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 400 CDI o mocy 306KM 314KM oraz 320KM,montowano w samochodach Mercedes Benz klasie S,E,oraz GL i ML w latach 2005-2010.Jest kolejną odmianą po starszej wersji OM628 w której zmodyfikowano układ doładowania turbosprężarek podwyższając jego ciśnienie.Przez co zwiększyła się moc oraz moment obrotowy jednostki.Po za tym wersja OM629 nie zmienił się konstrukcyjnie oraz osprzętem.Jednostka technologicznie bardzo zaawansowana,konstrukcja bloku wykonana z aluminiowego odlewu piaskowego w których zastosowano mokre tuleje cylindryczne.Turbosprężarka z regulowanymi łopatkami ,dwa górne wałki rozrządu,cztery zawory na cylinder z hydraulicznymi popychaczami kubełkowymi.Te i wiele innych rozwiązań stawiały silnik w szeregu zarówno najmocniejszych oraz bardzo zaawansowanych technologicznie.Silnik charakteryzował się bardzo dobrymi osiągami i wysoką kulturą pracy,niestety spalanie jest dosyć wysokie.Obecnie modele Mercedesa z tym silnikiem można spotkać na rynku wtórnym jednak często są to auta z bardzo dużymi przebiegami i nie zawsze znaną historią.Dlatego przed zakupem należy dokładnie sprawdzić stan systemu common rail ,dwóch turbosprężarek, oraz rozrządu.Do najczęstszych awarii dochodzi przy przebiegach ponad 200 tys, a ich wymiana może być równa wartości niektórych starszych modeli.

Zalety:
świetna dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobre osiągi
zaawansowana technologia

Wady:
awarie wtryskiwaczy
awarie turbosprężarek
rozciągający się łańcuch rozrządu
bardzo wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 5):
(6.4)
Trwałość
 6.4/10
Utrzymanie
 4.8/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

W221 14.02.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Krzysiek - Jestem posiadaczem W221 420 CDI , wcześniej miałem W220 320 cdi. Obecny model w porównaniu do wcześniejszego mercedesa to istny potwór. Auto po roku uzytkowania totalnie bezawaryjne. Osiągi to nawet nie można nazwać że są ponad przeciętne , gdyz sa po prostu obłędne . Przyspieszenie i start z każdej prędkości wciska w fotel. Polecam

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Jakość wykonania, materiały, wygłuszenie ,

Wady:troszeczkę za duzo pali jak na soamochód osobowy, ubolewam nad tym że na ropie niemieckiej trasa i miasto odpowiednio to 7,7 / 12,6 a ropka polska 9,3 / 15,4 ale cóz taką mamy ropę.

Odmiana silnika: 420 cdiRocznik: 2006Przebieg: 250000 Śr. spalanie: 10.6
ML 420 CDI 12.02.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Jak dla mnie bomba, piękny jak na razie bezawaryjny i dynamiczny. Serwis zaiste do najtańszych nie należy (np. 12 l oleju) ale jak się chce mieć V8...to trzeba się z kosztami liczyć.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 2008/265000 Śr. spalanie: 10.9
Piotrek 29.05.2018
Średnia:
(5.00)
Nie

Opinia: 240 tyś i uszczelki pod głowicą już nie mam :/ naprawa około 8 tyś zł

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Gl 420 cdiRocznik / Przebieg: 2008/240 Śr. spalanie: 12
mARCIN 12.03.2016
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Mam ten silnik w ML 2009 - dla mnie rewelacja, jak na 206000 km przebiegu nic się nie psuje ( odpukać :) ). Spalanie w miescie nawet 10l/100km mi wychodzi, na trasie przy 130 km/h 8,5l / 100km. Tak więc polecam wybór tego silnika przy wyborze ML. Polecam !

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: ML / 306 KMRocznik / Przebieg: 2008 /206000 Śr. spalanie: 8.5
Goliat 18.04.2014
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Dla mnie to bardzo dobry i trwały silnik, wysoki moment obrotowy bardzo dobra dynamika i dobre spalanie.ten silnik to naprawdę dobry wybór, trzeba się liczyć z drogim serwisem ale na pewno nie z awariami .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Mercedes ML 420CDI 306KM 2006r 185 tyś

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.