Silnik 2.7 CDI 20V 163/170KM (OM612) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 30068

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 270CDI występuje w marce Mercedes,w zależności od modelu posiadają moc 156KM, 163KM oraz 170KM w latach 1999-2006. Silnik z bezpośrednim wtryskiem realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym.Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością,samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!. Dlatego miał bardzo szerokie zastosowanie od samochodów klasy C aż do modeli terenowych oraz dostawczych.Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo.Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć ,awarie kolektora dolotowego oraz termostatu jednak są to usterki które nie są bardzo kosztowne i problematyczne w naprawie.Po za tym silnik w opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną,również serwis nie sprawia większych problemów.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika

Wady:
awarie termostatu
awarie kolektora dolotowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 58

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 32
Średnia (głosów 5):
(8.33)
Trwałość
 9.8/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 7.2/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

marek 06.04.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: mam 211 combi 2.7 od 11 lat użytkuję po naszych drogach .290k przejechanych i wymieniony tylko jeden .sworzeń wahacza poza tym nic , jedynie oleje filtry i klocki.Przy spokojnej jeżdzie zmieści się w 7l ON Na fabrycznym haku ma 2.1T,więc często pracuje w ciężkich warunkach jako holownik przywarsztatowy

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: E 211Rocznik / Przebieg: 2004/290000 Śr. spalanie: 7
Paweł 10.01.2014
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Mam taki w E klasie. Dziesięć lat eksploatacji 370 tyś przebiegu i zero jakichkolwiek problemów. Największe mrozy i pali na dotyk. Równa praca a dźwięk ...:)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Mercedes E klasa W211 2003 rok
Robert 28.07.2013
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Hmm jestem posiadaczem Merca pierwszy raz, Musze go pochwalic za cicha i rowna prace, co do Ekonomiki jestem tez dosc milo zaskoczony, mam dosc cieszka noge, ale wiecej jak 11l/100km w cyklu mieszanym nie berze, co do awaryjnosci nie mam z nim zadnych problemow, wylacznie wymiany olejow itp. leje rope i jezdze. w porownaniu do TDIkow lub HDI ktore wczesniej posiadalem jest zdecydowanie najbardziej efektywny

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: ML 270 CDI auto
M 02.07.2013
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Mam ten silnik w E klasie. Jest dynamiczny na wysokich obrotach. Przy ruszaniu z miejsca jest dosyć mułowaty. poza tym jak na swoją pojemność jest zaskakująco ekonomiczny na trasie 6.5l/100km w mieście 9 do 12l/100km. Jak narazie nie miałem z nim problemów

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Mercedes E270 S210
robert 03.06.2013
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: 270cdi występuje również w Ssangyoungach.M am taki w rodiusie i zero problemów:)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: SsangYong Rodius

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.