Silnik 2.1 CDI 170/204KM (OM651) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 56888

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.1 CDI spotykamy w Mercedesach klasy C oraz E jak również w samochodach Infinity . W zależności od modelu posiada moc 170KM i 204KM. Najmocniejsza wersja 170 konna rozpędza C klasę do setki w 8,5 sekund.Prędkość maksymalna to 230k/h. Bardzo dobre osiągi jeśli chodzi o spalanie 10l w jeździe miejskiej , w trasie około 6l.Właśnie ta odmiana o mocy 170KM z oznaczeniem OM651 weszła do produkcji w 2008 roku miała zastosowanie w Infinity.Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi.Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum.Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik od 2008 roku współpracuje z Filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro5 a od 2010 roku Euro6.Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dpobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania.Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niska awaryjność
niski poziom spalania
bardzo trwała jednostka

Wady:
koszty serwisu
awarie DPF w wersjach po 2008r

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 126

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 44
Średnia (głosów 17):
(8.31)
Trwałość
 8.35/10
Utrzymanie
 7.76/10
Dynamika
 8.82/10

Głosy według opinii:

143

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

W212 17.05.2020
Średnia:
(5.33)
Nie

Opinia: Bardzo awaryjny silnik. 3 lata użytkowania, 20 tysięcy wydane na naprawy w ASO. Kto chce jeździć autem a nie podziwiać je na lawecie czy w serwisie to zdecydowanie powinien omijać auta z tym silnikiem. Zapchany DPF oznacza jedno - albo 5 cyfrowe wydatki albo nowe auto.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:doskonała dynamika jazdy niskie spalanie bardzo dobra kultura pracy

Wady:bardzo niska trwałość jedna awaria pociąga za sobą 10 innych serwisowanie tego silnika w 90% wymaga wyjęcia silnika (naprawy poniżej 3000 zł to rzadkość)

Odmiana silnika: OM651 170KMRocznik: 2010Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 5.5
Mercedes-Benz W212 26.04.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Auto jest z nami dopiero rok, ale narazie wszystko jest ok. Jestem drugim wlascicielem i musze dodac ze zostalo kupione w Belgii i takze tu jest uzytkowane. Mialo 61000 km gdy zostalo kupione, teraz ma 125000 takze troche nim jezdze (do pracy mam 51km w jedna strone no i wyjazdy do Polski). I jak wspominalem wszystko jest ok. Wymienialem tylnia lampe bo cos tam sie spalilo w niej,ale nawet tego nie licze do wad tego auta no i komplet hamulcow na tyle i przodzie... Wiadomo ze czesci troche kosztuja jak i filtry, ale jak ktos chce tanio serwisy robic to polecam jakiegos opla albo cos podobnego. Ja polecam serdecznie!!!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Jak na swoja wage przyspieszenie jest dobre Mocne/trwale Komfort w czasie jazdy I calo ksztalt auta

Wady:

Odmiana silnika: 220 BlueTec / 170KMRocznik: 2014Przebieg: 125000 Śr. spalanie: 7.2
W212 08.07.2019
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Silnik wspaniały ale do pierwszej awarii. Mi zapchał się DPF, od zapchanego DPF uszkodziły się turbosprężąrki (biturbo) a od uszkodzonych turbosprężarek nazbierał się olej w intercoolerze i silnik się rozbiegał. Jednostka do wymiany. Zdecydowanie odradzam kupowania aut z tym silnikiem. Chyba, że komuś nie przeszkadza "jeden właściciel - jeden silnik".

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 170Rocznik / Przebieg: 2011 260 tys Śr. spalanie: 6.7
S212 08.07.2019
Średnia:
(4.33)
Nie

Opinia: Silnik bardzo awaryjny jeśli dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych. Gdy na trasie z gór na pomorze zapaliło mi się Check Engine zajechałem do ASO BMG Goworowski - kazali mi wymienić filtr DPF (że zapchany). Powiedziałem by znaleźli przyczynę dlaczego zapchał się filtr na długiej trasie - stwierdzili, ze najpierw muszę wymienić filtr za... 8500 zł. Jeździłem z zapychajacym się filtrem od warsztatu do warsztatu - w końcu znaleziono problem - czujnik różnicy ciśnień DPF. Auto samo zregenerowało filtr DPF i... po 2 tygodniach zrobiło dziurę w tłoku. Naprawa prawie 20.000 zł. Zatem jeśli posiadacie OM651 z DPFem to jak najszybciej sprzedawajcie auto - to wielki niemiecki bubel!

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 170 KMRocznik / Przebieg: 2010/230 tys Śr. spalanie: 6.5
w204 03.07.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Jesli kupi sie samochod z odpowiednia historia i bedzie sie na czas robilo service,nie zalowalo na czesciach i dobrym oleju auto bedzie sie odwdzieczalo bezawaryjnoscia.Mam mercedesa w204 220cdi 2008r przebieg 180 tskm wymienilem tylko plyte sterujaca skrzyni biegow.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 170km om646 204 008Rocznik / Przebieg: 2008 180tk Śr. spalanie: 6.5
<<<1234>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.