Fiat

Silnik Fiat 1.9 TD 8V 75KM-100KM UniJet

24320
Silnik Fiat 1.9 TD 8V 75KM-100KM UniJet

Silniki Fiat D / TD / JTD są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 1.9 TD generujący moc 75 lub 100KM. Posiada wtrysk pośredni realizowany przy pomocy pompy rotacyjnej. Jednostka współpracuje z turbosprężarką, nie posiada problematycznego koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie silnik 75-konny wypada w tej kwestii przeciętnie, lepsze osiągi generuje motor o mocy 100KM. Oba silniki mogą pochwalić się zadowalającymi poziomami spalania.


Po stronie minusów należy zapisać przeciętną kulturę pracy oraz hałas dobiegający do wnętrza pojazdu. Do najczęstszych grzechów jednostki należy zaliczyć awarie turbosprężarki oraz wycieki oleju. Spowodowane jest to w dużej mierze wiekiem oaz wyeksploatowaniem poszczególnych jednostek. Reasumując, silnik 1.9 TD jest prostą, mało zaawansowaną technologicznie jednostką. W przypadku awarii, regeneracja nie pociąga za sobą wysokich kosztów, a części zamienne są ogólnie dostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

Pośredni -pompa rotacyjna

Zalety

  • niskie koszta obsługi
  • dostępność części zamiennych
  • zadowalające poziomy spalania
  • brak koła dwumasowego

Wady

  • przeciętna kultura pracy silnika
  • awarie turbosprężarki
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
0%
0%
0%
75%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

25.07.2023 Fiat Bravo 1.9 TD biały
(10.0)
Opinia: Witam, w 1997 roku rodzice mieli Fiata Bravo z silnikiem 1,9 TD. Z tego co pamiętam (nie jestem pewny) silnik był produkcji Iveco z rodziny Sofim. W silniku nic się nigdy nie zepsuło, zawsze odpalał bez problemu, jak również legitymował się niskim zużyciem paliwa.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjność Małe spalanie
Wady: Nie zauważyłem, było to ponad 25 lat temu.
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
20.08.2014 Karol
(9.0)
Opinia: Autem przejechałem 90 tys km (ale wczesniej mial przejechane 170 tys wiec łącznie silnik ma przejechane 260 tys). Jedyną usterką był czujnik położenia wału. Koszt naprawy (nowy czujnik + wymiana) 120 zł. Po za tym kompletnie bez awaryjny. Silnik oszczędny i dynamiczny. Ceny eksploatacji niższe
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Fiat Stilo
Polecam
08.01.2014 Bogdan
(9.0)
Opinia: Miałem ten silnik w Fiacie Marea. Silnik bardzo prosty i kompletnie bezawaryjny. Wymieniałem jedynie świece żarowe i uszczelkę pod osłoną klawiatury, śmiesznie małe koszty. W silniku są montowane proste pompy Boscha. Silnik godny polecenia, przejechałem 150 tyś. km bez najmniejszej awarii.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Fiat Marea
Polecam
17.11.2013 Marek
(7.0)
Opinia: Dobry Diesel ,stara konstrukcja ale bardzo udana ,nie przysparza wiekszych problemów .mankamentem są wycieki ,pocenie się przy uszczelkach ,utrata oleju ,ale za to brak awarii ,silnik ma przejechane 327 tys km sam zrobiłem nim około 150 tys ,wymiany rozrządu ,pasków ,alternatora ,jednego wtrysku świec żarowych
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Fiat Bravo 1999r 327 tys
Polecam