Silnik PSA 3.0 V6 HDi 24V 241KM DT20 CTD

51437
Silnik PSA 3.0 V6 HDi 24V 241KM DT20 CTD

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 3.0 V6 HDi  o mocy 240KM występuje w Citroenie C5, C6 oraz Peugeocie 407 Coupe. To najmocniejszy silnik diesla koncernu PSA z momentem obrotowym na poziomie 450Nm. Dzięki zastosowaniu  dwóch turbosprężarek jednostka charakteryzuje się znakomitą dynamiką przy jednoczesnym niskim spalaniu. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail 3 generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. W razie awarii wysokie koszta części zamiennych oraz obsługi. Przed zakupem należy zastanowić się czy mamy odpowiednio głęboki portfel.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • doskonała dynamika
  • przyzwoite spalanie
  • przyspieszenie
  • trwałości silnika

Wady

  • bardzo drogi serwis
  • drogie części
  • uwaga na wtryski- pizoelektryczne

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DT20 CTD
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata

FAP Filtr cząstek stałych -przegląd wydłużono do 260tys /km
EGR -sterowany elektrycznie
Bi-Turbo- dwie turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.4)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

14%
33%
14%
10%
14%
14%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

30.10.2022 Range Rover Sport 2.7TD
(9.3)
Opinia: Range Rover Sport 2.7TD V6 kozak:)) długo się cykałem RR w ogóle i nie wiedziałem co brać, zdecydowałem się na V6 (najtańszy serwis) najmniejszy silnik i jestem bardzo zadowolony. Trochę ta impreza mnie na start wyniosła (niecałe 4k) ale teraz jest wszystko na cacy. Co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: kozak, trochę wolny ale autko kobyła taka, że hej więc pomijając to że chciałem duże auto z mocnym silnikiem a nie race car to nie mam się do czego czepić,
Wady: trochę za cichy, myślałem, że V6 fajniej brzmi
  • Silnik: 190km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 289000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
03.07.2020 Anonim
(10.0)
Opinia: Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynamiczna jazda czasami coś się pociągnie. Póki co nie wiem, że mam samochód. Jak będzie dalej to się okaże.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, oszczędny, cichy, bezawaryjny
Wady: przy 258km w ciężkim Rangu brakuje kopa, proponuje SDV6 mocniejszą odmianę tego silnika lub chiptuning w dobrej firmie
  • Silnik:
  • Spalanie: 10.6 l/100km
Polecam
20.05.2020 Citroen C5 III
(9.7)
Opinia: Silnik w C5 X7. Radzi sobie świetnie, odpowiednia dynamika jak na masę samochodu. Z napraw to wymiana rozrządu i pompy wody przy 140 tys (pojawiło się zapocenie przy pompie), wymiana oleju i filtru oleju co 20 tys, paliwa raz w roku. Po 150 tys
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie, kultura pracy, trwałość, moment obrotowy
Wady: Dużo osprzętu (2x Turbosprężarka, 2x EGR) - średnio jako wada, trzeba po prostu zdawać sobie sprawę, że w razie awarii nie będzie tak tanio jak przy 2.0 HDi
  • Silnik: DT20CTD 3.0HDi 241 KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 150025
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam
14.04.2019 Jaguar xf
(10.0)
Opinia: Silnik bardzo elastyczny pięknie przyspiesza nie jest głośny w trasie przy limitach prędkości do 120km/h w UK samochód pali niecałe 6 litrów po mieście spokojnie wychodzi z 8l bez zbędnego glaskania pedału gazu narazie spokojnie mogę polecić zobaczymy jak będzie się sprawował dalej.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 3.0
  • Rocznik / Przebieg: 2009 230tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
19.03.2014 Tomek
(9.0)
Opinia: Silnik Bajka,moc i dynamika na najwyższym poziomie ,jazda tym autem to sama przyjemność .Silnik pracuje perfekcyjnie równo,cicho super się zbiera,wciska w fotel.Spalanie nie takie duże jak się wydaje wszystko zależy od stylu jazdy średnio 7L.Nie miałem żadnych problemów przez 4 lata użytkowania standardowo wymiany filtrów
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Citroen C5 3.0HDI 241KM 2010r 137 tyś
Polecam