alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130KM (R9M)

Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130KM (R9M)Wyświetleń: 3016

Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130KM (R9M)

Okres produkcji: od 2013

Wersje nadwozia: crossover

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężrka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]5.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30 Niskopopiołowy
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.5

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi11026011.93.8

22.01.2017TomTak

Jeżdżę trzeci miesiąc i jestem mega zadowolony. Silnik dynamiczny i oszczędny. Jak dla mnie bajer...


03.10.2013CarlosTak

Moj Nissan Qashqai piękny i modny z super nowoczesnym silnikiem.Jednostka bardzo elastyczna, z niskim poziomem spalania w mieście średnio 6.5 litra w trasie około 5 litrów na 100km. Maksymalny moment obrotowy jest bardzo wysoki jak dla tej pojemności bo wynosi 320 NM. Dodatkowo muszę wspomnieć,że silnik wcale nie brzmi jak tradycyjny Diesel z jego nieodłącznym klekotem.Dźwięk jest słabo słyszalny i nieodczuwalny wewnątrz pojazdu. Reasumując gorąco polecam ten silnik."


03.02.2014OloTak

Najlepszy diesel jaki miałem ,wysoki moment obrotowy ,dobra dynamika ,spalanie przy mocy 130 KM rewelka .Silnik bardzo elastyczny ,cichy ,bardzo dobra kultura pracy . Co do trwałości nie bardzo jest co pisać bo przebieg 65 tyś .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 3):
(6.92)
Trwałość silnika
 5.33/10
Niezawodność auta
 4.33/10
Spalanie ON
 9.33/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

JII 1.6 Dci 03.02.2019
Średnia:
(5.50)
Tak
"Niestety NIE POLECAM. W pierwszym roku 17 razy na serwisie. Fabryczny akumulator okazał się fabrycznie wadliwy, ale serwis nie radził sobie z wykryciem wady. Ciągle problemy z czujnikami parkowania, przednim radarem od funkcji wspierających bezpieczeństwo jazdy. Przy 40 tys. już zaczyna odzywać się rozrząd. Dość szybko zaczął szwankować mechanizm podnoszenia i opuszczania szyby w przednich drzwiach.Pasy bezpieczeństwa nie zwijają się jak należy, po odpięciu leża bez ruchu. Po wymianie na nowe sytuacja powtarza się po kilku miesiącach. Drobnych usterek cała masa, mimo kilkunastu wizyt w serwisie nie zostały trwale usunięte. Po naprawie serwisowej po kolizji serwis wydał auto niesprawne, z mnóstwem błędów niewykasowanych, niesprawnymi systemami wspierającymi bezpieczeństwo jazdy, światłami ustawionymi w kosmos( wymieniali jedną z lamp przednich) i nieszczelnymi drzwiami . Wieje....aż miło. Szef serwisu zgrywa głupa, że dla niego jest ok, mechanik serwisu natomiast ma odmienne zdanie, stwierdza, że faktycznie jest źle, nawet na postoju słychać gwizdy przy niezbyt nawet silnym wietrze. Spalanie i silnik zasługują na uznanie. przy max obciążeniu nie spali więcej niż 7,5l, przy spokojnej jeździe nawet 4,5 a przeciętnie ok 6- 6,5 L/100km"
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:silnik nadaje się do zmiany mapy, po takim rozsądnym zabiegu mając 400Nm o 160KM jeździ się naprawdę przyzwoicie., wyposażenie w najbogatszej wersji przyzwoite , światła LED godne polecenia, warto w nie zainwestować,
Wady:straszna ilość drobnych usterek, niedopracowany system czujników przód, tył i radaru wspomagającego bezpieczeństwo jazdy, Przy opadach deszczu lub śniegu, stale zgłasza awarie i się wyłącza,-- serwis rozkłada ręce. Brak możliwości wyłączenia na stałe
2014/40tys
Artur 08.11.2018
Średnia:
(5.25)
Nie
"Sprzęgło wymienione przy 60 tys km, w ciągu 2 lat użytkowania 1x wymienony, 1x regenerowany DPF, wada fabryczna chłodnicy- miesiąc pobytu w ASO. Nie wiem jak benzyna, ale diesle odradzam. Osiągi niezłe, spalanie niskie."
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:jw
Nissan Qashqai II 20014 1,6 dCi 130KM
Olo 24.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto jak najbardziej godne polecenia,komfort podróżowania oraz wykonanie na najwyższym poziomie.Silnik rewelacja mocny i oszczędny o dużych możliwościach o bardzo dobrej kulturze pracy.Auto bardzo dynamiczne te 130KM jest tak wyważone do tego auta mocy nie brakuje,elastyczność silnik bardzo dobra,zbiera się przy dotknięciu pedału gazu (brak turbodziury). Dobre zawieszenie,auto trzyma się drogi nie buja na zakrętach.Bardzo dobry samochód który może śmiało konkurować z najwyższą półką,nic mu nie brakuje.Przebieg 143.tys bez zająknięcia !!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Auto oraz silnik ma same zalety,trudno znaleźć słaby punkt tego auta.Jest bezawaryjny,ma dobry silnik,dobre wyposażenie i nie kosztuje aż tak dużo w porównaniu do konkurencji,a uważam że jest zdecydowanie lepszy.
Wady:nie ma
Nissan Q 2014 r 143.tys