alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Qashqai II 1.6 dCi (130KM)

Nissan Qashqai II 1.6 dCi (130KM)Wyświetleń: 1898

Nissan Qashqai II 1.6 dCi (130KM)

Okres produkcji: od 2013

Wersje nadwozia: crossover

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężrka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]5.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30 Niskopopiołowy
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.3

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi11026011.93.8

12.06.2017KubaNie

Tragedia 140 tyś wymieniony łańcuch rozrządu bo silnik tłuk się jak stary klekot z lat 80tych, dobrze źle gdzieś nie przeskoczył, 5 tyś później uszczelka pod głowicą!! Samochód serwisowany od początku do dziś oleje wszystko na czas. Koszt tylko tych dwóch napraw 5 tyś złotych. Dziękuję ostatni diesel od Renault.


03.02.2014OloTak

Najlepszy diesel jaki miałem ,wysoki moment obrotowy ,dobra dynamika ,spalanie przy mocy 130 KM rewelka .Silnik bardzo elastyczny ,cichy ,bardzo dobra kultura pracy . Co do trwałości nie bardzo jest co pisać bo przebieg 65 tyś .


03.10.2013CarlosTak

Moj Nissan Qashqai piękny i modny z super nowoczesnym silnikiem.Jednostka bardzo elastyczna, z niskim poziomem spalania w mieście średnio 6.5 litra w trasie około 5 litrów na 100km. Maksymalny moment obrotowy jest bardzo wysoki jak dla tej pojemności bo wynosi 320 NM. Dodatkowo muszę wspomnieć,że silnik wcale nie brzmi jak tradycyjny Diesel z jego nieodłącznym klekotem.Dźwięk jest słabo słyszalny i nieodczuwalny wewnątrz pojazdu. Reasumując gorąco polecam ten silnik."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 2):
(7.63)
Trwałość silnika
 6/10
Niezawodność auta
 5.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

11

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Artur 08.11.2018
Średnia:
(5.25)
Nie
"Sprzęgło wymienione przy 60 tys km, w ciągu 2 lat użytkowania 1x wymienony, 1x regenerowany DPF, wada fabryczna chłodnicy- miesiąc pobytu w ASO. Nie wiem jak benzyna, ale diesle odradzam. Osiągi niezłe, spalanie niskie."
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:jw
Nissan Qashqai II 20014 1,6 dCi 130KM
Olo 24.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto jak najbardziej godne polecenia,komfort podróżowania oraz wykonanie na najwyższym poziomie.Silnik rewelacja mocny i oszczędny o dużych możliwościach o bardzo dobrej kulturze pracy.Auto bardzo dynamiczne te 130KM jest tak wyważone do tego auta mocy nie brakuje,elastyczność silnik bardzo dobra,zbiera się przy dotknięciu pedału gazu (brak turbodziury). Dobre zawieszenie,auto trzyma się drogi nie buja na zakrętach.Bardzo dobry samochód który może śmiało konkurować z najwyższą półką,nic mu nie brakuje.Przebieg 143.tys bez zająknięcia !!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Auto oraz silnik ma same zalety,trudno znaleźć słaby punkt tego auta.Jest bezawaryjny,ma dobry silnik,dobre wyposażenie i nie kosztuje aż tak dużo w porównaniu do konkurencji,a uważam że jest zdecydowanie lepszy.
Wady:nie ma
Nissan Q 2014 r 143.tys