Popularne na rynku

Renault Megane II FL 1.9 dCi 130KM (F9Q 803/816)

15650

Dane techniczne

Renault Megane II FL 1.9 dCi 130KM (F9Q 803/816)
Pojemność [cm3] 1870
Moc [KM] 130
Moment obrotowy [Nm] 300
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 198
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 9.2

Lata produkcji: 2006-2009

Nadwozie: hatchback sedan kombi cabrio

Segment: C (kompaktowe)

Spalanie

Miasto 6.9L

Średnie 6.0L

Trasa 5.4L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Elf Evolution Full-Tech FE 5W30
Ilość oleju 4.8
Wymiana oleju 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Występuje
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Elektromagnetyczne Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.5 dCi 106KM 9.1 2 0 5.4 l/100km
1.9 dCi 110KM 0.0 0 0 5.6 l/100km
2.0 dCi 150KM 9.8 1 0 6.5 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.6)
Trwałość silnika 9.3/10
Niezawodność auta 8.5/10
Spalanie ON 8.5/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 7.6L

Średnie 6.5L

Trasa 5.6L

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
21%
0%
0%
0%
0%
4%
75%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

23.10.2018 GreguS Megane II20065dAT200kkm
Średnia ocena: (8.0)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 7.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.5L

Średnie 6.5L

Trasa 6.1L

Opinia: Tak jak pozostałe opinie, silnik praktycznie sam w sobie bezawaryjny, posiadam auto już dobrych kilka lat i przez ostatnie 120kkm praktycznie bezawaryjny, tylko oleje i filtry. Jedyne akcje zdarzyły się z -FAP - unieruchomiło samochód, potem kolejna kwestia - padła "grucha" turbiny. Naprawione szybko i
Zalety: Dynamika, kultura pracy, niska cena części, łatwy dostęp do elementów, wielu mechaników którzy są w stanie szybko i skutecznie pomóc.
Wady: FAP - ekoszaleństwo, zastosowanie tego elementu a i tak norma Euro 4, EGR - kolejna fanaberia jak wyżej też sprawiająca problemy.
Polecam
02.03.2016 DAREK KOMBI 2003R
Średnia ocena: (8.5)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.3L

Średnie 6.8L

Trasa 5.8L

Opinia: Silnik bardzo dynamiczny. Pierwsze biegi krótkie ale na trasie wymiata dobrze. do 190 km/h przyspiesza moment. Do 170 km/h to nie wiadomo kiedy i już jest. Bezawaryjny! Trochę Pali ale teraz diesle mało nie palą. chyba 1,5 dci. POLECAM
Zalety: moc, przyspieszenie, elastyczność, bezawaryjność
Wady: brak
Polecam
13.09.2015 Konrad Megane 2, 190k km
Średnia ocena: (9.0)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.5L

Średnie 6.0L

Trasa 5.5L

Opinia: Bardzo dobry silnik, przejechałem nim ostatnie 30k km i nie zauważyłem nic niepokojącego. Wymiana oleju co średnio rok - 15k. Trzeba czasem zalać lepszej jakości paliwo - przy dłuższej jeździe na słabszym jakościowo widać spadek mocy i inne zachowanie silnika.
Zalety: osiągi, elastyczność, małe wibracje silnika,
Wady: ceny części wymiennych,
Polecam
11.06.2013 Marek Megane II lift 2006 210k
Średnia ocena: (8.8)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.0L

Średnie 6.5L

Trasa 5.0L

Opinia: Bardzo dobry silnik, elastyczny, mocny, bezawaryjny. W opisie wg mnie jest błąd - wymaina oleju co 15k Ale trzeba przestrzegać terminów wymiany oleju i lać dobre paliwo.
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
21%
0%
0%
0%
0%
4%
75%
Suma głosów: 24