Volkswagen

Volkswagen Passat B8 1.6 TDI SCR 120KM (DCXA)

18045

Dane techniczne

Volkswagen Passat B8 1.6 TDI SCR 120KM (DCXA)
Pojemność [cm3] 1598
Moc [KM] 120
Moment obrotowy [Nm] 250
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 204
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 11

Lata produkcji: 2014-2019

Nadwozie: sedan kombi

Segment: D (klasa średnia)

Spalanie

Miasto 4.9L

Średnie 4.1L

Trasa 3.8L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Castrol 5W30 norma 507.00
Ilość oleju 4.7
Wymiana oleju 30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 210.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Występuje
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Piezoelektryczne Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
2.0 TDI 150KM 9.6 5 1 5.9 l/100km
2.0 TDI 190KM 6.3 1 1 7.9 l/100km
2.0 TDI 240KM 8.9 5 0 7.5 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (5.1)
Trwałość silnika 5.2/10
Niezawodność auta 5.7/10
Spalanie ON 7.0/10
Koszty utrzymania 5.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 4

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 8.2L

Średnie 6.3L

Trasa 5.0L

Najbardziej awaryjna część

29%
7%
0%
14%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

11.04.2021 1.6 tdi passat b8 100000
Średnia ocena: (2.3)
Trwałość silnika 0.0/10
Niezawodność auta 0.0/10
Spalanie ON 0.0/10
Koszty utrzymania 9.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto b.d.

Średnie b.d.

Trasa b.d.

Opinia: Po pierwsze passat b8 1.6 tdi nie ma dwumasy i prosze nie wprowadzac w blład!!!!!!! Egr poprawiony w silniku po modernizacji o wiele lepszy . Wtryski elekromagnetyczne a nie piezoelektryczne. Tyle w temacie. Diesel nie jest do miasta w dodatku z dpf.
Zalety: Oszczedny
Wady: Troche słaby silnik do tego auta
Polecam
20.04.2019 Passat/b8 2015/177tys
Średnia ocena: (2.8)
Trwałość silnika 1.0/10
Niezawodność auta 4.0/10
Spalanie ON 2.0/10
Koszty utrzymania 4.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.9L

Średnie 6.8L

Trasa 4.7L

Opinia: Nie ma czym jechać, spore spalanie w mieście, za dużo awaryjnych podjednostek (DPF,Egr,dwumas,wtryski)
Zalety: Spalanie w trasie
Wady: Brak mocy, krotka żywotność silnika, bardzo wysokie koszty serwisu
Odradzam
08.11.2018 Tomasz vw passat 2015
Średnia ocena: (9.3)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 5.0L

Trasa 4.5L

Opinia: Silnik oszczędny i trwały. Samochód ma przejechane 200 000 i jedną awarię na koncie . Przy przebiegu 15 000 wymiana sterownika hamulca elektrycznego - postojowego. Silnik wystarczający do normalnej jazdy, dynamika nie powala ale też auto przez ten motor nie jest zawalidrogą. Skrzynia ma
Zalety: Ekonomia, trwałość. Popularność i w miarę prosta budowa silnika przekłada się na dostępność części. Silnik znany jest mechanikom i naprawy nie sprawiają szczególnej specjalistycznej wiedzy.
Wady: Dla ludzi oczekujących od auta bardzo dobrych osiągów silnik może okazać się niewystarczający.
Polecam
09.09.2018 Mariusz PassatB8/2017/65000
Średnia ocena: (3.5)
Trwałość silnika 3.0/10
Niezawodność auta 4.0/10
Spalanie ON 6.0/10
Koszty utrzymania 1.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 9.7L

Średnie 7.6L

Trasa 5.6L

Opinia: Silnik do Golfa, na pewno nie do Passata, mała moc, słabe przyspieszenie, problematyczny DPF podczas poruszania się po mieście, dziwne klekotanie jakby nie miał siły jechać i przede wszystkim rozrusznik po 50 tyś na śmietnik. Uważam że samochód za grubo ponad 100 tyś można wybrać
Zalety: Spalanie, jak na gabaryty auta to jest ok.
Wady: Problemy z elektroniką, DPF- największe zło na rynku(podczas jazdy po mieście), brak mocy, głośny silnik w kabinie
Odradzam
03.09.2018 Michał PassatB8/2015/91tyś
Średnia ocena: (3.8)
Trwałość silnika 3.0/10
Niezawodność auta 2.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 2.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.3L

Średnie 6.5L

Trasa 4.8L

Opinia: jedźcie w trasy i lubicie ekologiczną jazdę ten silnik jest świetny, chociaż bardzo słaby, jeżeli jedźcie po mieście broń Boże kupować ten silnik. spod świateł będziecie ostatni, problem z DPF, problem z rozrusznikiem i odpalaniem bez kluczyka na przycisk. jak na samochód z Niemiec za
Zalety: tylko i wyłącznie spalanie, niestety nic więcej
Wady: przy małym przebiegu niecałych 50 tyś padł rozrusznik, przycisk start Stop od drugiego przeglądu czyli od 40 tyś działa jak chce, wymieniony DPF przy 62 tyś. Samochód kupiłem po pierwszy właścicielu przy przebiegu 33,5 tyś i od 40 paru tysięcy miesiąc w m
Odradzam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

29%
7%
0%
14%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 14