Popularne na rynku

Peugeot 308 I 1.6 HDI 90KM (DV6ATED4)

30189

Dane techniczne

Peugeot 308 I 1.6 HDI 90KM (DV6ATED4)
Pojemność [cm3] 1560
Moc [KM] 90
Moment obrotowy [Nm] 215
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 180
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 12.8

Lata produkcji: 2007-2011

Nadwozie: hatchback kombi cabrio

Segment: C (kompaktowe)

Spalanie

Miasto 6.0L

Średnie 4.7L

Trasa 4.0L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Total Quartz 9000 5W40
Ilość oleju 3.8
Wymiana oleju 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 180.000-240.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Brak
Dwumasa Brak
Turbina Geometria mieszana
Wtryski Elektromagnetyczne Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.6 HDi 110KM 10.0 2 0 5.4 l/100km
2.0 HDi 140KM 9.3 1 0 5.5 l/100km
2.0 HDi 136KM 0.0 0 0 5.5 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.4)
Trwałość silnika 9.8/10
Niezawodność auta 9.2/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 6.1L

Średnie 5.2L

Trasa 4.3L

Najbardziej awaryjna część

5%
10%
15%
10%
0%
0%
10%
0%
50%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

27.06.2020 308 I 2008
Średnia ocena: (9.3)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 5.0L

Trasa 4.2L

Opinia: Auto z tym silnikiem daje rade. Kupiłem z prawdziwym przebiegiem 95 tys km. Wymiana oleju co 10 tys lub rok, olej motul 5w30. Aktualnie 165 tys. bez awarii na plus zwykłe sprzęgło i brak dpf. Na duży pozytyw pancerne zawieszenie, po 407 z wielowahaczem gdzie
Zalety: Brak dpf, zwykłe sprzęgło i turbo.
Polecam
05.03.2020 308 I 183000
Średnia ocena: (9.0)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 5.0L

Trasa 4.0L

Opinia: 308 1.6 hdi 90 KM. Mało jest takich aut z tych roczników (2008/2011r)co nie posiadają fapa, dwumasy, turbo z zmienną geometrią i wtryski boscha .Karoseria ocynk nie rdzewieje, zawieszenie proste.Auto nie generuję dużych kosztów eksploatacyjnych jest w miarę przestronne i ma ładny nowoczesny wygląd.W środku
Zalety: tani w utrzymaniu, prosty silnik, ocynkowana karoseria, proste zawieszenie
Wady: przeciętna dynamika, mało wydajna klima/przeciętnie chłodzi, podkładki pod wtryski puszczają
Polecam
24.03.2017 drool Peugot 308 HDI
Średnia ocena: (9.5)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 5.7L

Średnie 5.2L

Trasa 4.7L

Opinia: Kupiłem dla Puga 308 1.6 HDi 90KM 2009r jest juz ze mna 2 lata, robi 70 km dziennie spalanie nawet ponizej 5,0 L przy jedzie do 120 km/h - jeden bak paliwa na miesiąc i to wszytko co przy nim jest robione (no moze oprócz żarowek i wymiany oleju)
Wady: Podszybie uszczelnienie, wygłuszeni komory silnikia sie sypie, czesto pala sie żarówki
Polecam
06.01.2015 Mariusz Peugeot 308/2008/180000
Średnia ocena: (10.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 5.5L

Średnie 5.1L

Trasa 4.2L

Opinia: "Kupiony od nowości (2008r), znakomity pojazd z niskimi kosztami eksploatacji. Zero koła dwumasowego, zero DPA-a, prosta 90-konna konstrukcja o wysokiej kulturze pracy. Przejechane głównie na trasie Polska-Niemcy 180000 km i kompletnie zero kłopotów. Pojemny, wygodny i bezawaryjny mimo niemałego już przebiegu."
Zalety: Cena zakupu, Niezawodność, Tania eksploatacja
Wady: W tej cenie żadnych
Polecam
06.01.2015 Miłek Peugeot 308 Kombi SW 137.000 tyś 2009 rok
Średnia ocena: (9.3)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.2L

Średnie 5.6L

Trasa 4.6L

Opinia: "Miałem przyjemność jeździć kilkoma autami tej klasy np. Focus ,Megane ale 308 bije te samochody pod względem spalania na głowę .Focus niby ten sam silnik PSA a jedna całkiem inna dynamika i spalanie .Super samochód dla małej rodziny ,bardzo pakowny (kombi) super wygodny ,fajne rozwiązania
Zalety: Super niskie spalanie, Duża wygoda, Mała awaryjność praktycznie zerowa
Wady: Słaby silnik na trasy ale tylko na trasy !!!
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

5%
10%
15%
10%
0%
0%
10%
0%
50%
Suma głosów: 20