alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A4 B8  2.0 TDI CR 143KM (CAGA/CJCA)

Audi A4 B8 2.0 TDI CR 143KM (CAGA/CJCA)Wyświetleń: 69106

Audi A4 B8  2.0 TDI CR 143KM (CAGA/CJCA)

Okres produkcji: 2008-2011

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.7
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8-4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.4

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.7 TDI1904007.76.2
3.0 TDI2405006.17.2
2.0 TDI12029011.25.1

18.03.2016EdekNie

"mam ten silnik w audi a3 i apsolutnie go nie polecam od kiedy go mam nic tylko stoi u mechanika naj więkrzą jego wadą jest napinacz rozrzadu śruba pęka rozrząd spada i i rozwala wszystko w głowicy a na dodatek wałek rozrządu się zaciera turbina siada dwumas to samo totalna kicha"


30.11.2017JackNie

Silnik loteria niby poprawiony wzgledem PD ale bez wad nie jest mimo zmian i wprowadzenia CR. Pompa oleju w wersjach CR do 10.2009 dalej jest ta sama nieszczesna z sławnym wycierajacym sie imbusem. po tej dacie wprowadzono wiekszy , usterka została poproawiona chodz przy wiekszych przebiegach powyzej 350tys i poproawiony imbus potrafi sie wytrzec, Dwa to problemy wersji CR z pompą wysokiego cisnienia która sie łuszczy przez co opiłki uszkadzaja pompe i wtryski.... lepiej sprawdzic stan pompy i zawartosc opiłków i ew ja wymienic koszt nowej 1500zl, oraz stosowac preparaty do smarowanie wtryskow lub stosowac olej 2T do paliwa.


22.10.2013PawełNie

"VW Passat 2.0TDI/140KM 2008 r to porażka ,auto zakupiłem w 2011 roku od tego czasu już dwa razy wróciłem na lawecie .Normalnie boje się gdzieś dalej wybierać .Nie powiem silnik dynamiczny ,nawet oszczędny .Miałem awarię pompy wtryskowej ,dwa wtryski do wymiany ,elektronika ciągle szwankująca .Koszty nie małe łacznie do kupy z lawetami około 4 tyś "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 119
Średnia (głosów 12):
(8.04)
Trwałość silnika
 8.75/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 8.08/10
Koszty utrzymania
 6.5/10

Głosy według opinii:

102

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 291

Opinie użytkowników

maqu 09.11.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Silnik ma bardzo dobre przyśpieszenie, zero problemów z eksploatacją. Troszkę trudny dostęp do niektórych partii silnika. Ostatnio wymieniałem miskę olejową. (trzeba było podnieść cały silnik )"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Świetnie auto się prowadzi, silnik bardzo wyciszony, trwały, jeżeli ktoś robi na bieżąco wszystkie rzeczy i prawidłowo eksploatuje auto pojeździ jeszcze wiele lat.
Wady:W przypadku jakiejkolwiek wymiany trochę drogie części ( jeżeli tak jak ja chce części orginalne ) a nie zamienniki. Ostatnio wymieniałem miskę olejową.
a4 b8/2008/2420000
Janek 06.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jestem bardzo zadowolony ze swojego samochodu "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6 l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Same
Wady:Zadnych
Audi 2012 tdi 143
Radek 25.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam a4b8 2008 2,0 cr 143 od czterech lat przebieg 260000 przy 220 tys wymiana dwumasowego koła 240 tys tarcze hamulcowe i tyle spalanie 6,4 l komputer liczy około roku od ostatniego kasowania wymiana oleju co 10 tys"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Komfort świetny moment obrotowy
Wady:Wysiadanie
A4b8 2008 260000
Anna 27.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"A ja dopiero co zaczynam swoją przygodę z audo a4 b8 2.0 tdi 143 km przebieg 155 tyś. Auto sprowadziłam z Niemiec, na samym wstępie wymieniłam oleje filtry i rozrząd, czyli standard. Mam nadzieję, że będę zadowolona :) JAk narazie bardzo mi się podoba, silnik cichy, spalanie nieco wyższe niż w starszych modelach Audi z silnikiem 1.9 tdi. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
a4 / 2010 / 2.0 tdi 143 km
Andrzej 17.07.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Super motor mam go w a4 b8 143km CR bardzo wysoka kultura pracy. zero awarii przebieg 160tys. przyspieszenie dobre lepsze od jednostek z pompowtryskami. CR robi swoje a zapożyczony od Fiata można wysoko kręcić na obrotach nawet przy 150 ładnie daje do przodu. przy 190 słychać tylko delikatny pomruk silniczka:) polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety: System Common Rail Fiatowski, wyciszenie,elastyczność ,moment obrotowy w całym zakresie odczuwalny.
Wady:cena a4 z tym silnikiem
a4
<<<123>>>