alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai ix20 FL 1.4 CRDi 78KM (D4FC)

Hyundai ix20 FL 1.4 CRDi 78KM (D4FC)Wyświetleń: 8069

Hyundai ix20 FL 1.4 CRDi 78KM (D4FC)

Okres produkcji: od 2015

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1396
Moc [KM]78
Moment obrotowy [Nm]220
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządu-

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 4.4

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 CRDi9022014.54.6

06.03.2018JaTak

Mam ten silnik w Kia ceed i przejechane ok 200tys. od nowości to jedyny problem to dpf w tym silniku. Przy 170tys.musialem usunąć filtr bo był już zapchany i cały czas przybywało oleju. Chciałem go oddać do czyszczenia czy do regeneracji ale co się dowiedziałem to się nie opłaca. Po usunięciu dpf jest już wszystko w porządku mniejsze spalanie.


18.01.2014PiotrTak

Auto użytkuję w mieście do tego celu był kupowany ,jestem pod dużym wrażeniem.Silnik świetnie się spisuje ,spalanie bardzo niskie ,jest bardzo elastyczny .Obecny przebieg 89 tyś ,tylko wymiany olejów i przeglądy .Polecam dobry silnik niezawodny .


04.11.2019Hyundai i30 kombiTak

Hyundai i30 kombi. Użytkuję od 4 lat. Przejechane ok. 220000. Silnik bez zarzutu. Nie jest demonem dynamiki ale lubi obroty i dla wprawnego kierowcy przyspieszenie nie stanowi problemu. Spalanie na poziomie 5 litrów. Przy przebiegu 160000 taniutka wymiana sprzęgła. Silnik jak i samochód rewelacja.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.13)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Ryś 23.10.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Nie wierzcie negatywnym opiniom użytkowników wieśvagenów.To naprawdę dobre auto z dobrym silnikiem. Polecam z czystym sumieniem. Zero problemów.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.-4.5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Wygodny,duży bagażnik,ładna stylistyka,mały promień skrętu,wielozadaniowe
Wady:DPF jeśli do miasta.
Rocznik / Przebieg:ix20 2015r. clasic plus
Michał 25.11.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: mam auto od nowości trochę jestem zawiedziony ale nie rzutuje to na końcową ocenę .Stylistyka auta fajna wchodząca w sportową ,wnętrze dopracowane aczkolwiek brakuje mi podłokietnika do bardziej komfortowej jazdy .To tyle z wnętrza co do walorów jezdnych tu jest kilka mankamentów jak dla mnie trochę twarde zawieszenie ,hamulce na średnim poziomie ,widoczność po bokach dobra ale do tyłu to już masakra i to duży minus auto generalnie jest do miasta .Co do silnika tu zawiodłem się najbardziej namówili mnie na wersję słabszą bo niby mniej pali nic bardziej mylnego ,silnik bardzo słaby ,dynamika na słaby poziomie już na trasie to strach z wyprzedzaniem ,spalanie no można powiedzieć że dobre . Na pewno jak bym kupował to wersję z mocniejszym silnikiem .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:ładny wygląd, dobre wyposarzenie, jak narazie brak awarii, dobra widoczność
Wady:zła widoczność do tyłu, słaba dynamika, twarde zawieszenie, spalanie, brak podłokietnika
Rocznik / Przebieg:Hyundai iX 20 2010 r 82 tyś