Popularne na rynku

Volvo V40 I FL 1.9 DI 115KM (D4 192T3)

49514
Kategoria: Volvo V40

Dane techniczne

Volvo V40 I FL 1.9 DI 115KM (D4 192T3)
Pojemność [cm3] 1870
Moc [KM] 115
Moment obrotowy [Nm] 265
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 195
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 10.5

Lata produkcji: 2000-2004

Nadwozie: kombi

Segment: C/D (kompaktowe trójbryłowe)

Spalanie

Miasto 7.4L

Średnie 5.4L

Trasa 4.2L

Zalecane przez serwis

Typ oleju 5W40
Ilość oleju 4.8
Wymiana oleju co 15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po. 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Brak
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Elektromagnetyczne Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.9 DI 102KM 8.6 3 0 5.3 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (7.4)
Trwałość silnika 7.4/10
Niezawodność auta 7.5/10
Spalanie ON 7.9/10
Koszty utrzymania 6.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 2

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 7.2L

Średnie 6.1L

Trasa 5.2L

Najbardziej awaryjna część

79%
4%
3%
3%
1%
0%
0%
0%
9%
Suma głosów: 67

Opinie użytkowników

22.07.2023 Volvo v40 1.9 115km 2003, przebieg 380000
Średnia ocena: (9.3)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.0L

Średnie 6.0L

Trasa 5.0L

Opinia: Niezawodny i dynamiczny. Posiadam od 7l. I przejeździł ze mną ponad 200tkm. Oleje i filtry zmieniam co 10tys i autko mi się odwdzięcza bezawaryjnością. Ci którzy twierdzą że silnik jest awaryjny po prostu nie dbali. Przez 7l oprócz spraw eksploatacyjnych regenerowane było tylko turbo i
Zalety: Dynamika Prezencja Bezawaryjność Ocynk Niskie spalanie Niezawodne zawieszenie z Carismy Bogate wyposażenie
Wady: Panel klimy lubi paść Moduł komfortu potrafi płatać figle Kont ustawienia przedniej szyby
Polecam
22.05.2020 Volvo V40 (wersja I) 2002/320000
Średnia ocena: (0.0)
Trwałość silnika 0.0/10
Niezawodność auta 0.0/10
Spalanie ON 0.0/10
Koszty utrzymania 0.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.0L

Średnie 6.0L

Trasa 5.5L

Opinia: Dynamiczny silnik jak na małe kombi. Spalanie bez problemu 5.5l/100km. Auto zawiodło 3 razy. Rozsypała się stacyjka wewnątrz, nie można było przekręcić kluczyka do pozycji rozruchu, odpalono na pych. Drugi raz w trasie - przetarł się przewód, auto ledwie odpaliło, przez 800 km nie gasiłem
Zalety: Samochód zwinny, mało pali. Pomimo złej sławy silnika Renault (panewki) uważam, że ten silnik to dobra konstrukcja. Dowodem niech będzie maraton na odcinku 250 km, prędkość od 150km/h do 180km/h - bez przerwy, silnik miał wtedy najechane już ponad 280.000 km! Przez 8 lat eksploatacji
Wady: Mały bagażnik jak na kombi, nadkola w strefie bagażowej. Problemy z elektryką, głównie nawiew (falowanie) w climatronic - zużywają się potencjometry. Niestety brak dobrych zamienników potencjometrów. Po przelutoaniu po roku problem wraca. Droga wymiana tulei stabilizatora z przodu. Uważać na wersje z Nivomatami (amortyzatory) -
Polecam
13.05.2019 V40 1 generacja po drugim lifcie 2003/290000
Średnia ocena: (8.5)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.0L

Średnie 6.6L

Trasa 5.2L

Opinia: Użytkuje wersje po lifcie od ok 5 lat (moje dwa poprzednie auta to też Volvo V40 więc mam skalę porównawczą). Wygodny, z całkiem dynamicznym silnikiem jak na tyle kucyków pod maską. Na plus tanie naprawy bo jest to składak z innych samochodów i wiele częsci
Zalety: Całkiem dobry wygląd jak na tak dość stare kombi. Wysoki komfort w środku (ale zaznaczam że mam wersję po lifcie). Wygoda skórzana tapicerka, a w środku stylowe wykończenia z lakierowanego drewna, całkiem dobre wyciszenie. Bezpieczeństwo. Spalanie jest ca
Wady: Skrzypiace plastiki, po przebiegu 250 tys. kilka dośc nieprzyjemnych i kosztownych napraw.
Polecam
05.02.2019 V40 1 generacji PH3 (drugi lift) 2003/300000
Średnia ocena: (7.3)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 7.0/10
Spalanie ON 7.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.0L

Średnie 6.4L

Trasa 5.8L

Opinia: Samochód mogę polecić, jeżdze nim juz jakiś czas, dotychczas zmieniłem sprzęgło, z dociskem i wysprzęglik, ale fabryczny 300 tysiecy wytrzymał jest dość wygodny, jakość środa jest przyjemna, dobrze wyciszony, niezle nagłośnienie
Zalety: wygoda jakość wnętrza świeży wygląd
Wady: smok paliwa w baku kultura pracy silnika
Polecam
24.08.2018 Łukasz V40 Fl 2001 305tyś
Średnia ocena: (7.5)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 6.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.5L

Średnie 6.5L

Trasa 6.0L

Opinia: Auto generalnie ładnie się prezentujące, wygodne. Nie grzeszy ilością miejsca, więc zimą wsiadanie za kierownicę w grubszej kurtce jest trudniejsze. Wnętrze- jakość tapicerki i plastików wysokiej jakości- jednakże w porównaniu do francuskich aut z tego okresu to wyraźnie w tyle pod względem technologicznym (prymitywne przełączniki
Zalety: Wysoka kultura pracy silnika jak na diesel z tego okresu, fajna dynamika, rozsądne koszty utrzymania,
Wady: Nieco ciasny.Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Układ kierowniczy nieco za czuły na wyższych prędkościach.Mechanicy ostrzegają przed słabymi panewkami.
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

79%
4%
3%
3%
1%
0%
0%
0%
9%
Suma głosów: 67